عصر کرد

آخرين مطالب

مدیرکل بیمه سلامت کردستان:

تمام شهرستان‌های استان تیرماه به نسخه نویسی الکترونیکی مجهزمی شود اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در حال حاضر هفت شهرستان این استان به سیستم نسخه نویسی الکترونیکی مجهز شده اند و کار تجهیز سه شهرستان دیگر نیز تا ابتدای تیر ماه به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر ، انور اسماعیلی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: قرار بود تا پایان سال تمامی مطلب پزشکان عمومی و متخصص، داروخانه‌ها و مراکز پا را کلینیک بخش خصوصی به سیستم نسخه نویسی الکترونیکی مجهز شوند که با توجه به اینکه زیرساخت‌های اجرای این کار در کردستان فراهم بود در حال حاضر تنها سه شهرستان بانه، بیجار و دیواندره به این شبکه متصل نشده‌اند.
وی به سفر قریب‌الوقوع رئیس سازمان بیمه سلامت کشور به استان کردستان اشاره کرد و افزود: سعی می‌کنیم تا قبل از ورود دکتر موهبتی این سه شهرستان نیز به این سیستم مجهز شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان ادامه داد: در حوزه بیمارستان‌های دولتی نیز کار الکترونیکی شدن پرونده‌های بیمارستان کوثر سنندج به عنوان پایلوت طی چند روز آینده آغاز می‌شود و پس از آن دیگر بیمارستان‌ها نیز به سیستم نسخه نویسی الکترونیکی مجهز می‌شوند و امیدواریم بتوانیم این کار را تا پایان سال به اتمام برسانیم.
اسماعیلی یادآور شد: اگر کلیه مراکز خصوصی و دولتی تا پایان سال به این شبکه متصل شوند در استان کردستان در سال 99 دیگر شاهد دفترچه درمانی کاغذی نخواهیم بود و کلیه فعالیت‌های خدمات درمانی الکترونیکی صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد جمعیت استان کردستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این رقم 60 درصد آن را روستاییان تشکیل می‌دهند و صورت الکترونیکی شدن نسخه نویسی بسیاری از هزینه‌های جاری که بار مالی بسیاری نیز برای این سازمان دارد، حذف می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان با بیان اینکه 90 درصد پزشکان حاضر در مراکز بهداشت و درمان روستایی در همان محل مستقر هستند، گفت: اگر مردم به پزشکان عمومی حاضر در این درمانگاه‌ها اعتماد داشته باشند هم بار مالی که به آنان در صورت مراجعه به پزشکان حاضر در سطح شهرها تحمیل می‌شود، کم می‌شود و هم هزینه‌های اضافه‌ای برای این سازمان در بر نخواهد داشت.
اسماعیلی اظهار داشت: حق ویزیت پزشکان مستقر در مراکز روستایی 500 تومان است در صورتی که با مراجعه به پزشکان بخش خصوصی در سطح شهر باید بین 30 تا 50 هزار تومان پرداخت کنند و این علاوه بر هزینه‌های رفت و آمد و خطرات جانی است که باید برای طی کردن مسیر بپذیرند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 436 قلم دارویی در مراکز درمانی روستایی وجود دارد، افزود: در صورت انجام خدماتی مانند آزمایش‌های مختلف نیز تنها 15 درصد مبلغ آن توسط بیمه شدگان روستایی پرداخت می‌شود که در صورت مراجعه به مراکز شهری این رقم 75 درصد کل هزینه‌ها را شامل می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و بیمه سلامت اشاره کرد و ادامه داد: در این تفاهم نامه کشوری قرار شد که یک میلیون نفر از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد کشور دفترچه درمانی بیمه سلامت را دریافت کنند که سهم کردستان در این طرح پوشش 43 هزار نفر بود که تا امروز 30 هزار نفر از این تعداد دفترچه‌های آنان صادر شده است.
اسماعیلی یادآور شد: کردستان در این زمینه بر اساس آمارهای مستند جزء استان‌های پیشتاز است چرا که منتظر مراجعه مددجویان کمیته امداد برای دریافت دفترچه نبوده و با دریافت اطلاعات مددجویان از کمیته امداد، خود اقدام به صدور دفترچه برای این افراد کرده است.
وی در ادامه سخنان خود به بحث همپوشانی بیمه‌ای اشاره کرد و بیان کرد: در ابتدای اجرای طرح بیمه سلامت مشکلات بسیاری در این حوزه داشتیم و افرادی بودند که علیرغم اینکه تحت پوشش بیمه‌های دیگر مانند تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و یا کمیته امداد بودند، دفترچه بیمه سلامت را نیز دریافت کرده بودند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: با بررسی‌های انجام شده بخش زیادی از این افراد شناسایی شدند و دفترچه‌های آنان باطل شد و در سال 97 نیز 80 هزار که شامل همپوشانی بیمه‌ای بودند شناسایی و حذف شدند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری نیز 35 هزار نفر دیگر نیز شناسایی شوند و افراد دارای مشکل همپوشانی بیمه‌ای در پایان سال به صفر برسند.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات ارائه شده به بیماران خاص اشاره کرد و اظهار داشت: پنج بیماری ام‌اس، هموفیلی، پیوند کلیه، تالاسمی و دیالیز به عنوان بیماری خاص تحت پوشش بیمه درمانی سلامت تعیین شده‌اند و افرادی که در رابطه با این بیماری‌ها نیاز به خدمات درمانی و دارویی دارند در کلیه مراکز دولتی می‌توانند خدمات رایگان دریافت کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته در بحث بیماران خاص 25 میلیارد تومان هزینه در کردستان صرف شده است، افزود: در رابطه با بیماران خاص تا سال گذشته هزار و 640 نفر تحت پوشش بیمه سلامت بودند که امسال با تجمیع بیمه شدگان کمیته امداد نیز این تعداد به حدود دو هزار نفر می‌رسد.
مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان با اشاره به بیماران صعب‌العلاج، ادامه داد: متأسفانه این افراد شامل خدمات بیمه‌ای رایگان نمی‌شوند اما با توجه به اینکه هزینه‌های درمان و داروی آنان بسیار بالا است سعی می‌کنیم حداکثر حمایت را از آنان داشته باشیم.
اسماعیلی یادآور شد: همچنین در حال حاضر بیش از 85 درصد از خدمات درمانی که مردم کردستان به آن نیاز دارند در همین استان انجام می‌شود و نیازی نیست که مردم برای دریافت خدمات درمانی به استان‌های دیگر مراجعه کنند.
وی بیان کرد: با توجه به سیاست‌های بیمه سلامت سعی می‌کنیم حداکثر حمایت را از کسانی که به خدمات درمانی نیازمند هستند، انجام دهیم و به نیازمندان واقعی خدمات لازم را ارائه دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/82175/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد