عصر کرد

آخرين مطالب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

افتتاح کارخانه های فرآوری توسعه کشاورزی استان را به دنبال دارد اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه وظایف این سازمان به جهت گستردگی مخاطبان بسیار زیاد است و مسئولیت بیشتری قبال جامعه دارد، به فعالیت‌های صورت گرفته و در دست اقدام در این استان پرداخت .
به گزارش ایسنا، خالد جعفری در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، اظهار کرد: وظایف سازمان جهاد کشاورزی به جهت گستردگی مخاطبان بسیار زیاد است و مسئولیت بیشتری در قبال جامعه دارد .
وی، از همراهی و همکاری بانک کشاورزی با مجموعه جهاد کشاورزی تقدیر کرد و افزود: این همکاری باعث شده که روند سرمایه گذاری در این حوزه رونق بگیرد و این تعامل تاکنون بی سابقه بوده است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه 70 هزار تن به ظرفیت سیلوی استان اضافه شده و تلاش ما در مجموعه جهاد کشاورزی برای جذب سرمایه و انتقال دانش به مزارع است، تصریح کرد: دانش فنی حاصل شده در سازمان به واسطه همکاری و تعاملی که بین مجموعه جهاد کشاورزی و دستگاه‌های وابسته و پیوسته سازمان وجود دارد بوده است .
جعفری افزود: خوشبختانه با نگاه مثبت استاندار کردستان و همراهی نمایندگان مجلس با این بخش، توسعه بخش کشاورزی این استان بیش از پیش اتفاق خواهد افتاد .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، طرح‌های پیشران تدوین شده را آغازی برای توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی کردستان دانست و خواستار حمایت، همکاری و همراهی بیش از پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این راستا شد .
در سال گذشته بیش از 85 هزار تن گوشت مرغ در کردستان تولید شد *
وی خاطرنشان کرد: در راستای احیای استعدادها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان گام‌های خوبی برداشته شده است و طرح‌های پیشران تدوین شده در بخش کشاورزی کردستان را عملیاتی خواهیم کرد .
جعفری با بیان اینکه در سال گذشته 42 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سطح مرغداری‌های استان انجام شده است، افزود: در تولید گوشت مرغ مقام نهم کشوری و رتبه اول در غرب و شمال غرب کشور را داریم .
وی ظرفیت جوجه‌ریزی مرغداری‌های استان را 60 میلیون قطعه عنوان و اضافه کرد: سالانه بیش از 85 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود که علاوه بر تأمین گوشت مرغ مورد نیاز استان به تعدادی از استان‌های کشور هم صادرات داشته‌ایم .
جعفری میزان تولید علوفه در استان را 400 هزار تن دانست و بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته حدود 2 میلیون تن علوفه در مراتع استان تولید می‌شود که ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه دامپروری در اختیار استان قرار داده است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، ادامه داد: بر اساس مجوزهای صادر شده از سوی دامپزشکی کردستان در سال گذشته 209 هزار رأس دام از این استان صادر شده و این وضعیت مطلوب بخش دامداری را نشان می‌دهد .
وی جذب اعتبارات در بخش دامداری استان را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: بر اساس طرح‌های پیشران تدوین شده باید در طول 5 سال 13 هزار تن به ظرفیت تولید گوشت قرمز در استان اضافه کنیم و از 27 هزار تن کنونی به تولید 40 هزار تن گوشت قرمز در سال برسیم .
جعفری با تاکید بر اینکه تأمین نهاده‌های دامی برای استان بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: در طول چهار ماه گذشته 46 هزار تن کنجاله سویا با ارز دولتی خرید، پیش خرید و یا وارد استان شده است .
وی ایجاد طرح‌های بزرگ صنعتی در بخش دامداری مثل گاوداری 5 هزار راسی در دهگلان، گاوداری 2 هزار و 500 راسی و … در کردستان خبر داد و اذعان کرد: این طرح‌ها می‌تواند پشتیبان خوبی برای دامداری‌های روستایی و نیمه صنعتی در استان باشند .
جعفری بر وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های طبیعی و فرهنگی در بخش دامداری استان تاکید کرد و خواستار افزایش حمایت تمام مسئولین استان بویژه نمایندگان مجلس برای تقویت این حوزه در کشاورزی شد .
* ترویج ارقام جدید و پر محصول در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی کردستان
جعفری در ادامه با بیان اینکه ترویج ارقام جدید و پرمحصول در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی کردستان قرار دارد و هم اکنون ارقام مختلف و زیادی از محصولات زراعی در استان کشت می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 5 رقم گندم آبی، 8 رقم نخود، 6 رقم جو و 10 رقم گندم دیم به ارقام موجود در استان اضافه شده و در مزارع استان کردستان کشت می‌شود .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، از برنامه ریزی و مصمم بودن این سازمان برای کشت "نشائی" محصولات زراعی خبر داد و تصریح کرد: کشت‌های پاییزی و انتظاری در بحث حبوبات از دیگر برنامه‌های سازمان است که تأثیر چشمگیری در عملکرد محصول دارد .
وی کشت علوفه‌های کم آب بر، مثل ماشک و سورگوم را از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص افزایش بهره وری از منابع آب دانست و تصریح کرد: با تولید حدود 50 هزار تن توت فرنگی در سال مقام اول تولید این محصول را در کشور داریم .
جعفری با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها در استان، اصلاح باغات گردو با سرشاخه کاری و ایجاد باغات فنی و اصولی از اولویت‌های کاری این سازمان در حوزه باغبانی است، بر بازسازی 45 تا 50 درصد از باغات استان به دلیل پیری و فرسوده شدن تاکید و خاطرنشان کرد: در تولید انگور دیم رتبه دوم کشوری را داریم .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از فعالیت 270 ایستگاه پیش آگاهی با حضور بیش از 300 کارشناس در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: تلاش همه کارشناسان سازمان بلاخص همکاران مستقر در این ایستگاه‌ها، تولید محصول سالم و با کیفیت برای مردم است .
* در سال گذشته 480 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان پرداخت شد
جعفری در خصوص جذب اعتبارات در سال گذشته برای بخش کشاورزی گفت: 480 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان پرداخت شده که در سر فصل اشتغال پایدار روستایی 143 میلیارد تومان بوده است .
وی در خصوص اهمال تسهیلات بخش کشاورزی نیز تصریح کرد: در مجموع حدود 58 میلیارد تومان اعتبار برای اهمال این تسهیلات مصوب شده که تاکنون حدود 31 میلیارد تومان آن جذب و برای 5 هزار و 500 نفر گیرنده تسهیلات اهمال انجام شده است .
جعفری از جذب 6 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلاتی با سود 10 درصد برای بهره برداران بخش کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: سیل فروردین ماه سال جاری حدود 108 میلیارد تومان به بخش کشاورزی کردستان خسارت وارد کرد که 21 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای جبران بخشی از خسارت‌ها مصوب شده است و به زودی به بهره برداران خسارت دیده بخش کشاورزی استان پرداخت خواهد شد .
* پیشرفت 90 درصدی طرح شبکه‌های آبیاری زهکشی پایاب رودخانه‌های شمال و شمال غرب کشور در استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: طرح شبکه‌های آبیاری زهکشی پایاب رودخانه‌های شمال و شمال غرب کشور در استان کردستان تا کنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .
وی اظهار کرد: در سال 97 حدود 46 میلیارد تومان اعتبارات مصوب ملی به طرح ملی آب و خاک استان کردستان تخصیص داده شد که 19.5 میلیارد تومان آن به پروژه‌های آب و خاک اختصاص داده شده است .
جعفری تصریح کرد: کردستان جز استان‌هایی است که کمترین درصد زمین‌های آبی کشور را دارد، به طوری که مقدار زمین‌های آبی آن نسبت به میانگین کشوری یک چهارم یعنی در حدود 11 درصد است و لازم می‌دانیم که به صورت جدی اعتبارات جهشی در این زمینه تخصیص داده شود .
وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین طرح‌های در دست اقدام طرح شبکه‌های آبیاری زهکشی پایاب رودخانه‌های شمال و شمال غرب است که 227 هزار هکتار در کل کشور بوده و سهم استان کردستان 6.5 درصد است، اظهار کرد: پروژه پایاب سد زیویه کامیاران 100 درصد به بهره برداری رسیده است و حوزه سد آزاد 4300 هکتار دارد که نهایتاً تا اواخر تیرماه 98 به اتمام می‌رسد .
جعفری افزود: یکی از طرح‌هایی که نیاز به حمایت ویژه مایندگان مجلس شورای اسلامی دارد، طرح‌های پیشران 100 هزار هکتاری تبدیل اراضی آبی به دیم است تا بتوانیم شاخص آن را به شاخص کشوری نزدیک و همچنین موجب درآمدزایی مردم را فراهم سازیم .
** در سال گذشته از 29 طرح بهره برداری، 88 جواز تأسیس و 375 موافقت اصولی در بخش صنایع کشاورزی صورت گرفته است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در خصوص صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز اظهار کرد: صنایع تبدیلی و غذایی بر ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات، ایجاد اشتغال و توسعه بخش کشاورزی تأثیر بسزایی دارد .
وی افزود: در چند سال اخیر به دلیل همکاری و همراهی مسئولین استان، سرمایه گذاران داخلی و خارجی جذب شده بطوری که در سال گذشته، حدود 29 طرح به بهره برداری ، 88 جواز تأسیس و 375 موافقت اصولی در بخش صنایع کشاورزی صورت گرفته است .
جعفری از پرداخت 42 میلیارد تومان تسهیلات در سال 97 به بخش صنایع تبدیلی و غذایی خبر داد و یادآور شد: هم اکنون سه طرح بزرگ در حال عقد قرارداد با حدود 80 میلیارد تومان تسهیلات داریم که امیدواریم به نتیجه برسد .
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود 66 طرح در حال احداث داریم که امیدواریم تا سال آینده به بهره برداری برسد .
جعفری تاکید کرد: اکنون در بخش صنعت نیاز به 35 میلیارد تومان سرمایه در گردش داریم که امیدواریم با همراهی و همکاری نمایندگان مجلس و دیگر مسئولین ارشد استانی این مبلغ تأمین شود .

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/79267/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی