عصر کرد

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

نوع دوستی به وقت جشن گلریزان/قلک های مهربانی شکست اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج – جشن گلریزان امسال نیز با حضور گرم مردم سنندج برگزار شد و در این مراسم جمع زیادی از مردم نوع دوست و خیر برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد وارد عرصه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر ، این روزها، چه اشک‌هایی که از سر نداری و رنج، بر زمین آرزو ریخته می‌شود و چه دل‌های نازکی که از سر اضطرار و ناراحتی شکسته می‌گردد، دست‌های بی نیرو، چشم‌های پر اشک، قلب‌های آزرده، همه و همه در آرزوی یک تکان فکر و اندیشه و به امید یک حرکت خداجویانه و مهرورزانه از سوی نیکوکاران در همه زمان‌ها، به ویژه روز جشن گل ریزان برای زندان جرایم مالی غیر عمد است.
جشن گل ریزان بهانه‌ای است برای حضور در جمع خیرینی که می‌خواهند گره‌ی بگشایند، شاید این بهانه برای حضور از دست برود ولی همواره مجال هست تا بودن را به باز کردن گره‌ی از مشکلات مردم به ویژه زندانیان جرایم غیرعمد معنای دیگری بخشید.
شامگاه چهارشنبه پردیس سینمایی بهمن سنندج مملو از مردم نوع دوست و خیر کردستانی بود که همه آمده بودند تا با کمک‌های خود گره از کار دیگری باز کنند و به وی کمکی کرده باشند.
328 زندانی جرایم مالی غیرعمد چشم انتظار کمک خیرین
رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان کردستان در ابتدای مراسم طی سخنانی گفت: در حال حاضر 328 زندانی جرایم مالی غیر عمد در حال تحمل حبس در زندان‌های استان هستند که برای آزادی چشم به دستان مردم خیر کردستان دارند.
علی رشیدی اظهار داشت: در حال حاضر 328 نفر زندانی جرایم مالی غیر عمد داریم که از این تعداد 273 نفر بدهکاری مالی دارند و 47 نفر بدهکاری مهریه، سه نفر بدهکاری نفقه خانواده و پنج نفر نیز به دلیل بدهکاری حوادثی مانند تصادف و حوادث کارگاهی تحمل حبس می‌کنند.
وی افزود: میزان بدهکاری این تعداد زندانی در مجموع بیش از 40 میلیارد تومان است که اگر خیران و نیکوکاران همچون سالیان گذشته ستاد دیه را یاری کنند ستاد دیه نیز می‌تواند با رایزنی با شکات بخش اعظمی از مبلغ بدهکاری‌ها را رضایت گرفته و بقیه را پرداخت کند تا مشکل تعداد زیادی از این زندانیان رفع شود.
برگزاری جشن گل‌ریزان برای زندانیان در ماه رمضان یک حرکت ارزشی است
نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این جشن گفت: انجام کار خیرخواهانه و برگزاری مراسم جشن گل‌ریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان بسیار ارزشمند است.
آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی اظهار داشت: کسانی که به دلایل جرایم مالی غیرعمد در زندان گرفتار شده نیاز به کمک دارند و باید کمک شوند تا خانواده این افراد در جامعه دچار آسیب نشوند.
وی با بیان اینکه باید خدا را بدهکار خود کرد چرا که خداوند جبران خواهد کرد، افزود: خداوند در آیات قرآن کریم فرموده است که آنچه که به یک بنده داده‌ایم می‌توانستیم به دیگری هم بدهیم.
اشک‌هایی که سرازیر می‌شود و قلب‌هایی که هنوز هم می‌تپد
جشن گل‌ریزان در میان سکوت همگان با پخش فیلم مستندی از زندانیان غیر عمد ادامه می‌یابد، کلمات بر روی پرده نقش می‌بندند و از جوانی، داستانی روایت می‌کند که امروز به دلیل مشکلات مالی در پشت میله‌های زندان روزگار می‌گذراند و …!
اشک‌ها پشت قاب چشم‌ها جمع شده است و ناخودآگاه می‌توانی صورت‌های همه را ببینی که در تاریکی سالن اشک‌هایشان برق می‌زند و صورت‌هایشان خیس خیس شده است.
قلب قلم من نیز می‌تپد تا شاید با نگارش کلماتی هر چند کوتاه از عمق درد مادر و پدر پیر این جوان کلماتی بنگارد تا شاید قلبی خیراندیش این کلمات را بهانه‌ای سازد و به یاری بشتابد.
در عرصه خبر گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که هر چه بزرگ و توانمند هم که باشی نوشتن برائت سخت می‌شود نمی‌توانی و نمی‌دانی از کدام یک بنویسی؛ نمی‌توانی دلت را با رشته احساسات یکی کنی و در این حال است که نوشتن و وصف کردن برائت سخت می‌شود.

گاهی هر چقدر هم که بلند و بزرگ باشی باید خم شوی تا دست یکی را بگیری تا او را بلند کنی، آری این روزها اگر چشم خود را بیشتر باز کنیم کودکان زیادی را می‌بینیم که پدر در کانون گرم خانواده نبوده و پدران آنها به دلایل مختلف مانند نفقه، مهریه، تصادف و غیره در زندان به سر می‌برند.
این کودکان آرزو دارند پدر در خانه باشد، آنها با دستان کوچک خود دعا می‌کنند در این جشن گل‌ریزان خیرینی حضور به هم رسانند تا زمینه آزادی پدر آنها فراهم شود.
هنوز هم سالن پر از سکوت است و برگه‌های معناداری دست به دست می‌چرخد، مجری برنامه آرام برگه‌ها را جمع می‌کند تا به رسم گذشتگان چراغ اول را خیری روشن کند و بعد از آن چراغ‌ها جشن گل‌ریزان را نورانی کنند.
تمام میهمانان و خیرین و حاضران در جشن هر چه در توان داشته‌اند برای آزادی پدر یک کودک به کار گرفته، از کودکی که با قلب بزرگ خود قلکش را برای آزادی زندانیان به جشن آورده تا مادری که با چشمانی اشک بار هر آنچه را که دارد می‌پردازد.
مبالغ در این جشن زیاد مهم نیستند و کسی به آنها توجهی نمی‌کند بلکه این خود جشن و احساس نوع دوستی و انسان دوستی است که مردم را دور هم جمع کرده تا گره‌ای از مشکلات یک خانواده باز کنند تا شاید بتوانند با آزادی حتی یک زندانی کانون خانواده‌ای را باز هم گرم کنند.
گل‌ریزان به واقع ریختن گل زندگی و امید در چلّه سرمای رنج و سختی و گرفتاری همنوعان و همراهانمان است که با ریختن گلی از شاخسار زندگی خود باغ بقا و بهار وصل را به خانواده‌های در رنج هدیه می‌کنند و زندانیان جرایم غیرعمدی را که از بد حادثه گرفتار شده‌اند، نجات می‌دهند.
امیدواریم هر ساله که در ایام ماه مبارک رمضان سنت زیبا و دیرینه گل‌ریزان و جشن آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به همت ستاد دیه کشور در سراسر کشور برگزار می‌شود، بسیاری از زندانیان دربند به آغوش خانواده‌های خود باز گردند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/79024/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

نقشه زن خیانتکار برای قتل شوهر

فال انبیا فردا پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

1268 واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند

هرروز یک سری مشکل هست!

ناهید کیانی به عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402 انتخاب شد

علی نادری به عنوان برترین سرمربی سال انتخاب شد

برترین صحنه ورزشی سال؛ پیروزی تیم ملی برابر ژاپن

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

تمرینات علیرضا بیرانوند برای بازگشت

امیررضا معصومی جایزه قهرمان فردا را کسب کرد

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

«صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود

تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

طاهری در بازی تیم‌های سابق سردار آزمون

اوسمار برای شاگردانش جلسه فنی گذاشت

اخراج امید ابراهیمی در دیدار الشمال و السد

وزیر ورزش و جوانان: به زودی پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود

صحبت های وزیر ورزش در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس؛ حذفی و پنالتی!

هاشمی: در حال تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی هستیم

زیباترین صحنه ورزشی در سال 1402 مشخص شد

بهترین گل ورزش ایران در سال 1402 مشخص شد

برترین تیم ملی ایران در سال 1402 به انتخاب مردم

اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی