عصر کرد

آخرين مطالب

معاون امور استانهای صدا و سیما:

شبکه های استانی ظرفیتی مناسب در مسیر توسعه پایدار کشور هستند اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج – معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما با اشاره به اهمیت و جایگاه شبکه های استانی، گفت: شبکه های استانی ظرفیتی مناسب در مسیر توسعه پایدار هر استان به شمار می روند.

 مراسم تقدیر و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان برگزار شد و طی آن ضمن تقدیر از ابوالقاسم امان الهی، جعفر عبدالملکی به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز کردستان معرفی شد.
معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما در این آیین که در صدا و سیمای مرکز کردستان برگزار شد با قدردانی از زحمات ابواقاسم امان اللهی مدیرکل سابق مرکز، گفت: باید با کار و تلاش شبانه روزی در شبکه استانی باعث رونق و توسعه در سطح استان و کشور باشیم.
علی دارابی خدمت به مردم را افتخاری بزرگ برای کارکنان و مدیران رسانه ملی عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولین هیچ شانی جز خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی ندارند.
وی شبکه‌های استانی را در خدمت توسعه پایدار استان‌ها معرفی کرد و افزود: این شبکه‌ها باید اولویت‌های استان را رعایت و پیوست توسعه پایدار استان را داشته باشند.
دارابی گفت: این شبکه‌ها همانگونه که زبان مردم هستند باید حامی و همراه مسئولین هم باشند و به توسعه جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد و توسعه گردشگری در استان‌هایی مانند کردستان کمک کنند و کارهای ویژه‌ای انجام دهند.
وی یکی از کارکردهای شبکه‌های استانی را تقویت اتحاد و انسجام برشمرد و گفت: استفاده از زبان بومی تبیین و به همه مراکز اعلام شده است که باید رعایت شود.
دارابی بر لزوم شناسایی نیروهای خوب و میدان دادن به آن‌ها تاکید کرد و گفت: باید چهره‌های جوان، نخبه و خوش فکر را در تولید برنامه‌های جذاب و مؤثر جذب کرد.
وی به ساخت سه سریال در کردستان با موضوع مشاهیر این استان هم اشاره کرد و گفت: بانی این کار استاندار کردستان بود و به زودی در مراسمی درباره این سریال‌ها اطلاع رسانی می‌کنیم.
دارابی در ادامه به فعالیت‌های مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز کردستان اشاره کرد و وی را پایبند به مناسبات اخلاقی، با سواد و دارای ایده‌های خلاقانه معرفی کرد.
رسانه ملی ابزاری برای رشد و توسعه همه جانبه
نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این مراسم گفت: رسانه ملی ابزاری برای رشد وتوسعه همه جانبه کشور است که در حوزه کردستان باید فرهنگ اصیل کردی، اسلامی و ملی را گسترش دهد.
آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی به مراحل تکاملی صداوسیمای مرکز کردستان از ابتدا اشاره کرد و افزود: این مرکز در ردیف نخستین مراکز استانی بود که پخش برنامه‌های آن 24 ساعته شد و در بعد امکانات، فعالیت‌ها و دفاع از ارزشها، مراحل رشد را طی کرده و هنوز جای کار دارد.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به ظرفیت‌های کردستان و تلاش دشمن برای از بین بردن این ظرفیت ها، گفت: شبکه استانی در جذب و جلب مخاطبان عملکرد خوبی دارد و توانسته است مناطق مختلف استان را پوشش دهد.
ملموس بودن حضور شبکه استانی در زندگی مردم
استاندار کردستان هم در این مراسم با بیان اینکه صداوسیمای مرکز کردستان دارای بیشترین مخاطب است و این در زندگی روزمره مردم ملموس است گفت: صداوسیما در عرصه‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، کشاورزی و اقتصادی می‌تواند نقش آفرین باشد.
بهمن مرادنیا افزود: تلاش بسیاری برای شناخته شدن کردستان در کشور انجام شده، ولی هنوز کردستان برای مردم کشور ناشناخته است.
وی گفت: برای توسعه بیشتر کردستان و شناساندن فرهنگ غنی مردمان این منطق، صداوسیمای مرکز کردستان باید تلاش بیشتری کند.
استاندار کردستان گفت: فعالیت شبانه روزی کارکنان صداوسیمای مرکز کردستان توانسته هجمه و توطئه‌های شبکه‌های معاند را خنثی کند.
حرکت شبکه استانی به سمت رسانه نخبه پرور و نخبه محور
مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز کردستان هم در این نشست بر لزوم تعامل بیشتر با نخبگان استان در داخل و خارج از استان و کشور تاکید کرد و افزود: نخبگان نقش حمایتی، کلیدی و پیشران در توسعه دارند و به همین دلیل تعامل مرکز با مراکز علمی و دانشگاهی توسعه می‌یابد تا رسانه‌ای نخبه پرور و نخبه محور باشیم.
جعفر عبدالملکی به نقش و اهمیت ویژه رسانه در امیدآفرینی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن بر روی امید به آینده به عنوان یکی از مولفه‌های سرمایه اجتماعی سرمایه گذاری کرده است و می‌خواهد مردم را به سمت ناامیدی سوق دهد و رسالت رسانه ملی این است که این توطئه را خنثی کند.
همدلی و اتحاد در استان از دیگر برنامه‌هایی بود که مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان به آن اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از برنامه ها، کمک به توسعه پایدار است که اگر رسانه پای کار نباشد، کار سختی خواهد بود.
وی افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظیر سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تاریخی را مورد تاکید قرار دارد و افزود: در حال حاضر وضعیت استان در این زمینه‌ها مطلوب نیست و با هدایت و راهنمایی نماینده، ولی فقیه و استاندار کردستان و بهره گیری از مشارکت مسئولین می‌توان ظرفیت‌های موجود استان را شکوفا کرد.
عبدالملکی بزرگترین تبعیض تاریخی را تبعیض تصویری برشمرد و افزود: باید تصویری واقعی و متعالی از کردستان مبتنی بر نگاه فرهنگی، در شبکه‌های ملی ارائه دهیم تا در برابر آرایش رسانه ای شبکه‌های خارجی متخاصم صف آرایی کنیم که هجمه‌ای بزرگ برای القاء تبعیض، نارضایتی و ناامیدی علیه مردم کردستان آغاز کرده اند.
وی تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های استان کردستان برای هویت سازی از استان استفاده می‌کنیم.
جعفر عبدالملکی دکترای جامعه شناسی و مطالعات فرهنگی، متولد 1352 در شهرستان قروه است که سمت قائم مقام شبکه 3 سیما، رئیس مرکز تحقیقات و سنجش افکار سازمان صداوسیما، مدیرکل پژوهش استان‌ها و خارج از کشور، مدیر گروه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی شبکه خبر و مدیر تحقیقات و برنامه ریزی مرکز کردستان را در سوابق اجرایی و کارنامه کاری خود دارد.
هر چند که از حضور خبرنگاران و اهالی رسانه در مراسم تقدیر و معارفه دعوتی به عمل نیامده بود ولی بر اساس تصاویر منتشر شده از سوی شبکه کردستان، ابوالقاسم امان الهی مدیرکل سابق صدا و سیما در این نشست حضور نداشت.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/82065/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد