عصر کرد

آخرين مطالب

/درحاشیه برگزاری رویداد نوآورانه در جهاددانشگاهی/

کسب‌وکار موفق در گرو ایده‌ای ناب علمي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - یک کارآفرین موفق گفت: برای شروع موفق هر کسب‌وکاری به ایده‌ای با ارزش نیازداریم که ارزش پیشنهاد به مشتری را داشته و دردی از مردم را دوا کند.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، جوامع پیشرفته به اهمیت نیروی انسانی خلاق و نوآور پی برده و همواره بر روی آن سرمایه گذاری می کنند که این امر منجر به شکوفایی اقتصاد این کشورها شده است .
متاسفانه برخی جوامع به اهمیت این پرورش نیروهای کارآفرین و ایجاد کسب‌وکارهای نوین واقف نبوده و با اقتصادی بر پایه خلاقیت و نوآوری فاصله زیادی دارند در حالیکه امروزه نباید اهمیت نیروی انسانی را نادیده گرفت و باید محیطی برای پرورش و شکوفایی نیروی انسانی خلاق ایجاد کرد.
اکنون جهاددانشگاهی استان کردستان با همکاری سازمان ورزش و جوانان استان کردستان اقدام به برپایی کلاس‌های آموزشی برای ترویج، نوآوری و شکوفایی ایده‌های ناب و در نهایت تجاری‌سازی آن‌ها و خلق ثروت کرده است.
رئوف رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به شرایط ورود موفق به بازار کسب‌وکار اظهار کرد: هر فردی برای ورورد موفق به بازار کار نیازمند تخصص در زمینه مربوطه است، باید اصول اولیه و مهارت‌های کسب‌وکاریی را بداند.
وی با بیان اینکه افراد قبل از مهارت‌اندوزی باید انگیزه انجام کار را داشته باشند افزود: در مرحله ترویج کلاس‌های آموزشی این دوره که به یاری جهاددانشگاهی و سازمان ورزش و جوانان استان کردستان تدارک دیده شده، بر ایجاد انگیزه در مخاطبان تاکید می‌شود.
این کارآفرین موفق وجود بینش ایجاد کسب‌وکار در افراد را ضروری دانست و تصریح کرد: وقتی انگیزه و بینش در فرد به وجود آمد، در مرحله بعدی تولید ایده و تیم‌سازی متناسب با نیاز بازار صورت می‌گیرد.
وی با مثبت ارزیابی کردن اقدام جهاددانشگاهی و سازمان ورزش و جوانان استان کردستان در برگزاری رویدادهای نوآورانه عنوان کرد: اکنون در این دوره از کلاس‌ها صندلی تجربه برای ارتباط با افراد باتجربه و پیشکسوتان عرصه کارآفرینی وجود دارد که امیدواریم در پایان این دوره‌ها شاهد سرمایه‌گذاری، تامین مالی و تجاری‌سازی استارت‌آپ‌ها باشیم.
رحیمی ادامه داد: برای شروع موفق هر کسب‌وکاری به ایده‌ای با ارزش نیاز داریم که ارزش پیشنهاد به مشتری را داشته و دردی از مردم را دوا کند.
وی با اشاره به اینکه تامین منابع مالی و مطالعات امکان‌سنجی در پروسه تبدیل ایده به کسب‌وکار موفق بسیار مهم است خاطرنشان کرد: در فاز چهارم از افراد مستعد و متخصص به صورت تیم در انجام کار استفاده می‌شود و در آخرین فاز باید به برندسازی توجه شود.
این کارآفرین موفق با تشریح پنج اصل اساسی در زنجیره ارزش گفت: پس از برندسازی، حداقل محصول قابل عرضه، برنامه‌های عرضه و مسئله بازاریابی مطرح است.
وی با بیان اینکه اعتبارسنجی ایده در چند کانال صورت می‌گیرد و هزینه برای یک ایده بعد از اعتبارسنجی آن صورت می‌گیرد اظهار کرد: اعتبارسنجی با سه سوال اصلی آیا محصول تولیدی ارزش پیشنهاد به مشتری دارد؟، آیا اگر به بازار معرفی شود مشتری تمایل به صرف هزینه دارد؟ و آیا تیم شما توان فنی اجرای ایده را دارد؟ انجام می‌شود.
رحیمی با اشاره به اینکه اکوسیستم‌های کارآفرینی در اکوسیستم‌های اجتماعی تاثیر دارند افزود: کسب‌وکارهای قدیمی در جامعه وجود دارند که پس از گذشت چندین سال همچنان موفق عمل کرده‌اند اما اکنون به به‌روز رسانی نیاز دارد.
وی با بیان ضرورت وجود عامل سوم توسعه برای اتصال اکوسیستم کارآفرینی و اجتماعی تصریح کرد: دولت به عنوان حامی، سرپرست و تامین‌کننده مالی می تواند این توسعه را در وهله اول ایجاد و در وهله دوم هدایت توسط پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد می تواند این توسعه را محقق کند.
این کارآفرین موفق با انتقاد از کارگروه اشتغال استان عنوان کرد: این کارگروه به جای کار بر روی مدل‌های مالی بر روی مدل‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری کند و فقط به دنبال توزیع پول در استان نباشد.
وی ادامه داد: متاسفانه در کشور نوعی لیبرال اقتصادی وجود دارد و نمی‌توانیم اقتصاد حاکمیت را به صورت شرکتی در کشور بیابیم.
رحیمی با بیان ایننکه مرکز رشد جهاددانشگاهی به ایده‌ها هویت می‌بخشد خاطرنشان کرد: یکی از مدل‌های موفق توسعه مهارت آموزی است که در دو بخش مهارت آموزی تخصصی شغل و مهارت آموزی ایجاد کسب‌وکار انجام می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت وجود دیده‌بانی برای ارزیابی رسیدن تولیدی ها به نقطه سربه‌سر گفت: برای تولید کالا یک سری هزینه می شود و در قبال فروش آن یکسری درآمد نیز حاصل می شود که رسیدن به سود صفر و به اصطلاح بازاری مایه‌کاری است.
این کارآفرین موفق در پایان یادآور شد: اگر ما بتوانیم تیراژهای تولیدمان را بالا ببریم و بازارهای بزرگ را هدف تولیدات خود قرار دهیم شرکت ها می‌توانند زودتر به نقطه سر‌به‌سر برسیم.
در ادامه این رویداد نوآورانه میلاد فیضی، کارشناس معاونت امور فرهنگی سازمان ورزش و جوانان استان کردستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سازمان ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی استان کردستان اظهار کرد: این رویدادهای نوآورانه در سه مرحله ترویج، نوآوری و شکوفایی صورت می‌گیرد و اولویت حضور با اعضای سازمان های مردم نهاد زیرمجموعه سازمان ورزش و جوانان است.
وی با اشاره به اینکه اساتید باتجربه‌ای برای این دوره از کلاس‌ها در نظر گرفته شده است افزود: یکی از هدف‌های اصلی ما برای شرکت کنندگان ترسیم چشم‌اندازی از آینده کاری، تولید ایده و کار در قالب تیم‌هاست.
کارشناس معاونت امور فرهنگی سازمان ورزش و جوانان استان کردستان تصریح کرد: در این دوره از کلاس ها دو گروه 40 نفری از علاقه‌مندان به فراگیری دانش در حوزه راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید حضور دارند که امیدواریم این افراد بتوانند راه خود را بیابند.
وی عنوان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه سازمان ورزش و جوانان با صندوق کارآفرینی امید درصورت وجود ایده تجاری و رساندن آن به اشتغالزایی تا سقف ١00 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با چند ماه تنفس پرداخت می‌شود و برای اعضای سازمان‌های مردم نهاد که ایده‌شان به طرح اشتغالزایی بیانجامد 50 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود.
رضا باقری نژاد، معاون اشتغال جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به ضرورت توجه مسئولان استانی به پتانسیل جوانان در زمینه های مختلف خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای نوآورانه به صورت منسجم در سراسر استان اجرا شود و ادارات و ارگان‌های متفاوت جزیره‌ای عمل نکنند.
وی گفت: با حمایت های مالی سازمان ورزش و جوانان استان کردستان 40 رویداد یک یا چند روزه در مدت هفت ماهه اخیر برگزار شده که در پایان جشنواره‌ای استارت‌آپی با حضور سرمایه‌گذاران و مسئولان استانی با شرکت تیم های برتر چهار استان کشور برگزار می‌شود.
معاون اشتغال جهاددانشگاهی استان کردستان در پایان یادآور شد: امیدواریم این رویداد نوآورانه به تشکیل ١0 تیم 4 نفره بیانجامد و خروجی نهایی آن ١0 شرکت کارآفرین باشد.
شرایط اقتصادی منحصر به فرد کشور در برهه زمانی کنونی عرصه را برای فعالیت شرکت‌های استارت‌آپی داخلی فراهم کرده چراکه با افزایش قیمت ارزهای خارجی نوعی انحصار در داخل برای کالاهای داخلی به وجود آمده است.
اکنون با تلاش‌های جهاددانشگاهی و سازمان ورزش و جوانان استان کردستان فرصتی برای جوانان مستعد کردستانی فراهم شده تا استعدادها و ایده‌های خود را در این دوره‌های رویدادهای نوآورانه تقویت کنند و بتوانند آینده‌ای روشن برای خود و کشورشان بسازند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/85087/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از 5 ماه

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)

ارائه 410 مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد

رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!

عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی

توقیف 51 دستگاه موتورسیکلت متخلف در هرسین