عصر کرد

آخرين مطالب

فعال سیاسی: ارتباط معتمدانه اهرم رونق تولید است سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه رونق تولید در زمان حاضر نیازمند حرکتی جمعی در رسیدن به اهداف مشترک است گفت: شکل گیری ارتباط معتمدانه بین مردم با دولت و حاکمیت اهرمی برای تحقق شعار سال 98 است.
مسعود الماسی روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد این ارتباط علاوه بر رونق تولید در کشور موجب تولید امنیت نیز می شود و این ارتباط 2 طرفه بهره مندی حاکمیت در راستای افزایش تولید ناخالص و بهره مندی مردم از منابع غنی درآمدی ایجاد شده در فضای موجود را به همراه دارد.
**مسئولیت اصلی تحقق شعار سال بر دوش مسئولان
وی با اشاره به اینکه سنگین ترین سهم تحقق شعار سال بر دوش مسئولان است اظهار داشت: شناسایی و معرفی ظرفیت های هر استان، آموزش استفاده درست از این پتانسیل ها و تغییر رویکرد در حوزه هایی که امروزه و در فضای موجود جزو اشتباه های تولیدی محسوب می شود از وظایف مهم مسئولان در این راستا است.
** تغییر نگرش مردم نیازمند رونق تولید
الماسی با اشاره به اینکه اکنون در کشور فضای صادرات محور بر واردات غالب شده است اضافه کرد: تولید کنندگان طالب فضای صادرات بوده و در مقابل مصرف کنندگان خواهان فضای واردات هستند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه برای رونق تولید باید دیدگاه مصرف کننده از استفاده از تولیدات خارجی به سمت داخلی تغییر پیدا کند و تحقق این مسئله نیازمند تغییر رویکرد از ناحیه مردم و تشویق فضا و ایجاد شرایط از سوی مسئولان و تولید کیفی از سوی تولیدکنندگان است.
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه مسئولیت مردم برای رسیدن به اهداف نام گذاری سال جاری را بسیار مهم و تاثیرگذار اعلام کرد و افزود: مردم در این راستا باید با تغییر نگرش نسبت به استفاده از کالاهای داخلی با نگرش مثبت نسبت به فضای صادرات محور، حامی رونق تولید در کشور باشند.
**افزایش بهره وری در حوزه تولید وظیفه بخش اقتصادی دولت
الماسی با بیان اینکه وظیفه دولت افزایش بهره وری در حوزه تولید برای ایجاد رونق در این عرصه است گفت: لازم است این بخش با فعال سازی مراکز تولیدی غیرفعال با تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، از مراکز تولیدی که از تمام ظرفیت خود استفاده نمی کنند در راستای افزایش بهره وری عمل کند.
وی با اشاره به اینکه اکنون در حوزه صادرات فشار زیادی بر تولیدکنندگان وارد می شود افزود: باید با بکار بردن سیاست های تهسیل صادارت مانند ارائه یارانه ها و بسته های تشویقی برای تولیدکنندگان از این فشارها کاست.
این فعال سیاسی گفت: با اعمال سیاست های تشویقی شرایط به صرفه اقتصادی بالا برای تولیدکننده در عرصه صادرات فراهم می شود و تولیدکنندگان نیز برای بدست آوردن بازارهای 15 کشور همسایه رغبت بیشتری پیدا می کنند.
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه افزایش قیمت دلار، کاهش قیمت تمام شده کالای داخلی و کاهش دستمزد کارگر را از عوامل تاثیرگذار در غلبه بر کالاهای رغیب در بازارهای کشور های همسایه اعلام و اضافه کرد: گرانی دلار همیشه منفی نیست و باید از این فرصت که موجب ایجاد فضای صادرات محور و رونق آن شده و همچنین مثبت شدن تراز تجاری می شود استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه این عمل موجب تقویت منابع مالی و تا حدودی دور زدن تحریم ها می شود اظهار داشت: اگر همه به عنوان یک ید واحده عمل و فضای موجود را درک کنیم یکی از قدم های بزرگ را به سمت تولید واقعی و رونق تولید برداشته ایم.
** رونق تولید در کردستان نیازمند اصلاح الگوی کشت
فرماندار کامیاران با بیان اینکه می توان از فضا و پتانسیل موجود در استان ها بیشترین بهره برداری را به نفع رونق تولید کرد اضافه کرد: با توجه به پتانسیل بالای کردستان در حوزه کشاورزی با اصلاح الگوی کشت می توان رونق تولید را در این استان ایجاد کرد.
الماسی گفت: با تکیه بر ظرفیت های حوزه کشاورزی کردستان باید در راستای اصلاح الگوی کشت حرکت کرد تا باعث پوشش افراد بیشتری در حوزه اشتغال و در آمد داشته باشیم.
وی افزود: از سال های قبل در کامیاران مجموعه گردشگری پالنگان فعال شده و در این راستای تحقق رونق تولید می توان تولیدات آن را به گردشگران ارائه کرد تا گامی در تحقق شعار امسال برداشت.
حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی سال 98، امسال را به عنوان سال« رونق تولید» نامگذاری و تاکید کردند: باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند و از اول سال تاآخر آن، انشاءلله این معنا به صورت چشمگیری در کشور محسوس باشد. اگر این طور باشد، امیدواریم که انشاءالله حل مشکلات اقتصادی راه بیفتد.
7349 / 3034

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/76779/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

من پیر فنا بدم جوانم کردی

گل اول شمس آذر به استقلال توسط فراز امام علی

گل دوم شمس آذر به استقلال توسط فخریان

صعود تایلند و جبران مافات عربستان

ضعف مشهود دفاعی تراکتور مقابل نساجی

تصمیم بزرگ کاپیتان؛ ناچو فرناندز، خواهان جدایی از مادرید

آشتی‌کنان در بارسا؛ فقط گل و شیرینی کم بود

خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال

خلاصه بازی استقلال 3 - شمس آذر قزوین 2

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

توزیع 200 تن آرد تشویقی بین 495 واحد خبازی

تحقق بیش از 80 درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره 18 مددجویان

تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی

اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه

نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها

طنین انداز شدن نوای دف در روستای پالنگان

تو مثل منی برف...

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شهرداری گرکان اولین دیدار نیمه‌نهایی را برد

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر

توزیع بیش از 100 هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی

اختصاص بیش از 600 هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گزارش زنده؛ استقلال 0-0 شمس‌آذر قزوین

نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»

وعده صادق یک عملیات دفاعی برای حفاظت از حیثیت و خاک ایران بود

وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس

ورود سامانه بارشی به کرمانشاه