عصر کرد

آخرين مطالب

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان:

سالیانه 45 هزار کردستانی تحت حمایت کمیته امداد قرار می گیرند اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - مدیر کل کمیته امداد کردستان گفت: در مجموع و به طور میانگین سالیانه 45 هزار نیازمند کردستانی تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند و از خدمات آن بهره مند شده اند.

محمدرسول شیخی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در 14 اسفند سال 57 با فرمان امام خمینی (ره) و با هدف رسیدگی و خدمت به نیازمندان، کمیته امداد تأسیس شد، اظهارداشت: در همان تاریخ با تأسیس کمیته امداد استان کردستان، این نهاد با شناسایی نیازمندان در جهت کمک به رفع فقر و محرومیت زدایی آغاز به خدمت کرد.
وی با اشاره به اینکه در طول دوران انقلاب اسلامی ایران خدمت کمیته امداد همواره شاهد خدمات ارزشمندی به نیازمندان بوده ایم، افزود: در طول این سال ها بطور میانگین سالیانه 45 هزار نیازمند کردستانی تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند و و از خدمات آن بهره مند شده اند.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه یکی از سرفصل های خدمت این نهاد خدمات حمایتی بوده است، ادامه داد: در مجموع حدود هفت میلیون مورد خدمات و در سرفصل های پرداخت اجاره و ودیعه مسکن، وام ضروری، انشعابات رایگان آب، برق و گاز، تسهیلات نظام وظیفه، افطار و اطعام، سبد کالا، کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد، ابن سبیل و سایر نیازمندی های قشر ضعیف جامعه ارائه شده است.
شیخی زاده با اشاره به اینکه پرداخت کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه به 63 هزار مددجوی این نهاد از دیگر خدمات کمیته امداد کردستان بوده است، یادآور شد: هفت هزار کودک نیازمند نیز از طریق طرح اکرام ایتام و محسنین و با مشارکت خیران حمایت می شوند.
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان
وی با بیان اینکه کمک به اشتغال و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت یکی دیگر از برنامه های ویژه این نهاد بوده است، بیان کرد: در مجموع 450 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به مددجویان این استان پرداخت شده است که با پرداخت این مبلغ برای 58 هزار مددجو شغل ایجاد شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان آموزش فنی و حرفه ‌ای 143 هزار مددجو را از دیگر خدمات کمیته امداد کردستان نام بود که با هدف کمک به ایجاد اشتغال، خودکفایی و توانمندی خانوارهای تحت حمایت صورت گرفته است.
شیخی زاده یکی دیگر از مهمترین خدمات این نهاد را در بخش مسکن نام برد و گفت: از آغاز تاسیس این نهاد 52 هزار واحد مسکونی برای مددجویان کردستانی خرید، ساخت و بازسازی‌ شده است.
وی ضمن بیان اینکه چهار میلیون مورد خدمات در زمینه بهداشت، درمان و بیمه مددجویان نیز ارائه ‌شده است، اظهارداشت: پرداخت حق بیمه اجتماعی 12 هزار نفر از مددجویان که شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح ‌های اشتغال هست از دیگر خدمات 40 ساله کمیته امداد کردستان است.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، تربیتی و اردویی به 117 هزار مددجو و همچنین کمک به تحصیل 9 هزار دانشجو و دانش ‌آموز را از دیگر خدمات این نهاد برای مددجویان کردستانی نام برد.
280 واحد مسکن به مددجویان کردستان تحویل داده شد
شیخی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های دهه فجر اشاره کرد و افزود: 280 واحد مسکن به مددجویان شهری و روستایی و افتتاح 200 طرح اشتغال و چندین ویژه ‌برنامه برای مددجویان این نهاد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفت.
وی با بیان اینکه به مناسبت دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف ارائه خدمات ویژه به نیازمندان برنامه‌ های مختلفی پیش بینی ‌شده بود، یادآور شد: تحویل 280 واحد مسکن شهری و روستایی از مهمترین برنامه‌ های پیش ‌بینی ‌شده این نهاد برای مددجویان کردستانی بود که این واحدها طی مراسم های مختلفی به افراد نیازمند اهدا شد.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: 130 مورد از این واحدهای مسکونی با مشارکت سپاه برای مددجویان روستایی و 150 واحد نیز توسط این نهاد تأمین ‌شده بود که 90 واحد آن شهری و 60 واحد نیز به مددجویان روستایی تحویل داده شد.
شیخی زاده گفت: افتتاح 200 طرح اشتغالزایی و برگزاری 25 دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای برای مددجویان از دیگر برنامه ‌های کمیته امداد کردستان در دهه مبارک فجر بود که این طرح ها در شهرستان های مختلف استان به سرانجام رسید.
وی با بیان اینکه پرداخت دو هزار و 231 فقره جهیزیه و کمک‌ هزینه ازدواج به مددجویان تحت حمایت و به ارزش چهار میلیارد تومان نیز در این ایام صورت گرفت، اظهارداشت: پرداخت سه هزار مورد وام کارگشایی به ارزش 10 میلیارد تومان و توزیع سبد غذایی در بین هزار و 800 کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه از دیگر برنامه ‌های ویژه پیش‌ بینی ‌شده کمیته امداد کردستان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اجرایی و عملیاتی شد.
مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه در بخش پرداخت کمک‌ هزینه درمانی به مددجویان مناطق محروم نیز 250 میلیون تومان پرداخت شد، افزود: دیدار با 722 خانواده تحت حمایت، برگزاری 11 دوره آموزش خانواده و اعزام 600 نفر از مددجویان به اردوهای زیارتی، تفریحی و تربیتی نیز در دهه فجر امسال صورت گرفت و افراد زیادی از این طرح ها بهره مند شدند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/74877/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

لحظه اعلام گل آفساید اولسان توسط فغانی

تشویق ایسلندی فوتسالیست‌ها بعد از صعود به نیمه‌نهایی

گل اول ازبکستان به ویتنام در جام ملت‌های فوتسال آسیا

شکست استقلال در یک بازی دوستانه

انصاری‌فرد از بازی خاص محروم شد

کامبک دقیقه آخری ازبکستان؛ گل دوم ازبکستان به ویتنام

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی

واکنش میلاد تقوی به عدم حضور سه بازیکن در اردوی تیم ملی والیبال

صحبت های امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی

مهدی میرجلیلی: ما بدون حواله خودرو هم قهرمان میشیم

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود

(تصاویر) بازسازی صحنه قتل در خیابان مطهری مشهد

لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

ارتقا امنیت در کرمانشاه محسوس‌تر می‌شود

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

خلیفی به لاپورتا؛ این ایده احمقانه را کنار بگذارید

اینقدر اغراق نکنید، مسی کند بود و دو گل معمولی زد!‏

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

ویدیوی کامل بیانیه خوان لاپورتا درباره ال‌کلاسیکو

رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!

لیگ ملت‌ها؛ قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس باشگاه میلان: پیولی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

کسب 10 مدال در روز نخست برای نمایندگان ووشو ایران

علیرضا فغانی فینالیست آسیا را مشخص کرد!

استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی

شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی مدال طلا گرفتند

توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه

ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان

300 نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند

پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه

گل اول تیم فوتبال بعثت کرمانشاه به فولاد هرمزگان

اعزام 2کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

ما دو جور بخشنده داریم!

مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال

بازیکن رئال که ژابی برای لورکوزن می‌خواهد

ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد