عصر کرد

آخرين مطالب

هنرمندان معضلات اجتماعی کشور را در قالب فیلم به چالش می کشند فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - مدیر کارگروه هنرهای تصویری حوزه هنری کشور گفت: نمایاندن معضلات اجتماعی در قالب فیلم های 100 ثانیه ای در استان ها در اولویت تولید قرار دارد و هنرمندان در این قالب معضلات خود را به چالش می کشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر حسنی روز سه شنبه در نشست فیلمسازان استان های کردستان، لرستان و خوزستان در سنندج اظهار داشت: به منظور بهره گیری از ظرفیت هنرمندان استان های مختلف کشور در بیان هنرمندانه معضلات اجتماعی برای آگاه سازی اجتماعی و کاهش آسیب های مرتبط با آن در جامعه تولید فیلم های 100 ثانیه ای در استان های مختلف کشور در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در هر منطقه یک ناظر مسئولیت بررسی طرح ها و نظارت در روند تولید را برعهده دارد و ناظر این منطقه پوران درخشنده کارگردان نامی کشور تعیین شده و تنها آثاری مورد تأیید حوزه هنری قرار می گیرد که ناظر مربوطه آن را تأیید کرده باشد.
مدیر کارگروه هنرهای تصویری حوزه هنری کشور گفت: در آثار تولید شده توجه به ارائه راه حل و بیان درست مشکل مورد توجه است و هر هنرمند باید اثری مربوط به معضل استان محل سکونت خود را براساس اولویت های اعلام شده در بخش آسیب های اجتماعی و با رویکردی کاملا حرفه ای تولید کند.
وی گفت: هنرمندان ظرف مدت 10 روز باید طرح، رزومه، برآورد مالی وعوامل تولید را معرفی و پس از تصویب توسط ناظر در مدت زمان مشخص 2ماهه به تولید اثر بپردازند.
حسنی اظهار داشت: همچنین یک زمان نیز برای رفع مشکلات احتمالی براساس نظر ناظر داده می شود که امید می رود در پایان این پروژه که ابتدای آذرماه است شاهد آثاری ارزشمند در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در سراسر کشور باشیم.
** بیان سیاهی آسیب های اجتماعی توسط هنرمندان
کارگردان نامی کشور نیز در این نشست بر نقش و رسالت هنرمندان در بیان درست و هنرمندانه سیاهی های آسیب های اجتماعی تأکید کرد و گفت: توجه جدی به آگاهی سازی جامعه، ارائه راه حل و مقابله با آسیب های اجتماعی امری جدی است.
پوران درخشنده افزود: نقش هنر و هنرمندان در این زمینه بسیار پررنگ است و اکنون که مسئولان بادرک درست از این نقش هنرمندان را به یاری طلبیده اند وظیفه ما هنرمندان تلاش برای بهره گیری از تمام ظرفیت های هنری در بیان درست معضلات و مشکلات آسیب های اجتماعی، ارائه راه حل و برانگیختن جامعه در مبارزه با آن است.
وی افزود: ساخت فیلم 100 ثانیه ای با موضوع آسیب های اجتماعی که در آن هنرمند بتواند در کوتاهترین زمان پیام خود را به مخاطب منتقل کند کاری سخت و پیچیده است.
این کارگردان برجسته اضافه کرد: این کار مستلزم پژوهش و انتخاب ساختاری مناسب است که بتواند درد را ببیند و بیان کند و همزمان با انتقال پیام به مخاطب، راهکار برخورد و مبارزه با آن را نیز ارائه دهد.
وی افزود: آسیب های اجتماعی در درون خود سیاهی های بسیاری دارد و بیان درست و هنرمندانه به تصویر در آوردن این سیاهی و هشدار به جامعه با ارائه راه حل بسیار مهم است.
درخشنده اظهار داشت: این آسیب ها بر اساس هر استان و توسط استانداری ها مشخص شده است و هر هنرمند فیلمساز براساس اولویت های اعلام شده باید با بهره مندی از زبان و یا گویش محلی، فرهنگ و ویژگی های بومی استان خود با بهره مندی از تیمی کاملا حرفه ای به تولید طرح های تصویب شده بپردازد.
وی گفت: هدف این پروژه نگاه جشنواره ای نیست بلکه به دنبال آن هستیم تا این آثار پس از ارائه بتواند ضمن معرفی درست آسیب در کاهش و رفع این معضل ها به مردم و مسئولین کمک کند.
** عزم هنرمندان برای کاهش آسیب های اجتماعی
رییس حوزه هنری کردستان نیز با اشاره به جایگاه بالای آثار هنری در افزایش آگاهی های اجتماعی گفت: با توجه به این نقش حوزه هنری با همکاری وزارت کشور هنرمندان را در راستای کمک در کاهش آسیب های اجتماعی به میدان فراخوانده است.
امین مرادی افزود: آسیب های اجتماعی بنیان های خانواده و اجتماع را تهدید و نابود می سازند و برهمین اساس باید به صورت ویژه نسبت به آگاهی بخشی و مقاوم سازی جامعه در برابر این آسیب ها تلاش شود که نقش هنرمندان و زبان هنر در این راستا بسیار مهم است.
وی اظهار داشت: یکی از بخش هایی که هنرمندان می توانند در این حوزه کمک کنند عرصه فیلم کوتاه است و بر همین مبنا در قالب تفاهم نامه ای در راستای تأثیرگزاری سریع بر مخاطب بر اساس بررسی های انجام شده تولید فیلم های 100 ثانیه ای در دستور کار قرار گرفته است.
رییس حوزه هنری کردستان گفت: نگاه ما در این بخش نگاه جشنواره ای نیست و هنرمندان باید با نظارت ناظر (پوران درخشنده) آثاری کاملا حرفه ای و با ویژگی های کامل سینمایی خلق کرده و در جهت تحقق این موضوع تمام هزینه های مربوطه به صورت کامل توسط حوزه های هنری طرف قرارداد پرداخت می شود.
نشست هنرمندان استان های کردستان، لرستان و خوزستان به منظور بررسی طرح های فیلمسازان این استان ها با هدف کاهش آسیب های اجتماعی با حضور پوران درخشنده ناظر پروژه و حسنی مدیر کارگروه هنرهای تصویری حوزه هنری در سنندج برگزار شد.
7348 / 3034

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/77990/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد

آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج

پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

(ویدئو) بازگشایی صعب‌العبورترین گردنه کردستان پس از پنج ماه

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

گردنه تته پس از 5 ماه بازگشایی شد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

6 اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به‌صورت رسمی از روز شنبه اجرا می‌شود

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!

عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

بکار گیری منشی های خانم ممنوع شد

ششم اردیبهشت، روز سنندج

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت