عصر کرد

آخرين مطالب

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان:

تربیت نخبگان و جوانان مطالبه‌گر به رشد جامعه کمک می کند اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - کامیاران - مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند باید جوانان و نخبگان را مطالبه‌گر تربیت کنیم چرا که مطالبه‌گری به رشد جامعه منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه ترویج معروفات و نهی از منکرات از وظایف ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی و رسالت مبلغین دین است، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی برای ترویج این مهم در جامعه به شمار می‌رود و باید از این فرصت بهره ببریم.
وی با اشاره به اینکه برخی جلسات تنها به شیوه سخنرانی جلو می‌رود و تأثیری در جامعه ندارد، افزود: بی‌شک بقا و دوام جامعه بسته به رعایت فرایض امر به معروف و نهی از منکر است و فرایضی مانند روزه، نماز، زکات و غیره در سایه‌ی پرداختن به امر به معروف میسر می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان معاونت مردم به دولت و مردم ستاد امر به معروف استان را برعهده دارد، ادامه داد: این معاونت بر اساس اصل هشتم قانون اساسی طراحی شده و سه وظیفه مهم را بیان کرده است.
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به این سه رسالت مهم یادآور شد: مردم و دولت در راستای توجه به امر به معروف و نهی از منکر حقی برهم دارند به گونه‌ای که وظیفه دولت نسبت به مردم این است آنها را به خیر و نیکی دعوت کنند و در وهله دوم نیز مسئولیت مردم در مقابل مردم دیگر" این است که همدیگر را به خیرو نیکی دعوت نمایند.
وی بیان کرد: سومین وظیفه‌ای که بر اساس اصل هشتم قانون اساسی باید به آن توجه شود این است که مردم موظفند دولت و حاکمیت و مسؤولان را به خیر و نیکی دعوت بکنند.
گفت: امر به معروف و نهی از منکر کردن فقط برای مردم عادی نیست بلکه خود مسئولان و دیگر دولتیان نیز باید به آن بپردازند و فضا را به گونه‌ای ایجاد کنند که مردم بتوانند حرف‌ها و خواسته‌هایشان را بگویند.
حجت‌الاسلام کرمی همچنین به نمونه‌هایی از منکرات جامعه که باید در جلسات به آنها پرداخته شود اشاره کرد و اظهار داشت: اتلاف بی‌رویه سرمایه‌های ملی مانند برق، آب و گاز به صورت نامتعارف، معطل شدن مدیران در جلسات و سرگردانی ارباب رجوع، کم‌کاری دولتمردان در نگهداشت صحیح محیط زیست و مواردی از این قبیل جز منکراتی است که در جامعه وجود دارد درحالیکه مسؤولان ما تنها مواردی مانند پوشش نامناسب و یا موسیقی را در جلسات امر به معروف مورد بحث قرار می‌دهند.
وی افزود: باید نگاهمان را تغییر دهیم و بدانیم که همه آحاد مردم نیازمند آموزش هستند و مسؤولان و نهادهای فرهنگی باید به این مهم توجه کنند چرا که خدمت به مردم بالاترین پاداش در پیشگاه خداوند متعال را دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان همچنین به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: بیانیه گام دوم منشور برنامه‌ها و ادامه و نقشه راه ماست و مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند باید جوانان و نخبگان را مطالبه‌گر تربیت کنیم چرا که مطالبه‌گری به رشد جامعه منجر می‌شود.
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در اجرای برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان اداره برتر کشور شناخته شد، یادآور شد: امروز نیز با مطرح شدن بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری خودمان را پرچمدار و پیشرو تبیین بیانیه می‌دانیم.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم چند کد به ما دادند و گفتند از دلسوزان و اصحاب رسانه می‌خواهم گام دوم را برای مردم تبیین کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه در این بیانیه ایجاد امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده به ما تاکید شده و باید به نحوی عمل کنیم که مردم امیدوار باشند، گفت: اکنون جنگ روایت‌هاست و کسی که میدان را به دست گرفت و بهتر روایت را مطرح کند برنده است.
حجت‌الاسلام کرمی ترویج نگاه و روحیه انقلابی و جهادی را نیز از دیگر تأکیدات رهبری در بیانیه دانست و اظهار داشت: نگاه انقلابی و جهادی در رفتار و تعامل با زیردستان روحیه جهادی می‌خواهد و نباید این مهم نادیده گرفته شود.
وی ناامید کردن کامل دشمنان و مقاومت در مقابل آنها را توصیه اسلام خدا و قرآن خواند و افزود: بدعهدی خصلت طاغوت و استکبار روده و باید بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب این مهم نیز مورد توجه باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: مقام معظم رهبری سپردن کاربه دست جوانان را در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار داده است و بی‌شک تجربه بالاتر از علم است و باید از کسانی که تجربه دارند کمک گرفته شود اما میدان هم به جوانان داده شود بنابراین استفاده از نظرات و ایده‌های نخبگان، صاحبنظران و هنرمندان در جلسات نیز باید مورد توجه مسؤولان باشد.
حجت‌الاسلام کرمی همچنین توسعه معنویت و اخلاق در جامعه را از دیگر موارد مطرح شده در بیانیه گام دوم ذکر کرد و یادآور شد: پرداختن به این مؤلفه وظیفه همه ماست و باید در جامعه جاری و ساری شود و اگر اخلاق و معنویت در جامعه گسترش یابد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه حل می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/78877/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعر خوانی دختر شیرین زبان

واکنش احساسی نادال پس از حذف در بارسلونا

بهترین بازیکنان هفته لیگ قهرمانان؛ یوفا گاف بزرگی داد!

مانوئل نویر بهترین دروازه تاریخ لیگ قهرمانان شد

گلایه های جواد خیابانی از وضعیت ساخت استادیوم جدید

جواد خیابانی: واگذاری و خصوصی سازی باشگاه ها یعنی رئال مادرید

جمله خاص رودیگر بعد از حذف سیتی؛ الله اکبر

خیابانی: با این تیم در جام ملت های آسیا خواهیم باخت

محرومیت مهاجم آشنا مقابل تراکتور

رودیگر جهت پنالتی ستاره سیتی را لو داد

پیش‌بینی برداشت بیش از 70 هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»

دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود

تجهیز 105 میلیارد ریالی حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها در کردستان

معرفی 5 معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه

شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود

همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند

قهرمانی نمایندگان مریوان در رقابت‌های فوتسال نونهالان و نوجوانان

انجام 5 میلیون و 800 هزار تست آزمایشگاهی در کردستان

کرمانشاه فردا بارانی است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

فرماندار: مشکل 5 تعاونی مسکن در سقز برطرف شد

لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!

می رود این روزها گل می دهد لبخند ها

صعود ملی‌پوش کایاک ایران به فینال قهرمانی آسیا قایقرانی

امباپه فصل بعد با رئال قهرمان اروپا می‌شود

فشار شدید روی آنچلوتی

آغاز نیمه نهایی با جدال مدافع قهرمانی و پرافتخارترین تیم

ستاره سیتی: فقط یک تیم در زمین دیدم

ایجنت ناگلزمان: بله، با بایرن در حال مذاکره‌ایم

پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود

پاسخ عجیب رئال؛ مصدومان ما در حال رقصند!

برنده دعوای تن‌هاخ و ستاره جنجالی مشخص شد

تمرین پدافندی و رزمایش؛ علت شنیده شدن صدای تیراندازی در سرپل‌ذهاب

زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم

عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است

تبریک دانش آموزان رباط کریمی به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی + فیلم

هوای کرمانشاه تحت تاثیر امواجی ناپایدار

اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان

سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره

بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است

کمک 1000 میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان

احتمال آتش‌سوزی در مراتع به‌دلیل غنی‌شدن پوشش گیاهی منطقه

آغاز رژه روز ارتش در کرمانشاه به‌صورت پیاده و موتوری

ساماندهی 1800 شیء تاریخی در کرمانشاه

بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه فردا رایگان است

شناسایی 171 تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه

پیش‌بینی افزایش برداشت 20 درصدی گندم در گیلانغرب

علت صدای مهیب در سرپل‌ذهاب اعلام شد

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی