عصر کرد

آخرين مطالب

در کمیته خرید گندم قروه عنوان شد:

پیش بینی تولید 175 هزارتن گندم در قروه/پرداخت وجه تا 36 ساعت اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - قروه- پیش بینی تولید 175 هزار تن گندم در قروه با پرداخت ظرف 36 ساعت وجه محصول در کنار تأکید بر تأمین زیرساخت ها و رفع کمبود کمباین از جمله مواردی بودند که مسئولان به آن اشاره داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر ، شامگاه شنبه نشست کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم در شهرستان قروه در حالی برگزار گردید که از یک طرف خبر از کاهش تولید گندم به نسبت سال گذشته داده شد و از طرف دیگر در خصوص تصمیم دولت بر پرداخت وجه گندم خریداری شده به کشاورزان ظرف 36 ساعت به شرط ارسال به موقع لیست مربوط توسط مراکز خرید به بانک ها، سخن به میان آمد.
در این نشست مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه با بیان اینکه گرچه در سال زارعی جاری بیش از 477 میلی متر بارندگی ثبت شد اما باتوجه به پراکنش این باران مناسب نبود و برای زراعت هم چندان ارزش نداشت بنابراین پیش بینی می شود تولید گندم به نسبت سال گذشته کاهش یابد.
به گفته «خسرو کریمی پناه» با این وصف پیش بینی می شود میزان تولید گندم در شهرستان به 170 تا 175 هزار تن برسد و میزان خرید هم 160 تا 170 هزار تن باشد.
او سطح زیر کشت گندم آبی در قروه را 12 هزار و 500 هکتار و گندم دیم را 68 هزار هکتار دانست و مبلغ خرید تضمینی گندم را هم هزار و 700 تومان به صورت پایه با 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید اعلام کرد که باتوجه به سطح کیفیت گندم این مبلغ تا هزار و 750 تومان هم افزایش می یابد.
«کریمی پناه» از تلاش برای اینکه هزینه حمل تا سیلو هم به کشاورز پرداخت شود گفت به اینکه مبلغ اعلام شده برای خرید تضمینی گندم با مبلغ تمام شده سازگاری ندارد اشاره کرد.
او میزان ظرفیت سیلوهای صنعتی شهرستان را 90 هزار تن، سیلوهای اداره کل غله را 25 هزار تن و مراکز خرید موقت تعاون روستایی را 28 هزار تن عنوان کرد.
تأمین کمباین به اندازه لازم
در ادامه فرماندار قروه با تأکید بر اینکه مهمترین مورد در حال حاضر تأمین کمباین برای برداشت است، افزود: با وجود 155 دستگاه کمباین که متعلق به شهرستان است اما نیاز به 400 دستگاه دیگر هم برای برداشت به موقع داریم و باید تأمین گردد.
به گفته «موحد امان اللهی» برگزاری دوره آموزشی برای کارشناسان، فراهم کردن زیر ساخت مناسب در مراکز خرید، تأمین اعتبار لازم جهت سمپاشی و به کارگرفتن نیروی انسانی به اندازه لازم از جمله مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند.
همچنین متوقف کردن کمباین های معیوب که باعث ریزش میزان محصول حمل شده می شوند در کنار رفع ترافیک در مسیرهایی که به مراکز خرید مربوط هستند و تأمین سوخت کمباین ها و کامیون ها از دیگر مشکلاتی بودند که فرماندار قروه رفع آنها را مهم دانست.
«امان اللهی» به اطلاع رسانی درست و به موقع بخشداریها و دهیاریها در راستای جلوگیری از آتش زدن زمین های کشاورزی بعد از برداشت و اعلام نرخ گندم و هزینه حمل و نقل به کشاورزان اشاره کرد.
او همین طور خواستار نظارت بر عملکرد شرکت های حمل و نقل، دقت در بارگیری محموله ها و صدور بارنامه ها، پرهیز از صدور بارنامه و معرفی نامه به صورت دستی شد.
خروج گندم به تأیید جهاد کشاورزی نیاز دارد
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی کردستان هم با بیان اینکه تمامی مشکلات موجود را قبول داریم، اظهار داشت: سال گذشته دومین استان در زمینه تأمین کننده گندم در کشور بودیم و در واقع از صفر تا صد بحث گندم در اختیار دولت است و خروج این محصول تحت هر شرایطی به تأیید جهاد کشاورزی نیاز دارد.
«شهریار حنیفی» بر رفع نواقص در مراکز خرید، حل مشکل بدهی رانندگان در کنار ایجاد مشوق هایی برای حمل کنندگان گندم، تأمین سوخت کمباین و کامیون توسط جهاد کشاورزی و همچنین در نظر گرفتن اینترنت رایگان تأکید کرد.
او به پرداخت موقع وجه گندم خریداری شده به کشاورزان اشاره کرد و گفت: حتی اگر بانک کشاورزی مبلغ را موقع پرداخت نکند اقدام به باز کردن حساب پشتیبان کرده و مطابق دستورالعمل لازم سود آن را باید بپردازد.
«حنیفی» از خرید یک میلیون و صد هزارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان مربوط به سال گذشته خبر داد.
ایجاد امکانات رفاهی در مراکز تعاون روستایی
دیگر مبحثی که در این نشست از آن سخن گفته شد مربوط به مراکز تعاون روستایی بود که در این زمینه مدیر تعاون روستایی کردستان با بیان اینکه در سال گذشته میزان 88 هزار و 550 تن گندم در شهرستان قروه از طریق مراکز تعاون روستایی خریداری شد که شامل 17 هزار و 918 تن محموله بود.
به گفته «پیمان اسکندری» با توجه به اینکه مراکز تعاون روستایی به صورت موقت در نظر گرفته شده اند لذا در خصوص ظرفیت سازی در کنار ایجاد امکانات رفاهی برای رانندگان اقداماتی انجام خواهد شد.
او ظرفیت مراکز تعاون روستایی را 28 هزار تن دانست و تصریح کرد: اینکه انتظار داشته باشیم تمامی مشکلات به صورت یکجا و یک شبه حل شوند غیرممکن است لذا در حد توان برای رفع مشکلات منجمله موارد زیرساختی برنامه هایی اجرا خواهند شد.
«اسکندری» میزان خرید گندم توسط تعاون روستایی در استان را سال گذشته 560 هزار تن اعلام کرد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/81974/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

وضعیت مقاوم‌سازی 13 شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟

فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر

تجارت 5 میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته

بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور

گردنه «تته» بعد از 5 ماه بازگشایی شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

صحنه‌ای وهمناک درانگلیس مدل فیلم‌های آخرالزمانی

حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود

حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل

نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان

احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی

افزایش بیماران خاص در کرمانشاه

رقابت بیش از 39 هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری

تزریق 3.5 میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی

از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست