عصر کرد

آخرين مطالب

1600 نیروی کارگر برای نظافت شهر کم داریم/ آغاز طرح «تفکیک زباله از مبدا» در کرمانشاه اجتماعی

1600 نیروی کارگر برای نظافت شهر کم داریم/ آغاز طرح «تفکیک زباله از مبدا» در کرمانشاه
  بزرگنمايي:

عصر کرد - شهردار کرمانشاه گفت: شهرداری کرمانشاه 4460 نیرو دارد، تعداد کارگران آن کم است و عملا 1600 نیروی کارگر جدید نیاز داریم، مشکل دیگر فرسودگی ماشین‌آلات خدمات شهری است که بسیاری از آن‌ها قدمت بیش از 20 سال دارند و مرتب دچار خرابی می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی در آخرین نشست خبری با اصحاب رسانه که شب گذشته دوشنبه _ بیست و هشتم اسفند _ در محل هتل پارسیان برگزار شد، با اشاره به سفر اخیر خود به کشور چین، در خصوص دستاوردهای این سفر اظهار کرد: این سفر به دعوت و هزینه کشور چین صورت گرفت و مربوط به ثبت جهانی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک است.
وی افزود: شهر خلاق یعنی شهری که ویژگی و توانایی منحصر به فرد و خلاقیت داشته باشد و کرمانشاه در زمینه خوراک این خلاقیت و ویژگی را داشته و به عنوان شهر خلاق خوراک در سطح جهانی به ثبت رسیده است.
شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهرهای خلاق هر از گاهی گردهمایی و دورهمی دارند و تاکنون پنج بار از سوی کشورهای دیگر دعوت شده‌ایم، اما به دلیل برنامه‌های داخلی نتوانسته بودیم در برنامه‌های آن‌ها شرکت کنیم اما اگر این بار نمی‌رفتیم امتیاز منفی برای کرمانشاه داشت و برای همین بنده به همراه دو نفر از مدیران شهرداری از جمله رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه به این سفر رفتیم.
نوروزی تاکید کرد: تمام هزینه‌های این سفر برعهده میزبان بود و ما ریالی از هزینه‌های شهرداری کرمانشاه و از اعتبارات کشور برای این سفر هزینه نکرده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: مقداری از وسایل آشپزی و تهیه غذا و خوراک مخصوص کرمانشاه مانند «ساج» را در این سفر با خود به همراه بردیم تا این وسایل در موزه شهر خلاق خوراک در شهر شونده چین باقی بماند و همین امر فرصت دیگری است که گردشگران این موزه در بازدید از غرفه ایران در این نمایشگاه با کرمانشاه و خوراک های آن آشنایی بیشتری پیدا کنند.
40 درصد خرابی‌های معابر شهر آسفالت شده است وی در ادامه در خصوص سوال خبرنگاران در زمینه وضعیت نامناسب آسفالت معابر گفت: از سال 1400 برنامه ریزی پنج ساله‌ای برای این کار در نظر گرفته‌ایم و قرار بر این شد که سالانه 20 درصد معابر آسفالت، روکش یا لکه‌گیری شوند.
شهردار کرمانشاه افزود: طی دو سال اخیر طبق برنامه پیش رفته‌ایم و هم اکنون 40 درصد خرابی‌های سطح معابر شهر آسفالت شده است.
نوروزی گفت: طی دو سال گذشته 1900 کوچه و 194 خیابان آسفالت، روکش و لکه گیری شده است و 280 هزار تن آسفالت با اعتباری بالغ بر 625 میلیارد تومان برای این کار صرف شده است.
وی اضافه کرد: 60 درصد باقی مانده خرابی‌های آسفالت معابر شهر هم طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته طی سه سال آینده انجام خواهد شد.
شهردار کرمانشاه در خصوص تعیین تکلیف شهربازی کرمانشاه باز هم شروع عملیات این پروژه تصریح کرد: چندین سرمایه‌گذار پای کار هستند و این پروژه در مرحله فراخوان قرار دارد، امیدواریم بتوانیم سال آینده عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کنیم.
نوروزی افزود: این پروژه به شکل یک شهربازی مدرن در زمینی به مساحت 13.5 هکتار احداث خواهد شد.
وی تاکید کرد: اجرای این پروژه به شکل فاز بندی خواهد بود تا با بهره‌برداری از فاز یک بتوانیم شهربازی را برای استفاده مردم بازگشایی کرده و اجرای فازهای بعدی همزمان با بهره‌برداری فاز اول پیش رود.
شهردار کرمانشاه افزود: در خصوص تله کابین کرمانشاه هم که مطالبه 20 ساله مردم کرمانشاه است سه بار با وزیر میراث فرهنگی جلسه داشته و پیگیر بوده‌ایم و مجوز تله کابین در حال صدور است و به محض اینکه صادر شود عملیات اجرایی آن ظرف مدت کوتاهی انجام خواهد شد.
5,000 میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در مرحله «عملیاتی شدن» است / تصویب بودجه 6300 میلیاردی شهرداری نوروزی با بیان اینکه کرمانشاه یک مرکز خرید بزرگ ندارد، گفت: 84 هزار متر زمین شهرداری را برای راه اندازی یک مرکز خرید بزرگ در نظر گرفته شد.
وی افزود: برای این پروژه سرمایه‌گذار خارجی و داخلی داریم و بزرگترین مرکز تجاری غرب کشور را در کرمانشاه افتتاح خواهیم کرد و پیگیر اجرای این پروژه هستیم.
شهردار کرمانشاه در خصوص سرنوشت پروژه «فیروزه» تصریح کرد: مصوبه گرفته‌ایم که 15 درصد سهم شریک پروژه را خریداری کرده و مشکلات را از سر راه این پروژه برداریم و با انجام این کار، «فیروزه» هم به یک مجتمع تجاری در زمینی به مساحت 57 هزار مترمربع تبدیل خواهد شد.
نوروزی از آماده سازی 10 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری برای شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: 5,000 میلیارد تومان از این پروژه‌ها در مرحله عملیاتی شدن قرار دارد و قطعاً با اجرای برخی از آنها در سال آینده چهره شهر متحول خواهد شد.
وی با اشاره به بودجه سال آینده شهرداری، ادامه داد: بودجه سال آینده 6,300 میلیارد تومان است که کلیات آن در شورای شهر مصوب شده است.
2 خط «بی آر تی» در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود شهردار کرمانشاه در خصوص مشکلات ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: شهرداری کرمانشاه در سال‌های اخیر با واگذاری تمام اتوبوس‌های خود به بخش خصوصی، حتی یک اتوبوس در اختیار نداشت و در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته 108 دستگاه اتوبوس را برای شهر خریداری کرده‌ایم.
نوروزی افزود: قیمت واقعی این اتوبوس‌ها بیش از 540 میلیارد تومان است که با مساعدت‌های وزارت کشور این اتوبوس‌ها به قیمت 140 میلیارد تومان برای شهرداری کرمانشاه خریداری شده است.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلاتی که وزارت کشور و کارخانه سازنده داخلی با آن مواجه شدند تاکنون 47 دستگاه از این تعداد تحویل شهر کرمانشاه شده و مابقی هم به تدریج تحویل می‌شود و علاوه بر خریداری این اتوبوس‌ها، در پی راه‌اندازی خط «بی آر تی» در مسیر شرق به غرب کرمانشاه و بالعکس یعنی محدوده میدان کیهانشهر تا میدان سنجابی و مسیر شمال به جنوب و برعکس یعنی میدان فردوسی تا میدان معلم هستیم.
شهردار کرمانشاه گفت: سرانه سفر در کرمانشاه با وسایل حمل و نقل عمومی 2.5 درصد است که این میزان در تهران 33 درصد و در کلانشهرهای دنیا 60 درصد است و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته بتوانیم این سرانه را در کرمانشاه افزایش دهیم.
نوروزی افزود: با تحویل اتوبوس‌های جدید و راه اندازی خط «بی آر تی» این سرانه در کرمانشاه به 15 درصد و با راه اندازی قطار شهری به بیش از 30 درصد می‌رسد.
وی با اشاره به فعالیت 7000 تاکسی در شهر کرمانشاه تاکید کرد: عمده این تاکسی‌ها فرسوده‌اند و در همین راستا تسهیلات 100 میلیارد تومانی در این زمینه لحاظ کرده‌ایم که رانندگان بتوانند با استفاده از آن ناوگان تاکسیرانی شهر را نوسازی کنند.
ساخت‌وساز بدون تخلف در کرمانشاه توجیه اقتصادی ندارد نوروزی در ادامه در خصوص تخلفات ماده 100 هم گفت: طبق بررسی که انجام دادیم 100 درصد ساخت و سازهای شهر تخلف دارند و علت آن هم این است که ساخت و ساز «بدون تخلف» در کرمانشاه توجیه اقتصادی ندارد.
وی افزود: در همین راستا سه برنامه را در دستورکار قرار داده‌شد و در گام اول جرایم ماده 100 را به دو برابر افزایش دادیم تا میزان بروز تخلفات کم شود.
شهردار کرمانشاه ادامه داد: از طرفی همزمان با این کار اداره کل پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهرداری کرمانشاه را که عملاً فاقد هرگونه فعالیت و نیرویی بود دوباره فعال شد.
نوروزی گفت: با همکاری نظام مهندسی سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم تا گزارش تخلفات ساخت و ساز توسط مهندسان ناظر بلافاصله قابل مشاهده و رسیدگی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: با همین اقدامات میزان تخلفات ساخت و ساز روند کاهشی پیداکرده و 30 درصد کاهش داشته است.
شهردار کرمانشاه تاکید کرد: برای اینکه قدری توجیه اقتصادی ساخت و سازها را هم بالا ببریم در مناطقی که امکان افزایش سطح اشغال فراهم بود، این اجازه داده شد.
نوروزی اضافه کرد: در کمیسیون ماده پنج، افزایش طبقات مصوب شده که هنوز به شهرداری کرمانشاه ابلاغ نشده و بر اساس این مصوبه هر جا که امکان فراهم باشد مالکان می‌توانند یک طبقه اضافه بسازند اما به شرط تأمین پارکینگ.
آغاز طرح «تفکیک زباله از مبدا» در کرمانشاه وی در خصوص انتقادها به وضعیت رفت و روب و نظافت شهر گفت: یکی از مشکلات ما در این زمینه کمبود نیروی انسانی است، بر اساس استانداردها باید به ازای هر 1000 نفر جمعیت شهری شش نیروی شهرداری شامل چهار نیروی کارگری و دو نیروی کارمندی فعالیت داشته باشند که با این حساب باید در شهرداری کرمانشاه با توجه جمعیت یک میلیون نفری شهر، 6000 نیرو شامل 4000 کارگر و 2000 کارمند داشته باشیم.
شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این تعداد نیروی مورد نیاز در حالی است که ما فقط در شهرداری کرمانشاه 4460 نیرو داریم که تعداد کارگران آن هم کم است و عملاً 1600 نیروی کارگر جدید نیاز داریم.
نوروزی گفت: مشکل دیگر در این زمینه فرسودگی ماشین‌آلات خدمات شهری است که بسیاری از آن‌ها قدمت بیش از 20 سال دارند و مرتب دچار خرابی می‌شوند.
وی افزود: با این وجود وضعیت نظافت نسبت به بسیاری کلانشهرها که غرق زباله هستند بد نیست.
شهردار کرمانشاه از آغاز اجرای طرح «تفکیک زباله از مبدا» در کرمانشاه خبر داد و افزود: این طرح در وهله اول در شهرداری کرمانشاه آغاز شده و سال آینده در سطح ادارات دولتی و بعد هم در سطح محلات شهر اجرایی می‌شود.
نوروزی افزود: با اجرای این طرح مخازن زباله که وجودشان ضرورتی نداشته باشد جمع آوری می‌شوند و اجرای این طرح و اقدامات موجب می‌شود که دچار انباشت زباله و پدیده زباله‌گردی نشویم.
وی گفت: این طرح و این اقدامات در سال آینده ساختار و نظام جمع آوری و دفع پسماند در کرمانشاه را متحول می‌کند.
شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات دو منطقه پنج و هفت شهرداری به مساحت 3000 هکتار به بخش خصوصی واگذار می‌شود و نیروهای این دو منطقه به سایر مناطق منتقل می‌شوند و وضعیت نظافت شهری بهبود پیدا می‌کند.
کد خبر 737580

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/810081/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی