عصر کرد

آخرين مطالب

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

احداث باغ موزه دفاع مقدس در کردستان به یک آرزو تبدیل شده است اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: احداث باغ موزه دفاع مقدس برای نشان دادن رشادت ها و مجاهدت های مردم کردستان در طول دوران دفاع مقدس به یک آرزو تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار محمدحسین رجبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات کردستان که با موضوع کنگره 5400 شهید استان برگزار شد، اظهار داشت: علیرغم اینکه مردم این خطه از ایران اسلامی در طول دوران بعد از انقلاب همزمان در دو جبهه علیه دشمنان نظام جنگیدند، اما متاسفانه به دلیل نبود یک باغ موزه که بتوان رشادت، مجاهدت و ناگفته های این جنگ را به مردم نشان داد، بیان بسیاری از حقایق مغفول مانده است.
وی افزود: به استان های دیگر کشور که باغ موزه را احداث کرده اند که نگاه می کنیم اینگونه پنداشته می شود که تمام جنگ در آن استان ها رقم خورده در حالی که مردم کردستان بیش از مردم هر منطقه ای طعم تلخ جنگ را چشیدند و امیدواریم بتوان با احداث یک باغ موزه که به یک آرزو برای بیشتر مردم تبدیل شده است، مجاهدات تاریخی مردم کردستان را که کمتر کسی آنها را می شناسد به همه نشان داد.
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان در ادامه سخنان خود به فعالیت هایی که در راستای کنگره 5400 شهید این استان از سال 94 تا کنون انجام شده اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان های مختلف در کردستان، کاشت 200 هزار اصله نهال به یاد تمام شهدای انصار و مهاجر و ساخت هزار واحد مسکونی مددجویی که 600 مورد آن تحویل و 400 مورد دیگر نیز در دست احداث است از مهمترین این برنامه ها بوده است.
رجبی یادآور شد: احداث هفت هزار پروژه محرومیت زدایی در مناطق محروم کردستان، فراهم کردن زمینه اجرای دو هزار پروژه عام المنفعه در راستای محرومیت زدایی دیگر مناطق محروم در سال جاری، برقراری 14 مورد بیمارستان صحرایی، ارائه دو هزار و 805 مورد خدمات پزشکی – درمانی برای افراد کم بضاعت، تهیه و توزیع 22 هزار و 350 مورد بسته های حمایتی مانند جهیزیه، لوازم التحریر و پوشاک بخش دیگری از این فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در قالب برگزاری کنگره 5400 شهید کردستان بوده است.
وی با اشاره به اینکه تا پیش از برگزاری کنگره 5400 شهید کردستان که روز 30 خرداد ماه در سالن شش هزار نفری 22 گولان سنندج برگزار می شود، 500 مورد جهیزیه برای نوعروسان تهیه و تحویل داده می شود، بیان کرد: برگزاری 40 نشست تخصصی در دانشگاه ها، چاپ کتاب هایی با مظمون شهدا و دوران مقدس، برگزاری 35 پیش کنگره و اجلاسیه و یادواره، برگزاری 20 مورد مسابقات کتابخوانی و تهیه و تولید پنج آلبوم موسیقی دو زبانه از دیگر برنامه های این کنگره است.
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: اجرای 10 مورد تئاتر خیابانی و صحنه ای با موضوع دفاع مقدس، ساخت پنج انیمیشن در خصوص شهدا، تولید 80 مستند گزارشی از زندگی نامه شهدا، ساخت 21 مورد المان، تندیس و سردیس شهدای کردستان، ساخت 15 مورد یادمان در مراکز دولتی، نصب دو هزار مورد تصویر شهدای کردستان در معابر و خیابان ها، برگزاری 25 مورد نمایشگاه و نامگذاری 300 مکان و معبر به نام شهدای کردستان از دیگر برنامه های جنبی کنگره 5400 شهید کردستان است.
رجبی اظهار داشت: همچنین اعزام 1200 نفر از خانواده های شهدا به مشهد مقدس، برگزاری 80 نشست بصیرتی با موضوع شهدا و دفاع مقدس، برگزاری 60 مورد جشنواره نقاشی و قصه گویی، برگزاری 440 مورد مسابقات مختلف ورزشی، 10 هزار و 637 دیدار با خانواده شهدای کردستان، هزار مورد عطرافشانی مزار شهدا، 250 هزار مورد جمع آوری آثار و اسناد از دوران دفاع مقدس، تکمیل هزار و 500 کتابچه با موضوع زندگینامه شهدای کردستان و تدوین و انتشار 120 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه های این کنگره بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش شهدای کردستان در برقراری امنیت و حفظ کیان نظام اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: کار بزرگ شهدا، ایجاد امنیت پایدار استان و کشورمان است که باید هر لحظه شاکر این نعمت باشیم چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری امنیت و سلامتی دو نعمت مجهول هستند و باید برای نعمت امنیت پایدار در استان از شهدا قدردانی کنیم.
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان ادامه داد: بیان خاطرات و رشادت‌های دوران دفاع مقدس، مجاهدت‌های رزمندگان و انتقال مفاهیم ایثارگری و شهادت‌طلبی و انقلابی به نسل جدید با هدف آشنایی با تاریخ خودمان از اهداف برگزاری اجلاسیه‌ها و کنگره‌های شهداست چرا که عدم تکرار و یادآوری، موجب فراموشی می‌شود.
وی یادآور شد: اگر به دوران اوایل انقلاب و ناامنی‌هایی که ضدانقلاب در کردستان برای مردم بوجود آورده بود، فکر کنیم، اهمیت برخورداری از نعمت امنیت پایدار بیشتر برای ما عیان می‌شود.
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان بیان کرد: ضمن اینکه از تمامی استان‌های کشور در اجلاسیه نهایی کنگره شرکت می‌کنند سردار سلامی فرمانده کل سپاه سخنران اصلی مراسم است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/81602/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی