عصر کرد

آخرين مطالب

راویانی از جنس ایثار سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - جانبازان، آزادگان و ایثارگرانی که خود زمانی در دل جنگ بودند و در مقابل دشمن از آب، خاک و ناموس وطن دفاع کردند امروز راویان رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان آن دوران برای نسل جوان شده‌اند.

در عصر حاضر که دشمن با جنگ نرم وارد میدان شده و از راه های مختلف در صدد ضربه زدن به نظام و ملت است، باز هم نام و یاد شهدا و ایثارگری ایثارگران، جانبازان و آزادگان مهمترین ابزار و سلاح برای مقابله با دشمنان و پیروزی در این جنگ است.
الگویی که از سیره و سلوک و فداکاری شهدا و ایثارگران و صبر و استقامت خانواده های آنان به جامعه می توان ارائه داد با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست و تکرار و عمل به آن در میان آحاد جامعه به ویژه نسل جوان می تواند همانند همان سال های جنگ تحمیلی دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم شان ناکام بگذارد.
در همین راستا و برای ترویج و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و روایت فداکاری‌های رزمندگان آن دوران از زبان جامعه ایثارگری، طرح پیام آوران ایثار از سال 90 در استان های کشور آغاز شده است.
برای اجرای این طرح اداره پیام آوران ایثار در بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد و دفتر نمایندگی آن در 32 استان کشور راه اندازی شد که مبنای کار این اداره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کمک خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان است.
طرح پیام آوران ایثار در استان کردستان نیز از همان سال آغاز شد و تاکنون بیش از 50 نفر از جامعه ایثارگری استان اعم از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان به عنوان راوی آموزش دیده‌اند و در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح، چندین کارگاه آموزشی و بازآموزی برای راویان برگزار شده است.

تربیت 2 هزار و 500 راوی در کشور
رئیس اداره پیام آوران ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی پیام آوران ایثار استان کردستان اظهار داشت: طرح پیام آوران ایثار ایده ای نو در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل های آینده است.
حمید اعتماد روز چهارشنبه با بیان اینکه این طرح راویانی از جنس ایثار و شهادت و از جامعه ایثارگری را آموزش می دهد، گفت: تاکنون 2 هزار و 500 راوی در سطح کشور آموزش های لازم را در این عرصه فرا گرفته‌اند.
وی افزود: راویان آموزش دیده به مدارس، دانشگاه ها، مساجد و کاروان های راهیان نور اعزام شده و خاطرات، سختی ها و فداکاری های رزمندگان دوران دفاع مقدس را برای مردم به زبانی ساده و شیوا روایت می کنند.
رئیس اداره پیام آوران ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور یادآور شد: پس از آموزش این افراد و برای درگیر نشدن با قوانین اداری این تشکل به صورت یک سازمان مردم نهاد در استان های مختلف کشور به ثبت رسید و اینک در قالب تشکل پیام آوران ایثار فعالیت می کند.
وی تاکید کرد: روش کار مجموعه به این شیوه است که مکان های مختلف از جمله مدارس، دانشگاه ها و کاروان های راهیان نور از موسسه تقاضای راوی کرده و با توجه موقعیت متقاضی، راوی بومی برای همکاری اعزام خواهد شد.
تبیین اندیشه های عرصه سخت در جنگ نرم
اعتماد اظهار داشت: امروزه با تبیین اندیشه های عرصه سخت در جنگ نرم مواجه هستیم، سلاح عوض شده و جوانان ما مورد از هر طرف مورد هجمه شدید دشمن قرار گرفته‌اند.
وی اضافه کرد: راویان ما در این برهه زمانی می توانند با بیان خاطرات و سیره و سلوک زندگی شهدا و ایثارگران، الگویی برای مقاومت جوانان در مقابله با این تهاجم ها ایجاد کنند.
اعضای جدید پذیرش می شوند
وی با اشاره به اینکه اعضای جدید برای این منظور پذیرش می شوند، گفت: این افراد پس از مراجعه و اعلام ایثارگری خود به مرکز، می توانند منابع آموزشی را در اختیار گرفته و برای آموزش به عنوان راوی آماده شوند.
بازخورد طرح
اعتماد، در زمینه بازخورد طرح نیز یادآور شد: پس از اینکه راوی به مکان مورد نظر مدرسه یا کاروان های راهیان نور اعزام شد فعالیت او مورد بررسی قرار گرفته و به کمک پرسشنامه میزان تاثیر گزاری روایت شان سنجیده می شود.
وی تاکید کرد: راویان ما چون از جامعه ایثارگری هستند تاثیرگذاری لازم را بر مخاطبان خود دارند ضمن اینکه آموزش هایی که می بینند نیز در ارتباط با انتقال مفاهیم بسیار تاثیر دارد.
فعالیت بیش از 50 راوی در کردستان
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز گفت: پیام آوران ایثار از سال 90 در استان کردستان فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون بیش از 50 نفر از جامعه ایثارگری استان به عنوان راوی تربیت شده‌اند.
صادق زمانی افزود: این افراد در 2 تا سه مرحله دوره روایتگری و سخنوری را آموزش دیده اند و از سال گذشته نیز یک نوع باز آموزی و بروز رسانی برای بحث آموزش این افراد در حال انجام است.
وی با بیان اینکه مخاطبان راویان آحاد مختلف جامعه در مدارس، یادواره های شهدا و کاروان های راهیان نور هستند، اظهار داشت: امروز نیز این کارگاه در 2 موضوع مخاطب شناسی و گام دوم انقلاب برای آموزش به راویان برگزار شده است.
استان کردستان پنج هزار و 400 شهید سرافراز تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
7348/‌9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/83385/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی