عصر کرد

آخرين مطالب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار: رونق تولید در برنامەهای اقتصادی کردستان تدوین شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با تاکید بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی، گفت: برنامه های اجرایی سال جاری استان در راستای تحقق شعار رونق تولید، تنظیم و تدوین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ حسین فیروزی روز شنبه در تشریح محورها و برنامه های حوزه صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: مباحث مهمی از جمله حمایت از تولیدات داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه و ارتقاء توان رقابتی بنگاه های تولیدی، بهبود محیط سرمایه گذاری و فضای کسب و کار بخش خصوصی و جلب و توسعه سرمایه گذاری خارجی، تکمیل زنجیره ارزش معادن و صنایع مربوطه و حمایت از فعالیت و تولیدات فناورانه محورهای اولویت دار این حوزه محسوب می شود.
وی همچنین به برنامه های اجرایی در راستای تحقق این محورها، اشاره کرد و افزود: در این خصوص می توان به مواردی از جمله پذیرش و اعزام هیات های تجاری، تشکیل میزهای تخصصی کشورهای هدف صادراتی در استان، افزایش ارزش صادرات غیرنفتی استان، ایجاد و توسعه خوشه های صنعتی، کمک به فعالیت مجدد واحدهای غیرفعال، پشتیبانی از تولید مواد معدنی دارای ارزش افزوده بالا، پایش و رفع مشکلات طرحهای صنعتی و معدنی نیمه تمام، صدور پروانه واحدهای تحقیق و توسعه و حمایت از ایجاد و تجهیز واحدهای فناورانه اشاره کرد.
معاون اقتصادی استاندار در ادامه به برنامه های اجرایی تدوین شده در حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و یادآور شد: برنامه های تولید و اشتغال حوزه کشاورزی در 4 قالب پرداخت تسهیلات سرمایه ای در رسته فعالیت های تولیدی شامل گلخانه، شیلات، دامپروری، صنایع تبدیلی و گیاهان دارویی، پرداخت تسهیلات سرمایه ای به تکمیل زنجیره های تولید و حرکت از تولیدات کشاورزی به کسب و کار کشاورزی، پرداخت تسهیلات برای بازسازی، نوسازی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و تامین مالی برنامه ارتقای معیشت مناطق مرزی از طریق احداث و توسعه باغات، تنظیم شده است.
وی تاکید کرد: حفظ توان تولید واحدهای فعال و ارتقاء ظرفیت تولید واحدهای نیمه فعال و راکد در بخش کشاورزی، تامین نقدینگی واحدهای صنایع تبدیلی و کمک به زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی محصولات، توسعه باغات و ایجاد ظرفیتهای تولیدی و اشتغال جدید، از دیگر برنامه های این حوزه در تحقق برنامه تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی و سرمایه ثابت باغات، است.
فیروزی در خصوص سایر برنامه های حوزه کشاورزی استان گفت: تامین اعتبارات لازم برای توسعه مکانیزاسیون با هدف افزایش ضریب مکانیزاسیون، کاهش ضایعات و ارتقای بهره وری عوامل تولید؛ کمک بلاعوض به متقاضیان اجرای سیستم های نوین آبیاری با هدف افزایش راندمان آبیاری و مصرف بهینه آب و ارتقاء بهره وری از آب و خاک؛ تامین بخشی از تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به ویژه زراعت و باغبانی؛ تداوم برنامه رونق تولید شامل فعالیت سامانه بهین یاب و برگزاری کارگروه های رفع موانع تولید، از جمله برنامه های اجرایی به منظور رونق تولید است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در ادامه در خصوص برنامه های حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: در راستای ساماندهی واحدهای تولیدی و با هدف بهره برداری بهینه از ظرفیت ها و ارتقای توان تولید، شناسایی و کمک به واحدهای تولیدی دارای مشکل و حمایت از کارگران این واحدها و همچنین شناسایی واحدهای با تولید کمتر از ظرفیت و حمایت از آنها را در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: در رابطه با تکمیل زنجیره های ارزش در بخش تعاونی، تشکیل تعاونی های عمران شهرستان های بیجار، قروه و دهگلان و همچنین تعاونی های فراگیر بانوان شهرستان بانه، در راستای تکمیل زنجیره ارزش حوزه باغداری و صنایع تبدیلی کشاورزی از دیگر برنامه های استان در حوزه تعاونی هاست.
فیروزی اضافه کرد: 2 برنامه مهم اجرای تفاهم نامه های همکاری تعاون با مراکز دانشگاهی استان جهت ایجاد تعاونی های دانش بنیان و استارت آپ ها و همچنین تقویت تعاونی های مرزنشینان و انجام مبادلات مرزی در راستای توسعه مراودات تجاری با عراق و اقلیم کردستان، دیگر اقداماتی است که در اولویت قرار دارد.
معاون استاندار در ادامه به برنامه های حوزه امور اقتصادی و دارای استان اشاره کرد و گفت: در این حوزه مقرر شده راهبری کلیه درخواست های متقاضیان سرمایه گذاری و هماهنگی های لازم بین دستگاهی، صرفاً از طریق مرکز خدمات سرمایه گذاری انجام گیرد.
فیروزی یادآور شد: اجرایی شدن برنامه های مهمی از جمله در اختیار نهادن اطلاعات واحدهای تولیدی راکد به سرمایه گذارانی که خواستار سوله و زمین آماده به کار هستند؛ شناسایی قوانین و مقررات مزاحم و غیرضروری و اعلام به دبیرخانه هیات مقررات زدایی، مکاتبه با سازمان ها و ادارات استان جهت شناسایی و گزارش موارد خاص که مخل سرمایه گذاری هستند، می تواند گام موثری در توسعه سرمایه گذاری و تولید و در نهایت ایجاد اشتغال در استان باشد.
وی دیگر برنامه های اجرایی در حوزه اقتصادی استان را برنامه ریزی جهت اعزام تیم کارشناسی به منظور مذاکره رو در رو با سرمایه گذاران اقلیم کردستان، توسعه پنجره واحد سرمایه گذاری در ادارات مختلف استان جهت تسهیل و شفاف سازی فضای کسب و کار، عنوان کرد.
به گفته فیروزی، برنامه های حوزه صنایع دستی و گردشگری در قالب 2 پروژه توسعه صنایع دستی در مناطق روستایی و ایجاد مراکز تولید و بازرگانی صنایع دستی، تنظیم و تدوین شده است.
وی اظهار داشت: در زمینه توسعه صنایع دستی در مناطق روستایی استان، در نظر است شرکت های تعاونی و اتحادیه های صنایع دستی روستاییان و همچنین مراکز آموزشی و ترویجی صنایع دستی روستایی ایجاد شود، بازارچه های دائمی روستایی احداث گردد، به هزار نفر آموزشهای تخصصی صنایع دستی روستایی ارائه و فروشگاه های صنایع دستی و کارگاه های تولیدی تجهیز شود.
معاون اقتصادی استاندار در خصوص اهم برنامه های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اجرای پروژه ایجاد مراکز تولید و بازرگانی صنایع دستی در استان، گفت: ایجاد شهرک صنایع دستی در سنندج و ایجاد بازارچه دائمی در شهرستان های سنندج، سقز، بانه، مریوان، سروآباد از جمله این برنامه هاست.
فیروزی در اشاره به برنامه های اولویت دار استان در حوزه وزارت نیرو افزود: در حوزه برق، خرید تجهیزات ساخت داخل، تلاش در جهت تامین برق مورد نیاز شرکت های زنجیره ایی مانند فولاد، تلاش در راستای روانسازی و تسریع در پاسخگویی به درخواست تامین برق سرمایه گذاران، همکاری برای توسعه بخش روستایی و ایجاد اشتغال روستایی، تلاش و پیگیری برای توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در استان، برگزاری جلسات مشترک با اقلیم کردستان به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق برنامه هایی است که موجب امید به رونق تولید میشود.
وی با ابراز خرسندی از اینکه رسیدگی به درخواست های تخصیص آب بخش صنعت از جمله اولویت های استان قرار دارد، تاکید کرد: با کلیه درخواست های تخصیص آب بخش صنعت بجز تعداد محدودی که به دلایل فنی یا حقوقی ممکن نبوده و شهرستانهای قروه و دهگلان که در محدوده ممنوعه قرار دارد، موافقت شده است.
معاون استاندار گفت: تکمیل شبکه آبیاری سدهای گاران، سیازاخ، سنگ سیاه، سورال، چراغویس و زیویه و همچنین تکمیل سدهای چراغویس، گاران و سنگ سیاه با توجه به تاثیر آنها در تولید و اشتغالزایی، باید در اولویت اقدامات استان قرار گیرد.
فیروزی در خصوص برنامه های اولویت دار حوزه گاز رسانی افزود: برنامه های این حوزه در راستای تحقق شعار رونق تولید، گسترده اما در قالب 3 پروژه کلی تعریف شده که شامل گازرسانی به 230 واحد صنعتی و تولیدی، گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بانه شهرک صنعتی شماره 4 سنندج و شهرک صنعتی زرینه دیواندره، و گازرسانی به 200 پروژه روستایی تعریف شده است.
9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/79451/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند

7500 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد

کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است

افتتاح بیش از 80درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر

ضبط 700 کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

ترکیب آرسنال-چلسی؛ پوچتینو علیه صدرنشین

خیال کورتوا راحت است؛ لونین به خوبی جایم را پر کرده

عقب‌نشینی یوفا؛ لیست‌‌های اروپایی 26 نفره شد

پایان پیولی؛ زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد

عذرخواهی کارلوس کی‌روش از خسرو حیدری!

سیو برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خسرو حیدری: رفتن به سپاهان اشتباه بود!

کنترل توپ های تماشایی ریاض محرز

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!

ناراحتی لامینه یامال پس از گل پیروزی بخش جود بلینگام در ال کلاسیکو

برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب

افزایش دمای هوای کرمانشاه

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

جانشین عالیشاه در اراک هم بازوبند می‌خواهد

گلایه خسرو حیدری از علی دایی

حسین وفایی، به مکان مقدس ما توهین کردی!

سیوهای بی نظیر دروازه بانان لالیگا با پا!

تمجید شواین اشتایگر از گواردیولا

خط و نشان مدافع ذوب آهن برای تراکتوری‌ها

توصیه به لیورپول؛ مورینیو دوای درد شماست!‏

لحظه ورود نیمار به ورزشگاه کینگدام آرنا برای تماشای دیدار الهلال و العین

عرض اندام معنادار فرهاد مجیدی در اینستاگرام!

فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

گیرافتادن گوسفندان در یک حوضچه حوالی آرمگاه ویس نازار

راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار

واکسیناسیون 2.5 میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله

ایجاد 40 هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه

10 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی

لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه

حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی

فعالیت مستمر 65 تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال در کرمانشاه

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد

استقلال و پرسپولیس واقعا 3 هزار میلیارد؟

توضیحات اسبقیان درباره اداره‌ی استقلال و پرسپولیس

مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود

بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت

ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی

واکنش خسرو حیدری به بازی دفاعی استقلال نکونام

ساپینتو اگر می‌ماند، امسال با اختلاف قهرمان می‌شدیم