عصر کرد

آخرين مطالب

اقتصاد جهانی بی رمق می شود! اقتصادي

اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش همشهری آنلاین، کریستالینا جورجیوا که اخیراً برای دومین دوره به ریاست صندوق بین‌المللی پول منصوب شده است، استدلال می‌کند که اقتصاد جهانی در حال حاضر «به‌طور قابل‌توجهی انعطاف‌پذیر است»، اما همچنین با «رشد تاریخی آهسته پیش‌بینی‌شده برای سال‌های آینده مواجه است.
او می‌گوید اگر اقدامی برای ایجاد انگیزه بیشتر برای رشد انجام ندهیم، یک دهه ناامیدکننده به این اقتصاد اضافه خواهیم کرد و درنتیجه «دهه 20 کم‌رمق» را در پیش رو خواهیم داشت.
جورجیوا باور دارد کشورها برای تحریک رشد اقتصادی بیشتر، باید «سیاست‌های مالی و سیاست‌های پولی مبتنی بر رشد اتخاذ کنند و البته بدانند که آنچه بزرگ‌ترین تفاوت را ایجاد می‌کند، ایجاد سرمایه انسانی و زیرساخت تحول دیجیتال برای یک تحول سبز است.»
شتاب رشد تجارت جهانی سه نهادهای بین‌المللی کلیدی، سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD)، صندوق بین‌المللی پول (IMF) و سازمان تجارت جهانی (WTO) پیش‌بینی کردند: با کاهش تورم و رشد اقتصاد آمریکا، رشد تجارت جهانی امسال بیش از 2 برابر خواهد شد.
این نهادها پس از کاهش رشد اقتصادی در سال 2023 که ناشی از افزایش قیمت‌ها، افزایش نرخ‌های بهره و کاهش تقاضا بوده است، بازگشت شدیدی را در جریان جهانی محصولات در سال جاری پیش‌بینی می‌کنند.
بر اساس گزارش OECD، انتظار می‌رود تجارت جهانی کالا و خدمات در سال جاری 2٫3 درصد و در سال آینده 3٫3 درصد افزایش یابد. این در مقایسه با رشد تجارت 1 درصدی در سال گذشته بسیار قابل‌توجه است.
قهر خریداران کره‌ای با نفت روسیه شرکت اطلاعات بازار کپلر اعلام کرد بیش از 2 میلیون بشکه نفتای روسیه، مدت بیش از یک هفته است که در نفت‌کش‌ها در دریا مانده است و برخی از این نفت‌کش‌ها در آب‌های نزدیک عمان مستقر شده‌اند. این رقم بالاتر از میانگین هفتگی حدود 790 هزار بشکه در ژانویه و فوریه است.
بلومبرگ به نقل از معامله‌گران مطلع نوشت: تولیدکنندگان پتروشیمی در کره جنوبی که معمولاً خریداران بزرگ محصول روسیه هستند، به دلیل نگرانی از تفحص دولت، اکنون از واردات مستقیم و هرگونه محموله‌ای که مبدأ نامعلوم دارد اجتناب می‌کنند. این واکنش پس از گشایش تحقیقات مقامات کره جنوبی در مارس درباره واردات نفتا، صورت می‌گیرد.
بیشتر بخوانید:
انقلاب هوش مصنوعی در اقتصاد جهان | زنگ خطر برای شرکت های ایرانی
رؤیای فرانسوی برای جایگزینی برق و بنزین صنعت خودروی فرانسه بر اساس یک توافق راهبردی قصد دارد تا سال 2027 فروش خودروهای الکتریکی را چهار برابر کند و این زمانی است که رئیس‌جمهوری چین سفری رسمی به این کشور را آغاز می‌کند.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، هدفی را برای خودروسازان این کشور تعیین کرده است که تا پایان دهه دو میلیون خودروی برقی یا هیبریدی تولید کنند و این در شرایطی است که آنها با رقابت سخت تولیدکننده برتر چین مواجه هستند.
طبق یک توافقنامه برنامه‌ریزی میان‌مدت جدید با دولت، این صنعت قرار است با هدف موقت فروش 800 هزار خودروی برقی تا سال 2027 موافقت کند که از 200 هزار دستگاه در سال 2022 افزایش یافته است. علاوه بر این، خودروسازان در نظر دارند فروش خودروهای سبک برقی را از 16 هزار و 500 دستگاه در سال 2022 به 100 هزار دستگاه در سال افزایش دهند.
تغییر مسیر طلای جهانی قیمت طلا امروز سه‌شنبه (7 می) پس‌ازآن که داده‌های اقتصادی اخیر شرط‌بندی‌ها مبنی بر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در اواخر سال جاری را تقویت کرد، افزایش یافت.
بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 2327 دلار و 11 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.2 درصد افزایش به 2336 دلار و 20 سنت رسید.
معامله گران طبق ابزار CME"s FedWatch با احتمال 64 درصد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ‌های پایین‌تر جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.
داده‌های روز جمعه نشان داد که رشد شغل در ایالات‌متحده بیش از حد انتظار در آوریل کاهش یافته است، درحالی‌که افزایش دستمزد سالانه برای اولین بار در سه سال اخیر به زیر چهار درصد رسیده است. جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، روز دوشنبه گفت که در نقطه‌ای نامشخص، بانک مرکزی ایالات‌متحده هدف نرخ بهره خود را کاهش خواهد داد.
صعود ناپایدار قیمت بیت کوین بیت کوین روز دوشنبه (6 مه) برای اولین بار در بیش از 2 هفته به بالای سطح 65 هزار دلار صعود کرد و آخرین باری که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان بالاتر از این میزان قرار گرفته بود در تاریخ 25 آوریل بوده است.
بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، وب‌سایت ردیابی قیمت دارایی‌های دیجیتال، بیت کوین پس از صعود به بالاترین سطح در اوایل روز دوشنبه، تا ساعت 10 و سه دقیقه صبح به‌وقت شرقی حدود 64 هزار و 100 دلار معامله شد و به‌صورت روزانه 0.2 درصد افزایش یافت.
بیت کوین طی روزهای گذشته برای اولین بار در بیش از دو ماه به زیر سطح 57 هزار دلار رسید که پایین‌ترین سطح از 27 فوریه بود. اتریوم، بزرگ‌ترین آلتکوین جهان ازنظر ارزش بازار نیز با 0.4 درصد کاهش به 3121 دلار رسید، اما برخی آلتکوین‌ها شاهد افزایش بیش از 10 درصدی قیمت روزانه خود بودند.
کد خبر 850132 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها خودروی برقی تجارت جهانی

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/829073/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت‌الله رئیسی دلسوز مردم کردستان بود+فیلم

سخنان جالب نویسنده کتاب عشق کافی نیست

کاسیاس همه را شوکه کرد؛ آماده برای سربازی!

لیگ ملت‌ها؛ لیستی عجیب و بدون سرمربی!

رقیب مستقیم ایران تا دندان مسلح آمد!

10 گل قیچی برگردان برتر تاریخ لیگ برتر انگلیس

عملکرد درخشان توپچی‌ها در فصل 2023/24

بازی با لباس استقلال در قلب آفریقا

قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا 1972

قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا 1968

اجتماع مردم گیلانغرب در فراق سید شهیدان خدمت

مردم کردستان در سوگ شهادت سید محرومان عزادار شدند+فیلم

یادی از مسیح کردستان

اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در سوگ شهادت آیت الله رئیسی در کرمانشاه

اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در سوگ شهادت آیت الله رییسی در کرمانشاه

پیام تسلیت شهردار کرمانشاه به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش

شهید رئیسی با شهادت اجر زحمات خالصانه خود را دریافت کرد

احساس غرور نکن!

تنها توفیق هوشنگ ابتهاج!

خیلی از آدم ها نمیتونن مشکلاتشون رو بگن!

ادای احترام پرسپولیس به شهدای بالگرد

تابستان اماراتی رامین رضاییان

داستان لیورپول و کلوپ به نقل از حمید سحری

رونمایی رسمی از لوگوی جام جهانی فوتسال 2024

رییس فیفا شهادت آیت‌ الله رئیسی را تسلیت گفت

فوتبال برتر امشب پخش می‌شود

پایان رویای پی‌چی‌چی لوا با درخشش ستاره نروژی

پیکانی‌ها هم با یک دقیقه سکوت شروع کردند

خبر باورنکردنی از بایرن؛ آنجا چه خبر است

رکورد خاص و 11 هزار امتیازی والیبال ایران

آرنه اسلوت سرمربی لیورپول شد

اینتر یا یونایتد؛ طارمی می‌توانست انتخاب کند

فیلم| مردم کردستان در عزای رئیس‌جمهور خادم

تجمع قروه ای ها در سوگ شهادت آیت الله رییسی

ادامه حیات طیبه انقلاب نیازمند نرم‌افزار فکری آیت‌الله رییسی است

پیام تسلیت اعضای شورای شهر سنندج در پی شهادت رئیس‌جمهور

عملکردهای رئیس جمهور در فضای نامتعادل رسانه ای دشمنان ناگفته مانده است

«شهید رئیسی» فرهنگ کار و تلاش را در کشور ماندگار کرد

امتحانات دانش‌‌آموزان تا پایان هفته لغو شد

اشک‌های استاندار کرمانشاه و معاونین در مراسم عزای سید شهیدان خدمت

چهارشنبه تعطیل شد، امتحانات دانش آموزان هم لغو شد

برنامه دقیق تشییع پیکر رئیسی مشخص شد

«کردستان» سوگوار سید محرومان

تجمع قروه‌ای‌ها در سوگ شهادت آیت‌الله رییسی

ثبت 12٦01 واقعە ‌ازدواج‌ در سال گذشتە در کردستان

سرودن شعری زیبا در وصف شهید سید ابراهیم رئیسی

سرودن شعری زیبا در وصف مجاهدان در راه خدا

سرودن شعری زیبا در وصف امام رضا (ع) در روز میلاد ایشان

من ندانم به نگاه تو چه رازی است نهان

کاش می شد آدمی...