عصر کرد

آخرين مطالب

سینا اسدبیگی در نقش تونی کروس برای پرسپولیس ورزشي

سینا اسدبیگی در نقش تونی کروس برای پرسپولیس
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ورزش 3 /هافبک پرسپولیس یک بار دیگر در فرصت کوتاهی که نصیب خود دید، به بهترین شکل ممکن به اعتماد کادرفنی پاسخ داد.
بعد از 10 نفره در دقیقه 50 بازی و در آن اتمسفر خاصی که هواداران نساجی شکل داده بودند، دریافت گل تساوی و فشار زیادی که شاگردان ساکت الهامی شکل داده بودند، شاید کمترین امید را در بین هواداران این تیم برای دستیابی به امتیاز وجود داشت.
پرسپولیس علیرغم برتری خوبی که در نیمه اول با مالکیت توپ و ایجاد موقعیت روی دروازه نساجی شکل داده بود، اما بعد از 10 نفره شدن و اخراج سروش رفیعی، شرایط را کاملا علیه خود دید. اوسمار اما باز هم دست به تعویض زد؛ تعویض‌های او شاید نگرانی دوباره هواداران پرسپولیس را به همراه داشت اما اینبار برخلاف جدال با آلومینیوم اراک حساب شده‌تر صورت گرفت و در نهایت زمینه ساز یک برد ارزشمند و ادامه حضور در کورس قهرمانی را برای آنها به همراه داشت.
یکی از تعویض‌های جالب و تاثیرگذار پرسپولیس و اوسمار ویرا در این بازی حضور سینا اسدبیگی به جای مهدی ترابی در دقیقه 65 بازی بود. تعویضی که برای هوادارانی که پیگیر جدی وضعیت این تیم هستند، یک شوک بزرگ محسوب می‌شد و خیلی زود در فضای مجازی به انتشار کامنت‌های انتقادی در خصوص خروج ستاره شماره 9 خود و تصمیم عجیب سرمربی پرداختند!

عصر کرد

سرمربی برزیلی پرسپولیس اما تدابیر دیگری در ذهن داشت. شاید باید در آن جو و استادیوم حضور داشتید که بهتر استراتژی اوسمار برای شطرنج تاکتیکی مقابل ساکت الهامی را در شرایط 10 نفره شدن درک می‌کردید. فشار باورنکردنی سکوها برای نتیجه‌گیری نساجی و خروج از بحران و منطقه سقوط از یک سو، حملات پردامنه و خالی شدن میانه میدان که عرصه بهتری برای فضاسازی حریف شکل داده بود از سمت دیگر، باعث یک ریسک بزرگ از سوی اوسمار شد تا او با حضور سینا اسدبیگی به جای مهدی ترابی، بیشتر به دنبال بستن راه‌های نفوذ حریف باشد.

اسدبیگی که پیش از این در جام حذفی بعد از چند هفته نیمکت نشینی به ترکیب پرسپولیس اضافه شده بود و در آن بازی نیز با یک پاس گل و گل دیدنی پاسخ اعتماد اوسمار را داده بود، در ادامه اما برای جدال با سپاهان بار دیگر به نیمکت قفل شد. هافبک شوتزن پرسپولیس اما در دقایقی که برابر نساجی به میدان رفت بار دیگر انگیزه و توانایی خود را به نمایش گذاشت. شاید کمتر کسی انتظار این را داشت که شماره 88 سرخپوشان در این بازی در نقش یک گلساز حرفه‌ای ظاهر شود. کافی است یک بار دیگر به صحنه منجر به گل دوم پرسپولیس توسط اوستون اورونوف نگاه کنید: او بعد از اینکه توپ را از گولسیانی دریافت کرد، خیلی زود عزم دروازه حریف با پاس طولی و کوتاه به وحید امیری را کرد. با این حال مزاحمت مدافع حریف مانع از این شد که وحید امیری بتواند کنترل مناسبی روی این توپ داشته باشد اما اسدبیگی با حضوری به موقع به یاری کاپیتان تیمش رفت و با در اختیار گرفتن دوباره توپ، با بررسی شرایط خیلی زود عمق دفاع نساجی را در سمت راست این تیم شناسایی کرد و اورونوف را روانه دروازه کرد.
یک پاس دیدنی و شوکه کننده که باعث شد مدافع نساجی که پیش آمده بودند کاملا غافلگیر شوند و اینجا بود که سرعت و خلاقیت و البته کیفیت تمام کنندگی اونوروف به کار آمد و زمینه ساز دستیابی این تیم به گل برتری شد.
اکنون برخلاف دقایقی که هواداران پرسپولیس سیل انتقادات خود بابت تعویض مهدی ترابی را روانه فضای مجازی کرده بودند، فضا کاملا متفاوت شده و به تحسین سینا اسدبیگی و عملکرد او در جدال با نساجی قائمشهر مشغول هستند. هافبکی که با خصوصیات تدافعی‌تر کار نیمه تمام مهدی ترابی و سروش رفیعی که به مهندسان گلسازی مشهور هستند را با یک پاس طلایی به سرانجام رساند تا تیمش همچنان در کورس مدعیان قرار داشته باشد.
نکته جالب توجه اینکه هواداران این تیم به تشبیه جالبی از این پاس و گل پرداخته‌اند و آن را با پاس گل دیدنی تونی کروس در جدال با بایرن مونیخ برای وینیسیوس مقایسه می‌کنند. باید دید با این شرایط و در حالیکه سروش رفیعی بازی بعدی تیمش را به دلیل محرومیت از دست داده و اسدبیگی نیز طی دو دیدار اخیری که برای این تیم در دقایق کوتاه مدت حضورش به میدان رفته و دو پاس گل و یک گل به ثبت رسانده، فرصت حضور در ترکیب را به دست خواهد آورد یا خیر.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/828169/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستانک/ بوی مادر

حکایت جالب از ضرب المثل کسی که خرش از پل گذشت یعنی چه؟

روز قضاوت؛ امشب خون به پا می‌شود!

اتفاقی که صدای هواداران استقلال را در آورد

تکذیب احضار اعضای هیئت رئیسه فدراسیون

بهترین بازیکن ایران در تاریخ VNL؛ معروف و موسوی نه!

معرفی 14 ستاره نهایی سرنوشت‌سازترین رقیب ایران

برهانی: داور بازی استقلال، پرسپولیسی است!

ستاره بارسا خشمش را سر برادر ژاوی خالی کرد!

طلسم‌شکنی جهانبخش پس از 6 ماه

نفرین کین؛ بایرن تا 2025 هم جام نمی‌گیرد

زمان قرعه‌کشی جام حذفی اعلام شد

هدفگذاری رشد 44 درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

آموزش‌های مهارتی در خدمت ارتقاء مهارت معلولین قرار می گیرد

اوجِ نابسامانی در کانی‌کوزله سنندج؛ مدیریت شهری کجاست؟!+فیلم

اوج نابسامانی در نقاط کم‌برخوردار سنندج؛ مدیریت شهری کجاست؟!

پروتئین شیرین Brazin جایگزین احتمالی شکر در آینده

روسیه از لحاظ رشد اقتصادی جزو 10 کشور برتر شد

راه‌اندازی ده اقامتگاه جدید در کرمانشاه تا ژایان سال جاری

ممنوعیت کشت برنج در کرمانشاه

راه‌اندازی 10 اقامتگاه جدید در کرمانشاه تا پایان سال جاری

موج جدید بارش‌ ها، از این روز آغاز خواهد شد

تأثیر مطالعه بر سلامت روان

داستانک/ بو مادر

پورموسوی: امیدوارم متخلفان گردن کلفت‌تر از قبل برنگردند

دعوای یووه و آلگری به دادگاه می‌کشد

12سال از فینال حیرت‌انگیز چلسی و بایرن در آلیانز آرنا گذشت

تخصص جالب یک سرمربی در معرفی گلر جدید!

کابوس 400 میلیون یورویی بارسلونا و دوشیدن عربستان!

کلوپ قهرمان لیگ برتر را معرفی کرد

سومین مدال ژیمناست جوان در قهرمانی آسیا

فاجعه 300 میلیاردی؛ دست‌پخت سوءمدیریت در فولاد!

شبیه‌سازی تک به تک سون مقابل منچسترسیتی در FC24

کلوپ: حتی با 115 تخلف، پپ بهترین مربی دنیاست

آبشار گویله؛ جاذبه بکر طبیعی و گردشگری ایران + فیلم

محموله دخانیات قاچاق در قروه به مقصد نرسید

مقوله جوانی جمعیت از اولویت‌های وزارت کار است

آیین اختتامیه طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معادنی کردستان

نیاز به قوانین حمایتی برای توسعه طب سنتی

ورود موجی ناپایدار از روز سه شنبه به جو کرمانشاه

مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه

ماجرای جنایت وحشتناک مرد دوزنه در جاده

دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ ای، قربانی گرفت

جزییات جدید درباره تعطیلی آخر هفته

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

با کریمان کارها دشوار نیست

نمایشگاه کتاب دوحه میزبان رونمایی از مصحف مشهد رضوی

پاتک به رکورد جلالی در مقر استقلال

واکنش اسبقیان به انتخاب سرپرست برای فدراسیون تنیس

گل به خودی عجیب در لیگ MLS آمریکا