عصر کرد

آخرين مطالب

اخبار استان‌های ایرنا در 24 ساعت گذشته

از هشدار درباره عواقب بازی «مریم» تا سرنوشت غم‌انگیز دو تالار سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - استان‌ها - برنامه وزارت بهداشت در افزایش آهنگ رشد جمعیت، نیاز به جذب سالانه 10 هزار پرستار، بحران نیروی انسانی آموزش و پرورش، قلع و قمع 11 مدرسه و سرگردانی 8 هزار دانش‌آموز، دستگیری 4 عضو شورای شهر الشتر، سرنوشت غم انگیز دو تالار،‌ کاهش درآمدهای مالیاتی کشور، هزارتوی مشکلات صنایع، بحران هویت و هشدار درباره یک بازی رایانه ای، گزیده‌ای از عناوین خبری و گزارشی است که طی 24 ساعت گذشته بر روی اخبار استان های ایرنا انتشار یافته است.

*افزایش آهنگ رشد جمعیت؛ برنامه وزارت بهداشت
اخبار استان‌های امروز را با مطلبی از سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می‌کنیم که در افتتاح پروژه‌ای در جیرفت گفت: افزایش آهنگ رشد جمعیت در سراسر کشور از سیاست‌های مهم این وزارتخانه است و در این راستا توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های درمان ناباروری و زنان و زایمان مناطق محروم را در دستور کار داریم و امید است، بتوانیم نگرانی مردم را در این موضوعات برطرف کنیم.
*نیاز به جذب سالانه 10 هزار پرستار
مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است که اگر تا سال 1404 بتوانیم سالی 10 هزار نفر نیروی پرستاری جذب کنیم، می‌توان به استانداردهای لازم در کشور دست یافت ضمن آنکه تلاش زیادی برای جذب نیرو در وزارت بهداشت انجام شد و بر این اساس قرار است 10 هزار نفر جذب شوند که حدود 70 تا 75 درصد آنان را پرستاران شامل می‌شوند.
*نشست اجرایی حج با حضور وزرای امورخارجه و فرهنگ در مشهد
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با تاکید اینکه عزت حاجیان ایرانی اهمیت زیادی دارد، گفت: هر حاجی ایرانی باید سفیر عزت ایران باشد و از سویی باید به حوزه سلامت حجاج توجه جدی شود و با توجه به میانگین سنی زائران و نیز شرایط گرما هوا و طولانی شدن سفر برای حجاج، اهمیت سلامت و توجه به آن مضاعف می‌شود که باید بیشتر به آن اهتمام کنیم تا حجاج با سلامت به کشور بازگردند.
*بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش
مواجه بودن آموزش و پرورش هم خبری است که علی محمدی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور در اصفهان اعلام کرد و گفت: بر اساس سیاست‌های ناصحیح، تربیت معلم کمرنگ شد تا جایی که امروز با بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش مواجه شده‌ایم چنانکه امروز 300 هزار معلم کم داریم و تدبیری توسط افرادی که دانشگاه را به این وضعیت رسانده و پذیرش دانشگاه را به سه هزار نفر رساندند، انجام نشده است.
*افزوده شدن 10 هزار کلاس به ظرفیت مدارس
خبرهای آموزش و پرورش محدود به بحران نیروی انسانی و خبر روز گذشته مبنی استخدام 20 هزار معلم نیست و در همین راستا؛ مهرالله رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گرگان اعلام کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 10 هزار کلاس درس به ظرفیت مدارس کشور افزوده می‌شود و علاوه بر آن تلاش می‌کنیم عملیات ساخت 2 هزار کلاس درس دیگر همزمان با دهه مبارک فجر به پایان برسد و مورد استفاده دانش آموزان قرار بگیرد.
*صدور حکم قلع و قمع 11 مدرسه تهران و سرگردانی 8 هزار دانش‌آموز
مسعود ثقفی، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به دریافت حکم قلع و قمع 11 مدرسه پایتخت که توسط یکی از نهادها دارای مالکیت حقوقی این مدارس، گرفته شده است، گفت: در صورت اجرای این حکم هشت هزار دانش‌آموز سرگردان می‌شوند.
*دستگیری 4 عضو شورای الشتر لرستان
اما این روزها چندین خبر مربوط به دستگیری شهردار و اعضای شورای برخی شهرها به دلیل تخلفات انتشار یافته چنانکه در 24 ساعت گذشته هم خرم آباد خبری از قول محسن همتی، دادستان شهرستان مبنی بر دستگیری چهار عضو شورای شهر الشتر در استان لرستان با حکم قضائی اعلام کرده است که در این رابطه سجاد امیری، صمد امیری، حمید رشیدی و علی بهرامی از اعضای شورای شهر الشتر به اتهام فساد مالی دستگیر شدند.
به گفته وی با اعترافات شهردار الشتر که چندی پیش حین خروج از استان توسط اطلاعات سپاه دستگیر شد، افراد بیشتری در این زمینه دستگیر می‌شوند زیرا ردپای افراد بیشتری در پرونده فساد مالی شهردار در میان است و مشکلات مالی همچون تحصیل مال از طریق نامشروع و جعلی بودن مدرک علت اصلی دستگیری اعضای شورای شهر الشتر و شهردار است.
*هشدار پلیس فتا به استفاده کنندگان از بازی «مریم»
سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتا در استان البرز درباره عواقب زیانبار یک بازی جدید رایانه‌ای موسوم به «مریم» هشدار داد و گفت: این بازی همانند نهنگ آبی اثرات مخربی بر روی جوانان دارد.
«بازی مریم ساخت یک فرد با تابعیت کشور عربستان سعودی بوده که مشابه بازی نهنگ آبی ساخته شده که در بیننده ایجاد رعب و وحشت می‌کند.»
*تشکیل پرونده قضائی برای پیگیری حادثه جاده شیراز – خرامه
در خبری هم حجت الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس از تشکیل پرونده قضائی برای پیگیری ابعاد حادثه جاده شیراز – خرامه خبر داد و گفت: این موضوع با سرعت و جدیت در حال بررسی است حادثه‌ای که منجر به جان باختن دختری جوان و مصدومیت دو نفر دیگر شد که خود بیانگر دامنه گسترده تأثیرگذاری فضای مجازی است زیرا این واکنش‌ها در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی شکل گرفت که در آن فردی که خود را پدر این دختر معرفی می‌کرد و خواستار رسیدگی به وضعیت این جاده و شناسایی مقصران آن شده بود.
*تصادف زنجیره‌ای و 2 کشته و 25 مجروح
در حوزه سوانح جاده‌ای امروز تصادفی زنجیره‌ای در آزاد راه قزوین – زنجان رخ داد که طی آن دو دستگاه اتوبوس و 15 دستگاه خودرو دیگر با هم برخورد می‌کنند و در این حادثه 2 نفر کشته شده و 25 نفر دیگر مجروح شدند.
*آماده باش نیروهای بحران مازندران
آغاز سال 98 در حوزه آب و هوا با نوسان‌های زیادی همراه بود، چنانکه بارش‌های شدید و سیل آسای فروردین، سرمای مناطق شمالی و بعد آن یکباره گرمای شدید و هوا و آتش سوزی‌های متعدد در کشور و استان‌های مختلف را شاهد بودیم و این روزها دوباره هواشناسی هشدار بارش و وقوع سیل داده است. علی اصغر احمدی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران اعلام کرد: هشدار هواشناسی مبنی بر بارش و پرحجم شدن رودخانه‌ها طی 2 روز آتی باعث شده تا برای حفظ و نگهداری 560 سردهنه آسیب دیده از سیلاب‌های ابتدای امسال، تمام نیروها و تجهیزات ستاد مدیریت بحران در این مناطق مستقر شوند.
* اختصاص 41 هزار میلیارد ریال به مناطق سیل زده
علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفته است: بر اساس مصوبه جدید، 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات بازسازی منازل تخریب شده و 16 هزار میلیارد ریال دیگر به صورت بلاعوض برای واحدهای مسکونی و تجاری احداثی و تعمیری سیل زده در سطح کشور اختصاص یافته که برای ساخت 30 هزار واحد مسکونی و تعمیر 40 هزار واحد خسارت دیده از سیل هزینه می‌شود.
*ساخت پنج هزار خانه برای زلزله زدگان کرمانشاه توسط کمیته امداد
از سیل که بگذریم؛ منصور برقعی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) در کرمانشاه گفت: کمیته امداد در زلزله سال 96 کرمانشاه حتی یک روز هم از خدمت رسانی به مددجویان غافل نشد و طی یک سال بعد از این واقعه بیش از پنج هزار واحد ساخت و از این تجربه برای امداد رسانی به سیل‌های امسال استفاده کرد.
*کاهش 25 درصدی وصول مالیات
اما کاهش 25 درصدی وصول مالیات در سه ماهه امسال هم عنوان خبری اقتصادی است که سیدتقی کبیری، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی نباید به سادگی از کنار آن رد شد، زیرا بسیاری از کشورهای دنیا هزینه‌های خود را بر اساس درآمدهای مالیاتی تأمین می‌کنند، حال آنکه کل درآمدهای مالیاتی ایران حتی برای هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق کارمندان نیز کفایت نمی‌کند.
*شناسایی 130 فرصت سرمایه گذاری گردشگری در خراسان رضوی
علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی رضوی هم از شناسایی 130 فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی این استان خبر داد که به زودی بسته‌های پیشنهادی آن در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.
*از سرنوشت غم انگیز دو تالار تا بحران هویت
- شیراز در میان هنرمندان با عنوان شهری فرهنگی شناخته می شود؛ اما سودای برخورداری از تالاری مناسب برای فعالیت های هنری آه از نهاد هنرمندان برآورده است؛ تا جایی که مطالبه آنان از ساخته شدن تالار مرکزی به تعمیر تالار حافظ رسیده است.
مرکز فارس در گزارشی با عنوان «سرنوشت غم انگیز دو تالار در شیراز: یکی پیر شد، دیگری زاده نشد» به واکاوی این موضوع پرداخته است.
- بحران آب و خشکسالی با وجود بارش‌های سیل آسای امسال؛ 100 روز با سیل زدگان گلستان؛ هزارتوی مشکلات صنایع در مسیر رونق تولید؛ بایوجمی در تالاب انزلی، درد یا درمان؛ برخی دیگر از موضوعات گزارش‌هایی است که در مراکز استانی به آن پرداخته شده است.
- مرکز گرگان در گزارشی با عنوان «100 روز با سیل زدگان گلستان» به وضعیت مردمان این مناطق و خانه‌های ویران شده و زیان‌های برجای مانده از این سیل و اقدامات صورت گرفته پرداخته است.
- اما مطلبی که مرکز البرز با عنوان «وقتی پرمصرف‌ها آثار خشکسالی را فراموش می‌کنند» و گزارش «اهواز در سراشیبی مشکلات آب شرب» به نوعی به مساله وضعیت نامطلوب منابع آب زیرزمینی و شرب اختصاص دارد و «آب در پشت سدها و شالیزارهای تشنه در شرق مازندران» هم گزارشی از مرکز ساری است که به نوعی دیگر به این کمبود آب در بخش کشاورزی اشاره دارد.
- «هزارتوی مشکلات صنایع در مسیر رونق تولید» هم عنوانی گزارشی است که توسط مرکز سمنان تولید و بر روی خروجی اخبار استان‌ها انتشار یافته و مباحثی چون فقدان ثبات در سیاست‌های اقتصادی و دستورالعمل‌های لحظه‌ای، پیچ و خم‌های اداری، مشکل در تأمین مواد اولیه، پیمان سپاری ارزی و معضل‌های ناشی از آن و نبود بستر امن سرمایه‌گذاری را از جمله مشکلات فعالان بخش صنعت و معدن کشور عنوان می‌کند که در کنار تحریم‌های خارجی بر فعالیت آنان قفل می‌زند.
- دفتر انزلی هم مطلبی درباره طرح بایوجمی در تالاب انزلی و واکنش سمن‌ها و دوستداران محیط زیست به این طرح و توقف پروژه توسط دستگاه قضا و نگرش محیط زیست منتشر کرده و وضعیت نامناسب ایمنی بازار تاریخی اراک هم با تیتر «دل بازار تاریخی اراک از نبود ایمنی لرزان است» هم گزارشی از استان مرکزی در رابطه با مباحث روز و دغدغه‌های خاص استانی آنهاست که به نوعی به آن پرداخته شده است.
- مرکز سیستان و بلوچستان نیز در گزارشی با عنوان «بحران هویت» به معضلی در این استان پرداخته که نمود قابل توجهی دارد و با وجود پیشرفت‌های ثبتی در کنار اهمیت ریشه‌های قومی و قبیله‌ای در سیستان و بلوچستان تعدادی از مردم بومی به سبب زندگی در روستاهای دورافتاده و ناآگاهی و نیز دسترسی نداشتن به دفاتر ثبت احوال در گذشته، ازدواج‌ها ثبت نشده و یا ازدواج اتباع خارجی غیرمجاز با ایرانیان بوده که ثبت قانونی و رسمی نشده و امروز فرزندان آنان فاقد شناسنامه و هویت قانونی هستند.
1906

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/83198/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد

پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد

رکورد لیگ برتر شکست؛ بیشترین گل زده تاریخ

هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد

خیابانی: در مورد ساخت ورزشگاه، به مردم راست بگویید

پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل

شرکت بیش از 26 هزار کردستانی در کنکور سراسری

نوبت اول آزمون سراسری آغاز شد/رقابت 26 هزار داوطلب در کردستان

خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

تو که با عاشقان درد آشنایی

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته

ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس

تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود

تقویت ارتباط مدیران با مردم

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور

تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه

روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی