عصر کرد

آخرين مطالب

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان کردستان:

ضریب خود اتکایی تولید دانه های روغنی کردستان به 84 درصد رسیده است اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان کردستان، گفت: طی سال های پیش در زمینه تولید، تأمین دانه، روغن خام و تسویه شده 97 درصد وابستگی داشتیم، ولی هم اکنون ضریب خود اتکایی به 84 درصد رسیده است که باید تمام سعی و توان خود را در پیشرفت و تولید این محصول انجام دهیم . به گزارش ایسنا منطقه کردستان، محمد فرید سپری در بازدید از پروژه های بخش کشاورزی شهرستان دهگلان اظهار کرد: سرمایه گذاری در استفاده از ارقام کم آب بر، کشت انتظاری، استفاده از ارقام زود رس، کشت دوم در مناطقی که آب کافی دارند با رعایت ارقام زود رس و همچنین توسعه کشت در اراضی آیش از اهم برنامه های جهادکشاورزی می باشد .
وی افزود: کشت سورگوم با توجه به عملکرد بالا و پروتئین خوب آن برای دام ها و کم آب بر بودن آن جایگزین خوبی برای کشت یونجه می باشد .
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان، در زمینه تولید کلزا در دهگلان عنوان کرد: کلزا یکی از مهم ترین وحیاتی ترین محصولاتی می باشد که دولت برنامه ریزی خاصی را بروی آن انجام داده است و در خود کفایی کشور در این زمینه تاثیر بسزایی دارد .
سپری افزود: طی سال های پیش در زمینه تولید، تأمین دانه، روغن خام و تسویه شده 97 درصد وابستگی داشتیم، ولی هم اکنون ضریب خود اتکایی به 84 درصد رسیده است که باید تمام سعی و توان خود را در پیشرفت و تولید این محصول انجام دهیم .
وی بیان کرد: استفاده از تکنولوژی های نوین همچون تبدیل سم پاش ها به بوم دار در مبارزه با شته و علف های هرز، وارد کردن پهباد در مزارع که در هرشرایطی می تواند مورد استفاده قرار گیرد در پیشرفت امورات زراعت و باغ ها بسیار تاثیر گذار می باشد .
معاون بهبود تولیدات گیاهی با بیان اینکه اقلیم کردستان خشک می باشد خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیماری در مزارع وجود نداشته است اما با توجه به بارندگی های اخیر، با رصد کامل و اطلاع رسانی به موقع در این زمینه باید از بروز بیماری ها جلوگیری کرد .
معاون بهبود تولدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان
در سال گذشته 196 هزار راس دام سبک با مجوز دامپزشکی از استان خارج شده است
ذکریای نژاد با اشاره به پتانسیل استان در بخش دامداری گفت: در سال گذشته 196 هزار راس دام سبک با مجوز دامپزشکی از استان خارج شده است
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، سید احمد ذکریای نژاد در سفری که به منظور بازدید از پروژه های بخش کشاورزی شهرستان و دیدار با همکاران مدیریت جهاد کشاورزی به شهرستان دهگلان و قروه در معیت رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان داشت اظهار کرد: در سال گذشته با پیگیری استاندار و مسئولین سازمان جهاد کشاورزی چهار طرح پیشران بخش کشاورزی استان در مجامع مختلف ملی مطرح شد .
وی افزود: با اعتبارات و تسهیلاتی که برای اجرای این طرح ها در استان پیش بینی شده امیدواریم توسعه بسیار مناسبی در بخش کشاورزی به ویژه بخش دامپروری داشته باشیم .
ذکریایی نژاد اذعان کرد: تیم پیگیری کننده این طرح ها با حمایت جدی استانداری استان و پیگیری های صورت گرفته از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی بسیار خوب و هماهنگ عمل کرده است .
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تاکید کرد: بیشترین خسارت های ناشی از بارندگی های اخیر در بخش کشاورزی مربوط به دامداری استان بوده است .
وی خاطر نشان کرد: بر اساس تجربیات حاصل شده در بخش دامداری استان، طرح افزایش گوشت قرمز در استان با تسهیلات کم بهره با سود 10 درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت .
ذکریای نژاد با تاکید بر اینکه کردستان یکی از تامین کنندگان عمده علوفه و بره های پایه پروار در کشور است تصریح کرد: در سال گذشته 196 هزار راس دام سبک با مجوز ادارکل دامپزشکی از استان خارج شده و این ناشی از پتانسیل کردستان در دامداری بوده است .
وی ادامه داد: باید پتانسیلهای بخش دامداری استان، بخصوص در زمینه تولید علوفه و بره های پایه پروار منجر به ایجاد اشتغال و درامد برای استان شود .
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: قروه و دهگلان از شهرستان های توسعه یافته و پیشرو در بحث کشاورزی است و از همه بهره برداران، مدیران و همکاران جهاد کشاورزی این شهرستان ها تقاضا دارم در زمینه توسعه دامداری و بهبود جایگاه های دام اقدام شایسته ای انجام دهند .
وی با اشاره به اینکه بزرگترین واحد دامداری استان در قروه کلنگ زنی خواهد شد یادآور شد: در سال گذشته از 130 میلیار تومان تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی 77 میلیارد تومان آن در حوزه دامپروری پرداخت شده است .
ذکریایی نژاد، افزایش قیمت گوشت و فراورده های دامی در کشور را یک فرصت برای توسعه دامپروری در استان دانست و تاکید کرد: بر اساس برنامه های تدوین شده باید طرح افزایش گوشت قرمز در استان را طی دو سال به انجام برسانیم .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/77454/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استقبال خوب هواداران استقلال از بازی فردا

اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق در تهران برگزار شد

فرنگی کاران ایران تمرینات خود را در قرقیزستان پیگیری کردند

رئال با حذف سیتی شانس اول قهرمانی شد

عضو کادرفنی خمس به تراکتور بازگشت

شمس: کار خوب کادر فنی استفاده از تمام بازیکنان مقابل افغانستان بود

ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی

کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد

استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است

کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود

راه‌اندازی پویش «وعده صادق» در کردستان

تردد روزانه بیش از یک هزار زائر از مرز خسروی

ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی کرمانشاه

بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی کرمانشاه ممنوع است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

تیم ریکرو کشورمان فردا راهی چین می‌شود

10 گل برتر رویارویی‌های صنعت نفت و پرسپولیس

بهترین بازیکنان هفته بیست و سوم لیگ برتر

مدیرروستا: تیم ملی غیر بازی با ژاپن توقعات را برآورده نکرد

اولین تمرین بارسلونا پس از شکست مقابل پاری سن ژرمن

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

استارت تیم ملی فوتسال ایران با برتری مقابل همسایه

رکورد ابدی مصطفی پاشا در تراکتور!

حرکت انفجاری دروازه بان افغانستان در مقابل دروازه بان ایران

کارلتو بالاخره به رکورد گواردیولا رسید

میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور 51 درصد است

علت صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب چه بود؟

برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج

بیش از 90 درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند

نماینده ولی‌فقیه در استان: شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود

زمین گرد است!

برتری خفیف ایران برابر افغانستان در نیمه اول

حمید استیلی: قهرمان از بین پرسپولیس ‌و استقلال است

هاشم بیک زاده: ترجیح دادم از کادرفنی استقلال جدا شوم

هاشمی نسب: قانون جدیدی وضع نشود صدر می‌مانیم

از وضعیت مصدومیت طیبی تا شرایط تیم ملی فوتسال

روشن: به هیچ عنوان استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی‌شوند!

گل دوم ایران به افغانستان در رقابت های آسیایی فوتسال

گل سوم ایران به افغانستان توسط احمد عباسی

گلایه‌های مهدی هاشمی‌نسب از میثاقی در نشست خبری

نجات دروازه های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران

بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرا می‌گیرد

بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرامی‌گیرد

سالم الدوساری، موثرترین بازیکن لیگ قهرمانان

وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان

سه پنالتی علیه الهلال

سیل پرواز فرنگی‌کاران به ایران را لغو کرد

مهدی شیری: از خمس خیلی چیزها یاد گرفتم