عصر کرد

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

ادامه بارش ها در کردستان/احتمال وقوع سیلاب قوت گرفت اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج – طی هفته گذشته بارش باران در مناطق مختلف استان کردستان آغاز شده و امروز نیز ادامه دارد و براساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان کردستان این بارش ها تا فردا نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر ، ستاد بحران استان کردستان چند روز است که تمامی دستگاه‌های خدمات رسان مانند شرکت آب، برق، گاز و مجموعه شهرداری‌های استان را در حال آماده‌باش قرار داده تا بحران‌های ایجاد شده در وقوع احتمالی سیلی که پیش بینی شده است را بتوانند مدیریت کنند.
مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: بر اساس آخرین پیش بینی‌ها و مدل‌های هواشناسی سامانه بارشی نسبتاً فعالی در سطح استان کردستان وجود دارد که پیش بینی بارش 90 میلی متری باران وجود دارد.
رحیم صدیقی افزود: البته این پیش بینی‌ها نسبت به پیش بینی چند روز گذشته تغییراتی داشته و خوشبختانه حجم بارش‌ها در حدود 30 میلی متر کاهش داشته است.
وی گفت: بارش باران که از شب گذشته آسمان استان را فرا گرفته امروز و فردا صبح به میزان و شدت بارش آن افزوده می‌شود و از فردا بعد از ظهر کاهش بارش را شاهد خواهیم بود.
با توجه به این بارش‌ها بیش از 10 روز است که دریچه‌های تخلیه سدها باز است اما در حال حاضر بیش از 98 درصد از حجم سدهای استان کردستان پر شده است و همین مسئله وقوع سیل را قوت بخشیده است.
ستادهای بحران شهرستان‌های مختلف استان هر کدام به صورت جداگانه چندین جلسه تشکیل داده اند و در خصوص وقوع این سیل هشدارهای لازم را به مردم منطقه داده اند و از کسانی که در مسیر سیل نیز قرار دارند خواسته اند که هر چه سریع‌تر منازل مسکونی خود را تخلیه کنند.
متأسفانه با نگاهی به وضعیت منطقه با توجه به خشکسالی‌های اخیر بسیاری از خانه‌های مسکونی در مسیر رودخانه‌های خشک شده قدیمی احداث شده اند که با این اوصاف در صورت وقوع سیل خسارات جبران ناپذیری ممکن است به مردم استان وارد شود.
تردد خودرو در برخی مسیرهای شهری سنندج ممنوع شد
فرماندار شهرستان سنندج نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر ، بیان کرد: با توجه به شروع بارش و احتمال وقوع سیل و به منظور جلوگیری از ایجاد خطر برای شهروندان، تردد خودرو در هفت مسیر داخل و خارج این شهر در روزهای یکشنبه و دوشنبه 11 و 12 فروردین ممنوع اعلام شده است.
محمد ابراهیم زارعی ادامه داد: بلوار کردستان، خیابان ورودی شهرک کوثر از سمت میدان جهاد، منطقه نمونه گردشگری آبیدر و سه راهی خیابان حجاب تا تکیه و چمن از جمله مسیرهایی است که تردد خودرو در روزها ممنوع است.
وی یادآور شد: تردد خودرو در این روزها در سه راه پل شیخ حد فاصل راه‌های مواصلاتی روستاهای (ننله، باباریز، قلیان و خلیچیان) و قشلاق و گریزه نیز ممنوع اعلام شده است.
فرماندار سنندج گفت: شرکت‌های آبفا و آبفار برای تأمین آب آشامیدنی شهروندان در شرایط حاد، تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند ضمن اینکه مرکز بهداشت و سلامت نیز پایش و کنترل کیفیت آب شرب را دو چندان کرده و از سلامت آب شرب مصرفی اطمینان لازم را حاصل کنند.
زارعی اظهار داشت: اولویت اول جمعیت هلال احمر استقرار نیروهای آموزش دیده امداد و نجات در سطح شهرستان و همچنین مسئول تهیه و توزیع وسایل اسکان اضطراری و اقلام غذایی بین خسارت دیدگان تعیین شده است.
وی افزود: نیروی انتظامی نیز امنیت منازل مسکونی تخلیه شده و حادثه دیده را با افزایش گشت و استقرار نیرو در محل تأمین خواهد کرد و مدارس نواحی منفصل شهری برای اسکان اضطراری اهالی در معرض خطر سیل و با هدف سهولت تردد آنان در نظر گرفته شده است.
پروازهای روز یکشنبه تهران - سنندج لغو شد
پروازهای روز یکشنبه تهران - سنندج نیز به دلیل ورود سامانه بارشی از عصر شنبه و شرایط نامساعد جوی لغو شد و پروازی که قرار بود امروز از تهران به مقصد سنندج در ساعت 10:20 صبح صورت گیرد به دلیل پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید، انجام نخواهد شد.
پرواز دیگر فرودگاه سنندج نیز که قرار بود ساعت 10:45 از تهران به مقصد سنندج انجام شود به همان دلیل لغو شده است.
دستگاه‌های مختلف در کردستان برای مقابله با سیل هماهنگی دارند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان نیز در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر ، گفت: آخرین اقدامات و تمهیدات لازم برای مقابله با سیل احتمالی در تمام شهرهای استان انجام و هماهنگی کامل بین دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است.
آرتیکاس اقبال اظهار داشت: امروز آخرین بازدیدها از نقاط حادثه خیز توسط فرمانداران و شهرداران در شهرهای مختلف استان انجام و تمهیدات لازم اتخاذ شد.
وی با بیان اینکه به همه دستگاه‌های اجرایی مجدداً اعلام آماده‌باش شده است، افزود: دستگاه‌های نظامی به ویژه ارتش و سپاه نیز امکانات و تجهیزات خود را در شهرهای مختلف برای مقابله با سیل آماده کرده اند که در صورت لزوم از آنها استفاده می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان به اجرای مانورهای آمادگی توسط دستگاه‌های خدمات رسان اشاره کرد و ادامه داد: به مردم هشدار داده و اطلاع رسانی کافی شده و مصاحبه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز صورت گرفته است.
اقبال مدیریت آب سدها را از مهمترین اقدامات مدیریت بحران برای مقابله با سیل احتمالی اعلام کرد و یادآور شد: دریچه سدهایی را که احتمال سرریز شدن و خطر دارند به صورت مدیریت شده در روزهای اخیر باز کرده‌ایم تا آب اضافی خارج شود.
وی بیان کرد: دریچه‌های پنج سد استان که در بارندگی‌های اخیر سرریز کرده بودند، باز شد ضمن اینکه در چند روز گذشته خروجی آب سد قشلاق سنندج نیز برای ممانعت از سرریز شدن به طور مدیریت شده افزایش یافت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با بیان اینکه شهرها را به ویژه سنندج منطقه بندی کرده‌ایم، گفت: برای هر منطقه دستگاه معین و پشتیبان تعیین شده و گروه‌های مردمی نیز حضور داشته و پیگیر امور امدادرسانی و مدیریت مقابله با سیل هستند.
اقبال به مردم استان توصیه کرد در دو روز آینده از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و از حضور در مناطق سیل گیر و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/77029/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است