عصر کرد

آخرين مطالب

واحدهای راکد دارای توجیه اقتصادی تا پایان سال فعال می‌شوند اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهایی که توجیه اقتصادی دارند و بتوانند محصولی قابل رقابت به بازار عرضه کنند با کمک بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال فعال خواهند شد و واحدهای راکدی که دارای توجیه اقتصادی هستند را فعال می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، محمد دره‌وزمی امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، اظهار کرد: امسال که به فرمایش مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده و برنامه‌هایی برای تحقق این شعار براساس سیاست‌های دولت و سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه سیاست‌های رونق تولید به سه دسته تقسیم کرده‌ایم، افزود: حفظ جریان تولید، به ظرفیت رساندن واحدهای اشتغالزایی نیمه فعال و راه‌اندازی و احیای واحدهای راکد این سه دسته سیاستی است که امسال در پیش گرفته‌ایم.
وی عنوان کرد: در هر سه حوزه فعالیت‌های خوبی به کمک سایر دستگاه‌های اجرایی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پیش برده‌ایم و در راستای حفظ جریان تولید سعی شده با پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی در دستگاههای اجرایی دیگر باید تلاش شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: 195 جلسه کارگروه تسهیل با 12 هزار نفر - ساعت توسط مدیران در سال 97 برگزار شده و 65 درصد مصوبات آن اجرایی شده و 35 درصد آن در دستگاه‌های دیگر باقی مانده که پیگیری خواهند شد تا به نتیجه برسند.
دره‌زمی عنوان کرد: در سال 97 در ردیف‌های مختلف اعتباری، در قالب وام‌های روستایی، اشتغال پایدار روستایی، رونق تولید و صندوق توسعه ملی 185 میلیارد تومان به واحدها و طرح‌های تولیدی حوزه صنعت تسهیلات پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال 98 نیز 10 میلیارد تومان از منابع اعتباری استان به حمایت از تولید استان برای پرداخت یارانه به سود تسهیلات بانکی پرداخت شد، بیان کرد: تسهیلات بانکی منابع داخلی 18 درصد است که هشت درصد آن براساس دستور استاندار کردستان یارانه پرداخت می‌کنیم و تا امروز 70 میلیارد تومان منجر به پرداخت شده که هشت درصد یارانه پرداخت می‌کنیم و باز هم برای حمایت از روند تولید در استان ادامه خواهد داشت.
وی به ظرفیت ثانی واحدهای نیمه فعال استان پرداخت و گفت: این واحدها نیز با تشکیل کمیته‌های کارشناسی نیازشان بررسی خواهند شد تا مشکلاتشان رفع شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: در استان کردستان یک کلینیک صنعت راه‌اندازی شده که واحدهای تولیدی را عارضه‌یابی می‌کند و نیازشان را بررسی و به بازارمحور بودن آنها کمک خواهد کرد و از تجربیات اساتید دانشگاه در این راستا استفاده می‌شود.
دره‌وزمی با اشاره به اینکه 150 واحد راکد در استان کردستان وجود دارد که دارای توجیه اقتصادی نیستند، بیان کرد: واحدهایی که توجیه اقتصادی دارند و بتوانند محصولی قابل رقابت به بازار عرضه کنند با کمک بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال فعال خواهند شد و واحدهای راکدی که دارای توجیه اقتصادی هستند را فعال می‌کنیم.
کردستان جزو استان‌های برتر در ارزیابی فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی است
جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در ادامه اظهار کرد: در ماه‌های گذشته عطر و بوی شهدا به برکت کنگره 5400 شهید کردستان در استان و کشور پیچید که یکی از رویدادهای فرهنگی بزرگ در استان به شمار می‌رفت.
وی ضمن تقدیر از بانیان برگزارکننده کنگره ملی 5400 شهید استان ابراز امیدواری کرد که همه ما بتوانیم رهروان صدیقی برای شهدا باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در ادامه عنوان کرد: پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک ضرورت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است از دستور کارهای ویژه این جلسه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان عنوان کرد: توجه به سیاست‌ها و شرایط امروزی در بحث افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی از مهمترین ضروریات و اولویت‌هایی است که شورای فرهنگ عمومی به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری و سیاستگذاری مسائل فرهنگی در استان باید به آن ورود داشته باشد و جلسات کارشناسی با صاحب نظران طی ماه گذشته در این راستا برگزار شده است.
قلعه‌شاخانی اعلام کرد: اخیرا شورای فرهنگ عمومی کشوری گزارشی به شورای انقلاب فرهنگ عمومی ارائه داده که بررسی عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برابر شاخص‌های مختلف بررسی و استان کردستان جزو استان‌های برتر کشور در این ارزیابی بوده است.
وی تصریح کرد: تعداد جلسات، تعداد مصوبات، خروجی مصوبات، کارگروه شهرستان‌ها و کارگروه‌های استانی از جمله شاخص‌هایی بود که مورد ارزیابی قرار گرفته است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان با اشاره به اینکه پنج جلسه پایانی شورای فرهنگ عمومی به مقوله اقتصاد و اقتصاد فرهنگ اختصاص یافت، یادآور شد: نیاز است مصوبات اجرایی و ارگان‌های متولی نتایج مصوبات را اعلام کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/82696/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

لحظه اعلام گل آفساید اولسان توسط فغانی

تشویق ایسلندی فوتسالیست‌ها بعد از صعود به نیمه‌نهایی

گل اول ازبکستان به ویتنام در جام ملت‌های فوتسال آسیا

شکست استقلال در یک بازی دوستانه

انصاری‌فرد از بازی خاص محروم شد

کامبک دقیقه آخری ازبکستان؛ گل دوم ازبکستان به ویتنام

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی

صحبت های امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی

واکنش میلاد تقوی به عدم حضور سه بازیکن در اردوی تیم ملی والیبال

مهدی میرجلیلی: ما بدون حواله خودرو هم قهرمان میشیم

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود

(تصاویر) بازسازی صحنه قتل در خیابان مطهری مشهد

لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

ارتقا امنیت در کرمانشاه محسوس‌تر می‌شود

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

خلیفی به لاپورتا؛ این ایده احمقانه را کنار بگذارید

اینقدر اغراق نکنید، مسی کند بود و دو گل معمولی زد!‏

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

ویدیوی کامل بیانیه خوان لاپورتا درباره ال‌کلاسیکو

رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!

لیگ ملت‌ها؛ قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس باشگاه میلان: پیولی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

کسب 10 مدال در روز نخست برای نمایندگان ووشو ایران

علیرضا فغانی فینالیست آسیا را مشخص کرد!

استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی

شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی مدال طلا گرفتند

توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه

ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان

300 نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند

پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه

گل اول تیم فوتبال بعثت کرمانشاه به فولاد هرمزگان

اعزام 2کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

ما دو جور بخشنده داریم!

مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال

بازیکن رئال که ژابی برای لورکوزن می‌خواهد

ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد