عصر کرد

آخرين مطالب

مسئولان از ورزش والیبال و تیم هیات کردستان بیشتر حمایت کنند ورزشي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - کردستان در رشته والیبال 2 تیم در لیگ های دسته یک و دو دارد و سرمایه گذاری همدانی که حامی یکی از این تیم هاست که در لیگ 2 حضور دارد ولی از بی توجهی به تیم و نگاه محلی به آن از سوی مردم و برخی مسئولان گلایه مند است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، والیبال کردستان با حمایت های 2 سرمایه گذار مریوانی و همدانی توانسته در لیگ های دسته 1 و 2 خوب بدرخشد، تیم هیات والیبال استان کردستان که از حمایت های یک سرمایه گذار خارج از استان (استان همدان) بهره مند است توانسته در لیگ دسته دو موفقیت هایی را از آن خود کند.
سرمایه گذار این تیم در حالی توانسته با حمایت خود در رقابت های امسال سه بُرد از چهار بازی را نصیب این تیم کند و آن را در جایگاه دوم قرار دهد ولی به نظر می رسد بعد از حضور این سرمایه گذار، مسئولان کردستان دیگر سراغی از این تیم نمی گیرند.
او که از خارج از استان آمده و تیمی به نام کردستان را تشکیل داده و با اسم این استان در رقابت های لیگ دو شرکت کرده از اینکه کسی از مسئولان کردستان سراغی از تیمش نمی گیرد، گلایه دارد.
عادل لقمانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به غیر از رئیس و دبیر هیات والیبال کردستان کس دیگری با ما در خصوص تیم هیات والیبال ارتباطی برقرار نکرده است.
وی اضافه کرد: ما در این شهر بازی می کنیم انتظار داریم مسئولان و مردم به ما سر بزنند و از مشکلات و نیازمندی های ما بپرسند اما تاکنون هیچکس غیر از مسئولان هیات والیبال استان با ما تعاملی و ارتباطی نداشته است.
لقمانیان در رابطه با علت انتخاب کردستان برای تشکیل تیم گفت: کردستان از استان های محروم محسوب می شود و ما با سنندجی ها مراوداتی داریم از جمله اینکه در لیگ ها یا بازی هایی که برگزار می کنند از بازیکنان و تیم های همدانی دعوت می کنند.
وی افزود: این مراوادت باعث ایجاد ارتباط و تعامل بین همدان و سنندج شده و درخواست شد که امسال از کردستان تیم به لیگ بفرستیم و در نهایت این توافق ایجاد شد که تیم را در استان کردستان تشکیل و حمایت کنیم.
لقمانیان از سابقه فعالیت خود در این رشته ورزشی گفت و یادآور شد: پسرم هم در این رشته ورزشی فعال است و اکنون در تیم در کنار خودم فعالیت می کند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد بازیکنان کردستانی در این تیم کم است، گفت: قبل از تشکیل تیم 2 روز برای تست گیری و انتخاب بازیکنان اختصاص دادیم یک روز آن مختص ورزشکاران کردستانی و روز دیگر مختص ورزشکارانی بود که از استان های دیگری تمایل داشتند در تیم حضور پیدا کنند.
لقمانیان با بیان اینکه در تست گیری از کردستانی ها بازی گرفتیم و تمرین کردیم اما چیزی که می خواستیم دیده نشد، اضافه کرد: در بازی های حرفه ای هر رشته ورزشی، کسی نمی پرسد بازیکنان تیم از کدام شهر هستند بلکه این نام تیم است که مطرح می شود و در ورزش های تیمی نتیجه گرفتن در میادین و لیگ ها مهمترین هدف است.
وی با تاکید بر اینکه نام تیم هیات والیبال کردستان است و بازی هایش در سنندج برگزار می شود، گفت: از ظرفیتی هم که استان کردستان داشت استفاده کردیم و اکنون حسام فریدی، وحید یعقوبی، رضا سلیمی و طیب الله ویسی بازیکنان کردستانی هستند که در این تیم حضور دارند.
لقمانیان تاکید کرد: چند کردستانی هم که در تیم های دیگر بازی می کنند و ظرفیت بازی در این تیم را دارند خود مایل به حضور در تیم نبودند.
وی با اشاره به اینکه برخی از این بازیکنان در سطوح بالاتری در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: پارسا فرخی یکی از بازیکنان کردستانی است که تمایل داشت با تیم هیات والیبال کردستان همکاری کند اما یک تیم دسته یک او را خواست و به آن تیم پیوست.
لقمانیان افزود: امید آشنا هم یکی دیگر از بازیکنان خوب کردستانی است که می توانست در تیم باشد اما 15 روز قبل از آغاز بازی ها دچار حادثه شد و نتوانست به تیم کمک کند.
وی با اشاره به اینکه من از چند جنبه تمایل داشتم کردستانی ها در تیم بیشتر باشند، گفت: یکی از دلایل تمایل من برای حضور کردستانی در تیم حمایت بیشتر تماشاچی ها و دیگری کاهش هزینه ها است.
لقمانیان اضافه کرد: اگر بازیکن شهرستانی به تیم بیاید باید هزینه های خوابگاه، تغذیه و آمد و رفت او را تامین کنیم اما اگر بازیکن بومی باشد این هزینه ها بر تیم تحمیل نمی شود.
وی با اشاره به اینکه از مردم انتظار و توقع بیشتری برای حمایت از تیم هیات والیبال کردستان را دارد، اظهار داشت: برخی می گویند بازیکن کردستانی در تیم کم است.
لقمانیان تاکید کرد: منتقدان این را در نظر نمی گیرند که استان کردستان را برای فعالیت انتخاب کردیم و اگر نمی خواستیم بازیکن کردستانی جذب کنیم لزومی نداشت از تیم این استان حمایت مالی داشته باشیم.
این حامی و سرمایه گذار در ورزش گفت: چون با مردم ارتباط خاصی نداریم از حس و حال آنها نسبت به تیم خبر دار نیستیم شاید این موضوع بدلیل کم کاری هیات والیبال سنندج باشد.
وی از هیات والیبال سنندج و کسانی که می توانستند بیشتر در پیشبرد اهداف تیم آنها را یاری کنند نیز گلایه کرد و افزود: این هیات همزمان با برگزاری مسابقات لیگ دسته دو والیبال در سالن تختی مسابقات کارگری را برگزار می کند و بازیکنان و تماشاچان را به آن سمت می برند.
لقمانیان اضافه کرد: نمی توان گفت این کار حتما مغرضانه است شاید متولی آن برنامه ریزی درستی نداشته اما این به ضرر تیم هیات والیبال کردستان در لیگ دسته دو است.
وی در رابطه با شرایط تیم در لیگ هم گفت: وضعیت خوبی در گروه داریم و در سه بازی امتیاز کامل گرفتیم که کمتر تیمی می تواند در چهار بازی سه بازی را مقتدرانه ببرد.
لقمانیان یادآور شد: در دور برگشت داریم مجاز به یارگیری هستیم و طبیعتا تیم را در این مدت تقویت می کنیم تا در مراحل پایانی با مشکلی مواجه نشویم.
این حامی ورزش والیبال افزود: همه بازیکنانی هم که در تیم ما بازی می کنند قبل از شروع اولین بازی 50 درصد مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه نام خوبی از استان کردستان در میادین بازی باقی گذاشته ایم، تاکید کرد: در تیمداری امروز می بینیم تیمی 10 درصد مبلغ قرارداد بازیکنانش را پرداخت می کند و تیمی می گوید از توان پرداخت قرارداد بر نمی آید که کار به شکایت و تنش در تیم ها می کشد اما ما نگذاشتیم چنین چیزی ذهن بازیکنان را درگیر کند.
6108/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/74499/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لحظات شلیک ضدهوایی در پادگان کرمانشاه

باخت بسکتبالیست های کردستانی در اولین دیدار لیگ دسته اول مردان

فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صدا‌های شدید در سرپل ذهاب بود

نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی

شناسایی بیش از 170 تبعه غیر مجاز در کرمانشاه

بازی مقابل سپاهان باید مساوی می‌شد / باشگاه ذوب‌آهن باید قرارداد محمد ربیعی را تمدید کند

استانداری کرمانشاه : علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده

ببینید | علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده

بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه

کمال: استعفای ربیعی یک شوک مثبت بود

شنیده شدن صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب

تمرین پدافند در پادگان ابوذر سرپل ذهاب

شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب /علت چه بود؟

شلیک ضدهوایی از پادگان ابوذر مربوط به رزمایش پدافندی است

شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب؛ ماجرا چیست؟

مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صداهای شدید در سرپل ذهاب بود

رزمایش، علت صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب

پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم

اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا

فال انبیا فردا پنج شنبه 30 فروردین 1403

عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع

عجیب‌ترین نتیجه روز اول جام ملت‌های آسیا!

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است

رژیم صهیونیستی روز به روز به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود

دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره

مریوان در هزارتوی مشکلات شهری

کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

صحبت‌های محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان:

فیلم| تداوم عملیات بازگشایی گردنه تته در کردستان

فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است

هزینه‌کرد 700 میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان

نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است

شرکت بیش از2هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در مریوان

پیروزی بلندقامتان کردستانی در برابر نماینده زنجان

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

نمایش شکوه صلابت و اقتدار ارتش در کردستان + تصاویر

هزینه‌کرد 700 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان