عصر کرد

آخرين مطالب

24 هزار معلول در مناطق روستایی کردستان شناسایی شدند اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصرکرد- طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در راستای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به نیازمندان تحت پوشش بهزیستی و با همکاری تسهیل گران محلی، دهیاران، شوراها و سایر گروه‌های اجتماعی در سطح مناطق روستایی اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان  به مناسبت هفته بهزیستی در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر 24 هزار معلول دارای معلولیت خفیف تا خیلی شدید که به دلایلی به بهزیستی مراجعه نکرده بودند از طریق این طرح در استان شناسایی شده و به چرخه حمایتی بهزیستی پیوسته اند.

صباح قریشی افزود: این طرح فقط در روستاها و مناطق محروم اجرا می‌شود و خدمات مختلفی از جمله مناسب سازی منازل مسکونی این افراد تا خدمات رسانی دیگری همانند تهیه ویلچر، سمعک و غیره به آنان ارائه می‌شود.

وی همچنین به تهیه مسکن برای معلولان در استان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون 137 واحد مسکونی به خانواده‌های حداقل دارای 2معلول در استان واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان با اشاره به ایجاد بیش از 2 هزار فرصت شغلی برای معلولان و جامعه هدف بهزیستی افزود: به کارفرمایانی که معلولان و یا سایر مددجویان بهزیستی را بکارگیری کنند، علاوه بر دریافت تسهیلات چهاردرصدی، پنج سال بیمه فرد بکارگیری شده نیز توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: هم اکنون 85 درصد خدمات و فعالیت‌های بهزیستی استان به بخش خصوصی واگذار شده است، و از این طریق برای بیش از یک هزار و 500 نفر شغل ایجاد شده و برابر قانون کار حقوق دریافت می‌کنند.

قریشی با اشاره به راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در تمام شهرهای استان بجز سروآباد گفت: در آینده‌ای نزدیک مرکز اورژانس اجتماعی ناحیه منفصل شهری نایسر نیز راه اندازی می‌شود.
قریشی یادآور شد: راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در نواحی حاشیه و منفصل شهری منجر به خدمات رسانی بهتر و دسترسی آسان‌تر مردم این مناطق به خدمات اجتماعی این سازمان می‌شود.


ایجاد اشتغال برای 13 هزار نفر از زنان روستایی

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان نیز در این نشست گفت: سلامت اجتماعی، کاهش محرومیت، ارتقای توانمند سازی مددجویان، حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان از جمله فعالیت‌های این معاونت در استان است.

محسن شجاعی با اشاره به اجرای طرح تأمین مالی خرد از سوی بهزیستی و با همکاری بانک کشاورزی و مؤسسه تاک افزود: از طریق این طرح تاکنون برای 13 هزار زن سرپرست خانوار در مناطق روستایی استان شغل ایجاد شده است.

محسن شجاعی با بیان اینکه در حال حاضر 13 مرکز برای نگهداری کودکان فاقد سرپرست مؤثر در استان فعال است اظهار داشت: 12 مرکز از این تعداد توسط مراکز خیریه و با همکاری خیران راه اندازی شده است.



ارائه خدمت در منزل به معلولان

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر 19 مرکز شبانه روزی و 23 مرکز روزانه در سطح استان برای ارائه خدمات به معلولان فعال است.

مژگان مشفق با بیان اینکه همچنین 10 مرکز ویزیت در منزل با اجرای طرح مراقبین رسمی و غیررسمی به معلولان خدمات رسانی می‌کنند، افزود: در مراقبین غیررسمی از افراد خانواده برای پرستاری فرد معلول استفاده شده و هزینه‌ای از سوی بهزیستی به آنان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: در طرح مراقبین رسمی نیز یک فرد آموزش دیده از سوی بهزیستی وظیفه مراقبت از فرد معتاد در منزل را برعهده دارد، ضمن اینکه هدف اصلی ما از این کار این است که فرد معتاد بدون هیچ مانعی در میان خانواده خود زندگی کند.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان اظهار داشت: همچنین در راستای خدمات رسانی بهتر به خانوارهای دارای عضو معلول از امسال دانشجویان معلول علاوه بر خود خانواده‌هایشان نیز کمک هزینه پرداخت می‌شود.

بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار برای معتادان متجاهر هزینه شد

معاون پیشگیری بهزیستی کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: در طول یکسال گذشته در راستای ساماندهی و نگهداری معتادان متجاهر در این استان چهار میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

باقر کرمی افزود: افرادی که توسط پلیس دستگیر شده و متجاهر بودن آنان توسط تیم غربال بهزیستی و دستور قاضی مشخص شود در مراکز پذیرش خواهند شد و پس از یک دوره سه ماهه به بیرون انتقال داده می‌شوند.

وی گفت: براساس قانون معتادان متجاهر باید حداقل 2 بار در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شوند و در صورت دستگیری برای بار سوم به زندان منتقل خواهند شد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان به سایر خدمات این معاونت در حوزه آسیب‌ها اشاره کرد و یادآور شد: طرح پیمایش رصد آسیب‌ها سال 96 در استان شروع شد که نتایج آن بزودی اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: این رصدها امسال نیز در استان انجام می‌شود ضمن اینکه برای اجرای آن سنندج به عنوان مرکز استان، بیجار به عنوان شهر کم آسیب و قروه به عنوان شهر پرآسیب در نظر گرفته شده است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان یادآور شد: براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال همچنین طرح فراگیر شناسایی اختلالات ژنتیک بصورت آزمایشی (پایلوت (برای جامعه معلولان استان اجرا می‌شود.


ساخت یک هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای 2معلول

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کردستان نیز گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری یک هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول در استان احداث می‌شود.

فرهاد عزیزی افزود: همچنین برای بازسازی و تعمیر 100و احد مسکونی مددجویانی که در باران‌های سیل آسا در استان آسیب دیدند اعتبار جداگانه در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در حوزه اشتغال نیز برای بهره مندی افراد زیرپوششی که با توجه به شرایط خاص خود نمی‌توانند از منزل خارج شوند به سمت توسعه مشاغل خانگی پیش می‌رویم.

در ادامه این نشست نصرالله ابراهیمی مشاور استاندار کردستان در امور معلولان و سینا کریمی کردستانی مشاور شهردار سنندج خواستار کمک بیشتر رسانه‌ها به جامعه معلولان استان و پیگیری مطالبات و خواسته‌های آنان شدند.

در حال حاضر هشت درصد از جمعیت استان کردستان زیرپوشش بهزیستی بوده و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می‌شوند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/83899/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی دختر شیرین زبان

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

ملیکا رسولی بانوی کاراته کار مدالش را به علی دایی تقدیم کرد

آنچلوتی: نمایش‌مان مقابل سیتی؟ ندیدم هواداری ناراحت باشد!

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد

قدوس متفاوت از نیم‌فصل اول مقابل لوتون

میداوودی: استقلال نکونام لایق قهرمانی است

نفس دختر پژمان بازغی در پشت صحنه سریال گناه فرشته (عکس)

معرفی نفرات برتر جام برترین‌های دارت کشور

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

طرح توسعه‌ فضای سبز مناطق هشتگانه کرمانشاه در منطقه پنج کلید خورد

پیش‌بینی بارش باران در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد

آزادسازی و رهاسازی کبک‌ها از دست شکارچی غیرمجاز در روانسر

ماجرای پیشگویی امام خمینی(ره) از شهادت فرزند آیت‌الله ‌شاه‌آبادی

پوستر جشنواره فیلم کن 2024 رونمایی شد

دیوید تیلور امشب المپیکی می‌شود

فیلم| طنین نوای هزار دف در کردستان

مردی که از یک عروسک صاحب فرزند شده خاطرات زندگی عجیبش را به اشتراک می گذارد

خاطرات عجیب مردی که از یک عروسک صاحب فرزند شد!

جذب حامی مالی برای هیأت تنیس روی میز کردستان در حال انجام است

(ویدئو) حمله گاو به حاضرین در مراسم «هزار دف» کردستان

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

رفع تصرف 3 هزار مترمربع از اراضی ملی سنندج

1000 دف عظمت پالنگان را به تصویر کشید

وعده برخورد با ورود موتور به پیاده‌راه فردوسی سنندج عملی نشد