عصر کرد

آخرين مطالب

مرگ جلوبندی خودرو‌ها در چاله‌چوله‌های بیجار! اجتماعی

مرگ جلوبندی خودرو‌ها در چاله‌چوله‌های بیجار!
  بزرگنمايي:

عصر کرد - خبرگزاری بسیج / شهر بیجار در طول تاریخ خود به یاد ندارد که روزی را تجربه کرده باشد که خیابان‌های اصلی آن، فاقد چاله‌های عمیقی باشد که با ورود هر خودروی در آن، با سیستم تازه‌تعمیرشده جلوبندی باید خداحافظی کند.
به‌جرأت می‌توان گفت که در بلواری که شاخص‌ترین خیابان شهر بیجار محسوب می‌شود و در تعطیلات رسمی و شب‌هنگام، ترافیک زیادی را در دل خود جای می‌دهد، در نقاطی حساس، به علت عدم طراحی مهندسی حفر دریچه‌های منحول‌های آب، به‌قدری غیرمسطح و گود است که در اولین برخورد هر خودروی به داخل آن، باید به جلوبندی‌سازی مراجعه کند.

حال اینکه در طول سالیان زیادی که از این موضوع بی‌تدبیری مسئولان وقت و حاضر بیجار دراین‌خصوص می‌گذرد و مردم بومی منطقه این نقاط حادثه‌ساز را بااحتیاط بیشتری موردتوجه قرار می‌دهند، ولی با افزایش ترافیک شهری، هر خودروی به طور متوسط روزی 2 بار در این چاله‌ها گرفتار خواهد آمد.
به تعبیری باید گفت، خیابان‌های شهر بیجار را به نحوی شخم زده‌اند که دیگر برای مسئولین عادی شده است، چون هر مسئولی در شهر بیجار بر خودروی خدمت شاسی سوار است و کجا سراغ دارید که یک خودروی شاسی‌بلند به جلوبندی‌سازی مراجعه کند.
چاله‌های عمیق، موج‌های سینوسی و ماسه‌های درشتی که به دلیل کمبود قیر در آسفالت شهر بیجار مشاهده می‌کنید، حکایت از پینه‌دوزی شهرداری دارد که یا ایام پایانی سال را برای نوروز به این کار اختصاص داده و یا روز‌های بارانی بهار را، در هر 2 مورد ذکر شده به علت کیفیت پایین قیر، عدم زیرسازی مناسب، آسفالت بی‌کیفیت، لکه‌گیری به تلی از ماسه سیاه تبدیل شده و با اولین موج بارندگی سیل آور، به کوچه‌های پایین‌شهر وارد می‌شود.
انگارنه‌انگار در این شهر، شورای شهری و یا مسئولی زندگی می‌کند و در این شهر بی‌تدبیر رفت‌وآمدی دارند، مسئولینی که بافاصله گرفتن از مردم و در پشت شیشه‌های دودی خودرو‌های دولتی شاسی‌بلند، به فکر حل مشکلات مردم هستند، از اولین مشکل و مسئله و مطالبه جامعه خود بی‌خبر هستند.
آسفالتی که با قیر اهدایی که معلوم است آن‌قدر بی‌کیفیت است که نذر امامزاده شده و ماسه‌ای درشت که از کف رودخانه صلوات آباد جمع‌آوری‌شده، بهتر از این نخواهد بود، زیرا آن‌قدر‌ها هم که فکر می‌کنیم این چاله‌های متعدد در شهر بی‌خاصیت هم نیستند، برای عده‌ای که صنف جلوبندی دارند و عده‌ای بیکار که فقط وظیفه لکه‌گیری دارند، بسیار هم نان‌آور است.
هرگاه که به برخی از بی‌تدبیری‌ها و کج‌اندیشی‌های مدیران شهری بیجار اعتراضی شده است، با قیافه حق‌به‌جانب، می‌گویند راهکار شما چیست، حال به راهکاری که برای این موضوع و آسیب جدی آسفالت شهر بیجار ارائه می‌شود، توجه کنید.
ابتدای امر باید با مکلف شدن پیمانکار و کارخانه آسفالت، کیفیت آسفالت تولیدی را افزایش داد، تعجب است که کیفیت آسفالت جاده کوهستانی شهربازی، از بهترین نوع کیفیت آسفالت تولیدی شده در کارخانه آسفالت شهرداری است؛ ولی همین کارخانه برای تولید آسفالت معابر اصلی شهر، ناتوان است.
دومین مورداستفاده بیش از حد نمک در مخلوط با ماسه است، در زمستان‎های سختی که در شهرستان بیجار اتفاق می‌افتد، به علت سیستم سنتی و کارگری مخلوط نمک و ماسه، ضمن تخریب شدید و جدی آسفالت خیابان‌های شهر، این حجم از نمک که تجزیه نمی‌شود، بلکه وارد سفره‌های آب زیر زمینی شهر می‌شود و تأثیرات تخریب زیست‌محیطی را به دنبال دارد که دراین‌خصوص هم ایراد زیادی به اداره محیط‌زیست شهرستان وارد است.
سومین پیشنهاده هم برنامه‌ریزی مشخص با زمان‌بندی مناسب برای لکه‌گیری است، قرار نیست هرگاه که نیرو‌های شهرداری بیکار بودند، تصمیم به لکه‌گیری و پینه‌دوزی کنند، زمان بهترین ابزار برای بهره‌وری درست از منابع و ثروت بیت‌المال است.
امیداریم که فرماندار، معاون عمرانی، شهردار و شورای شهر بیجار، بجای برگزاری جلسات متعدد و بدون بازده‌ایی که فقط تصاویر آن را مردم می‌بینند، در عمل برای همین کوچکترین مشکل تردد خودرو‌ها در خیابان‌ها اهتمام ویژه‌ایی داشته باشند.
اگر بخواهیم به موضوع افتضاح کوچه‌های شهر هم اشاره کنیم، نیازمند یک حرکت جهادی است که گمان نمی‌کنیم از این مسئولین برآید.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/828428/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستانک/ بوی مادر

حکایت جالب از ضرب المثل کسی که خرش از پل گذشت یعنی چه؟

روز قضاوت؛ امشب خون به پا می‌شود!

اتفاقی که صدای هواداران استقلال را در آورد

تکذیب احضار اعضای هیئت رئیسه فدراسیون

بهترین بازیکن ایران در تاریخ VNL؛ معروف و موسوی نه!

معرفی 14 ستاره نهایی سرنوشت‌سازترین رقیب ایران

برهانی: داور بازی استقلال، پرسپولیسی است!

ستاره بارسا خشمش را سر برادر ژاوی خالی کرد!

طلسم‌شکنی جهانبخش پس از 6 ماه

نفرین کین؛ بایرن تا 2025 هم جام نمی‌گیرد

زمان قرعه‌کشی جام حذفی اعلام شد

هدفگذاری رشد 44 درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

آموزش‌های مهارتی در خدمت ارتقاء مهارت معلولین قرار می گیرد

اوجِ نابسامانی در کانی‌کوزله سنندج؛ مدیریت شهری کجاست؟!+فیلم

اوج نابسامانی در نقاط کم‌برخوردار سنندج؛ مدیریت شهری کجاست؟!

پروتئین شیرین Brazin جایگزین احتمالی شکر در آینده

روسیه از لحاظ رشد اقتصادی جزو 10 کشور برتر شد

راه‌اندازی ده اقامتگاه جدید در کرمانشاه تا ژایان سال جاری

ممنوعیت کشت برنج در کرمانشاه

راه‌اندازی 10 اقامتگاه جدید در کرمانشاه تا پایان سال جاری

موج جدید بارش‌ ها، از این روز آغاز خواهد شد

تأثیر مطالعه بر سلامت روان

داستانک/ بو مادر

پورموسوی: امیدوارم متخلفان گردن کلفت‌تر از قبل برنگردند

دعوای یووه و آلگری به دادگاه می‌کشد

12سال از فینال حیرت‌انگیز چلسی و بایرن در آلیانز آرنا گذشت

تخصص جالب یک سرمربی در معرفی گلر جدید!

کابوس 400 میلیون یورویی بارسلونا و دوشیدن عربستان!

کلوپ قهرمان لیگ برتر را معرفی کرد

سومین مدال ژیمناست جوان در قهرمانی آسیا

فاجعه 300 میلیاردی؛ دست‌پخت سوءمدیریت در فولاد!

شبیه‌سازی تک به تک سون مقابل منچسترسیتی در FC24

کلوپ: حتی با 115 تخلف، پپ بهترین مربی دنیاست

آبشار گویله؛ جاذبه بکر طبیعی و گردشگری ایران + فیلم

محموله دخانیات قاچاق در قروه به مقصد نرسید

مقوله جوانی جمعیت از اولویت‌های وزارت کار است

آیین اختتامیه طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معادنی کردستان

نیاز به قوانین حمایتی برای توسعه طب سنتی

ورود موجی ناپایدار از روز سه شنبه به جو کرمانشاه

مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه

ماجرای جنایت وحشتناک مرد دوزنه در جاده

دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ ای، قربانی گرفت

جزییات جدید درباره تعطیلی آخر هفته

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

با کریمان کارها دشوار نیست

نمایشگاه کتاب دوحه میزبان رونمایی از مصحف مشهد رضوی

پاتک به رکورد جلالی در مقر استقلال

واکنش اسبقیان به انتخاب سرپرست برای فدراسیون تنیس

گل به خودی عجیب در لیگ MLS آمریکا