عصر کرد

آخرين مطالب

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس:

سندتوسعه چشم انداز پیشرفت کردستان/اقتدار مدیر به اخراج پرسنل نیست اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: سند توسعه استان کردستان با هزار امید و آرزو نوشته شده و این سند چشم انداز توسعه همه جانبه کردستان است.

به گزارش خبرنگار مهر ، سید مهدی فرشادان شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: سند توسعه کردستان یک سند بالادستی است که تمامی برنامه‌های توسعه‌ای این استان در این سند آمده است اما تا امروز علیرغم اینکه رئیس جمهور دو بار این سند را به وزرای خود جهت اجرایی شدن و وزارتخانه‌ها نیز به سازمان‌های متبوع خود در استان آن را ابلاغ کرده‌اند، هنوز هم بسیاری از بندهای این سند اجرایی نشده است.
وی افزود: با این توضیحات باید گفت یا رئیس جمهور ما آنقدر قدرت ندارد که دستور اجرایی شدن یک کار را بدهد، یا وزرا به حرف رئیس جمهور خود گوش نمی‌دهند و یا مدیران در استان تمایلی به اجرایی شدن این سند را ندارد که هر کدام از این موارد نیز که باشد، جای نگرانی دارد که چرا به این سند بسیار مهم توجه نمی‌شود.
وی افزود: شهری مانند دیواندره برای ساخت و اتمام یک استخر سرپوشیده 13 سال است که مردم آن انتظار می‌کشند و وقتی ما پای کار آمدیم و اعتبارات خاصی را برای اتمام این پروژه پس از 13 سال اختصاص دادیم و نهایتاً پروژه نیز به اتمام رسید، در زمان افتتاح که قرار بود در دهه فجر سال گذشته این اتفاق بیافتد به یک باره پیمانکار پروژه گم می‌شود و مسئولان نیز جلوی افتتاح آن را می‌گیرند.
عضو کمیسیون تلفیق شورای اسلامی ادامه داد: اکنون نیز مشخص شده این پروژه را قصد دارند با حضور رئیس جمهور افتتاح کنند و ما نیز به عنوان مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس خطاب به رئیس جمهور می‌گوئیم اگر با آن همه دب دبه و کب کبه و ابهت تنها برای افتتاح یک استخر می‌خواهد به کردستان سفر کند این کار را انجام ندهد.
فرشادان یادآور شد: رئیس جمهور اگر می‌خواهد به این استان بیاید، باید با دست پر سفر کند و خبرهای خوشی برای مردم این استان که از نظر اقتصادی، معیشتی و تورم نقطه به نقطه همیشه در رتبه‌های اول جدول محروم‌ترین استان‌ها هستند، داشته باشد و باید به اینکه چرا وضعیت مردم کردستان اینگونه است، پاسخ قانع کننده‌ای داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به کارهایی که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در راستای اصلاح چند ردیف از ردیف‌های بودجه کردستان که در لایحه تقدیمی دولت به مجلس آمده بود، اشاره کرد و بیان کرد: براساس لایحه بودجه سال 98 پیشنهادی دولت ردیفی با عنوان کمک به مدارس علوم دینی اهل سنت در نظر گرفته شده بود که ما این ردیف را به کمک به معیشت روحانیون و مدارس علوم دینی اهل سنت تغییر دادیم تا بتوانیم به روحانیون اهل سنت که از ضعیف‌ترین اقشار مردم هستند، کرده باشیم.
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه شروع و تعریف پروژه جدید در دولت نیز ممنوع شده، توانستیم ردیفی برای ساخت دانشکده اقتصاد و مدیریت در دانشگاه کردستان تعریف کنیم و اعتباری برای این پروژه در نظر بگیریم تا از امسال کار احداث این مرکز آغاز شود.
فرشادان اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که توانستیم برای آن ردیف بودجه بگیریم اتمام ساختمان سد سیازاخ بود که از سال 92 افتتاح شده و ردیف بودجه این طرح در سال 94 به اتمام رسید و ساختمان آن هنوز احداث نشده بود که موفق شدیم اعتباری برای اتمام این طرح در سال 98 در نظر بگیریم.
وی با بیان اینکه آبرسانی به کامیاران از محل سد گاوشان نیز یکی دیگر از ردیف‌های اصلاح شده در راستای اختصاص بودجه به این طرح بود، افزود: همچنین در بودجه سال 98 مبلغ 14 میلیارد دلار اعتبار برای خرید کالاهای اساسی در نظر گرفته شده که می‌تواند در راستای کمک به اقشار ضعیف جامعه کمک قابل توجهی باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات و دغدغه‌های استان ما بحث اشتغال و بیکاری است و در این حوزه نیز اعتبارات خاصی برای کمک به واحدهای تولیدی که غیر فعال و یا نیمه فعال شده‌اند، در نظر گرفته شده است.
فرشادان یادآور شد: همچنین پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیز برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده که در قالب ایجاد اشتغال‌های خرد به این افراد پرداخت می‌شود.
وی بیان کرد: کمک به فقر مطلق نیز یکی دیگر از برنامه‌های دولت در سال 98 است که برای این کار نیز هشت هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند اما وضعیت بدی از نظر اقتصادی و معیشتی دارند در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود گفت: برای ایجاد اشتغال فراگیر شهری و اشتغال پایدار روستایی در سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای کردستان جذب شد و برنامه‌های خاصی نیز برای ادامه این روند در سال 98 در نظر گرفته شده است که امیدواریم با اجرایی شدن آنها بتوانیم بخشی از مشکلات بیکاری در این استان را رفع کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/77016/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترجیح می‌دهم وینیسیوس در تیمم باشد تا هالند

اتفاقات شائبه برانگیز در لیگ دو

آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های 2024 تایلند

درخشش پسر دهه هشتادی شمسایی

حضور مربی تیم ملی در ورزشگاه دستگردی

وعده امباپه؛ بهترین کیلیان در نیمه‌نهایی

تجلیل باشگاه هوادار از رضا عنایتی

تنش بالا گرفت؛ جواب قاطعانه آرائوخو به گوندوگان

تبریک تولد پرسپولیس به شماره هشت بدشانس

لطفی دربی دوم تهران را از دست داد

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است

برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای 1500 نفر از فعالان گردشگری

اتمام ساخت پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه در اردیبهشت امسال

اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه

جزئیات رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان

تردد روزانه بیش از یک‌هزار زائر از مرز خسروی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

چهار ستاره ملی‌ پوش در قلاب تراکتور

جوری که برناردو دروازه رو دیشب موقع پنالتی دید

سالگرد درگذشت دست‌ نشان با حضور کادرفنی نساجی

بلینگام: هر تیمی جز رئال جلوی سیتی نابود می‌شد

ترکیب تیم مسعود شجاعی برای دربی کوچک

پیش بینی عجیب و غریب مایکا ریچاردز از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان

رودیگر خطاب به دوربین بعد از برد در بازی دیشب؛ الله اکبر

رقابت ستاره‌های لیگ برای کسب 3 عنوان

ترکیب رضا عنایتی برای تقابل خاص

تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده

توقیف 16 تن آرد قاچاق در کرمانشاه

ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر

انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

مورینیو: به خاطر آنچلوتی دوست دارم رئال قهرمان شود

فتح‌الله‌زاده: نکونام و خطیر منافع تیم را در نظر بگیرند

بدترین باخت سرمربی الهلال رقم خورد

جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی

توخل: پیروزی حق بایرن مونیخ بود

برگزاری قرعه کشی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی

افتخار ابدی برای چهار ستاره رئال مادرید

خلاصه فوتسال ایران 3 - افغانستان 1

پیش‌بینی هری کین از تقابل با ستاره رئال؛ جنگ جذاب

در ستایش سیتی؛ تیم فوتبالی که هندبال بازی می‌کند

اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار

برگزاری راهپیمایی در حمایت از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی

ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه