عصر کرد

آخرين مطالب

/گزارش/

مطالبات معلولان کردستان از رییس سازمان بهزیستی کشور اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - معلولان استان کردستان و مددجویان این سازمان خواسته ها و مطالبات خود را در نشستی به رییس سازمان بهزیستی کشور اعلام کردند.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، شامگاه امروز سه شنبه(16 بهمن) وحید قبادی دانا در نشستی با نمایندگان سمن ها و انجمن های معلولان شهرستان های مختلف استان که بیش از 4 ساعت به طول انجامید، خواسته ها، مطالبات و مشکلات آنان را شنید و پاسخ داد.
مشاور استاندار در امور معلولان در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه کردستان جزء معدود استان هایی است که مشاور امور معلولان را منتصب کرده تا بتوانند مطالبات و مشکلات این قشر از جامعه را انتقال و برای تحقق خواسته ها اقدام کنند.
نصرالله ابراهیمی ضمن ابراز امیدواری نسبت به تسری این اقدام به سایر استان ها، خواستار تخصیص اعتبار جهت تامین مسکن معلولین و همچنین اعطای هزینه تحصیلی به معلولان شد.
در ادامه مدیرعامل انجمن درمان اعتیاد و کاهش آسیب اظهار کرد: اعتیاد حوزه ای پرجمعیت اما مظلوم است و باید آن را یک بیماری مولد دانست که منجر به بروز انواع بزه و جرایم می شود.
کیوان قادرپناه با اشاره به اینکه مراکز اعتیاد استان جزء بهترین و کم تخلف ترین مراکز سطح کشور هستند، گفت: تعرفه ای که برای نگه داری معتادان به مدت 28 روز در کردستان در نظر گرفته شده است، 550 هزار تومان است درحالیکه تعرفه کشوری 700 هزار تومان است.
وی ضمن اشاره به مشکلات موجود در خصوص نگه داری معتادان در مراکز، خواستار در نظر گرفتن وام های بدون بهره برای تجهیز و نگه داری مراکز، تامین مواد غذایی و سوخت مورد نیاز، در نظر گرفتن بیمه و بازنشستگی برای کارکنان این مراکز شد.
قادرپناه همچنین ایجاد شغل را کمک بزرگی به معتادان دانست که موجب ایجاد ثبات در زندگیشان خواهد شد.
وی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب اعتیاد در کردستان، گفت: تا چند سال آینده سونامی اعتیاد در کردستان به راه می افتد و ضروری است که در این حوزه اقدامات تاثیرگذار بیشتری صورت گیرد.
در ادامه نماینده معلولان استان کردستان نیز عنوان کرد: 50 هزار معلول کردستانی با مشکلات و مصائب زیادی زندگی می کنند اما با این حال جزء پویاترین قشر جامعه هستند و با وجود این مشکلات هنوز قد علم کرده و در برابر آنها مقاومت می کنند.
سینا کریمی کردستانی تاکید کرد: معلولان کردستانی چشم به راه دست غیب نیستند، نه ترحم و نه شرایط ایجاد ان را نمی پذیرند اما متاسفانه پای لنگ معیشت و اقتصاد خانواده معلولین را درگیر کرده است.
وی با اشاره به اینکه کردستان در مسیر توسعه گام نهاده است، خواستار اجازه نقش آفرینی معلولان در این پروسه مهم و همچنین ایجاد اشتغال برای آنها شد.
کریمی کردستانی ادامه داد: منظور از ایجاد اشتغال تحمیل کردن معلولان به مسئولین نیست بلکه استفاده از توانایی ها و حرفه های آنان مدنظر است.
وی در نظر گرفتن کارت لوازم بهداشت معلولین تاسقف 150 هزار تومان در ماه، ایجاد مراکز آموزشی جهت حرفه آموزی معلولان، استفاده از توان آنها، در نظر گرفتن خودروی مناسب سازی شده جهت استفاده معلولان و ... را از جمله خواسته های معلولان استان عنوان کرد.
همچنین حامد محمدی، رییس انجمن نابینایان استان نیز در این نشست اظهار کرد: خانواده معلولان کردستانی در مقایسه با سایر استان های کشور عمدتا خانواده های کم بضاعت و ناتوان مالی هستند و بنابراین می طلبد به اعتبار این بخش در استان توجه بیشتری شود.
وی خواستار در نظر گرفتن کمک هزینه ازدواج برای این افراد، در نظر گرفتن شرایط پس از اتمام تحصیل برای این افراد و ... برای معلولان نابینا ی استان شد.
ایجاد اشتغال، کمک به تامین مسکن معلولان و مددجویان بهزیستی، افزایش اعتبار مراکز نگه داری معتادان و کمپ های ترک اعتیاد، توجه بیش از پیش به مراکز تخصصی مشاوره، کمک هزینه ازدواج و مناسب سازی فضای شهر برای معلولان و توجه بیش از پیش به حوزه اعتیاد از دیگر خواسته ها و مطالب مطرح شده از سوی معلولان در این نشست بود.
رئیس سازمان بهزیستی ضمن پاسخ به تمامی خواسته های نمایندگان مددجویان و حاضرین در نشست، اظهار کرد: قانون جامع سازمان بهزیستی در سال 83 مصوب و سال 97 ابلاغ شد که قانون خوبی است و عملی کردن آن بسیاری از مشکلات کنونی را حل خواهد کرد.
وحید قبادی دانا ضمن اشاره به تلاش برای اجرا کردن این قانون، گفت: گرچه در دولت تدبیر و امید مستمری ها سه برابر شد و مستمری بگیران پشت نوبت هم موفق به دریافت آن شدند اما با توجه به تورم و کاهش ارزش پول مبلغ ناچیزی است.
وی اعلام کرد: یک میلیون و 415 نفر معلول داریم که 800 هزار نفر از آنها دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند و می بایست به آنها مستمری کامل پرداخت میشد اما در حال حاضر تنها 40 هزار نفرمعادل 5 درصد افراد آن را دریافت می کنند و تلاش ما رساندن این میزان به 10 درصد است.
قبادی دانا همچنین با اشاره به اینکه 25 هزار نفر در کشور حق پرستاری دریافت می کنند، گفت: برای افزایش آن برنامه ریزی کرده یم اما این افزایش 684 میلیارد تومان بار مالی برای کشور دارد.
وی ادامه داد: در مجموع این دو مولفه هزار میلیارد تومان بار مالی دارد که کمیسیون تلفیق مجلس آن را تصویب کرده و امیدواریم در صحن مجلس هم مصوب و اجرا شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش حمایت ها از مراکز مشاوره خبر داد و افزود: با توجه به اینکه درصد زیادی از معلولیت های جامعه حاصل ازدواج فامیلی است، اجباری شدن غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج راهکار مناسبی برای جلوگیری از افزایش معلولیت در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه اعتبار خوبی برای این طرح در نظر گرفته شده، اعلام کرد: با اجرا کردن این طرح، ثبت احوال حق ثبت ازدواج بدون غربالگری ژنتیک را ندارد.
قبادی دانا همچنین از راه اندازی از راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در ناحیه منفصل شهری نایسر خبر داد و خاطرنشان کرد: افراد زیادی از روستاها و شهرهای اطراف نایسر را برای زندگی انتخاب کرده اند که آیب های زیادی را هم ایجاد کرده است که به همین منظور این مرکز راه اندازی می شود.
وی از فعالیت این مرکز در دو نوبت صبح و بعدازظهر خبر داد و یادآور شد: مجوز راه اندازی 5 مرکز روزانه در استان صادر و یارانه آن هم تامین خواهد شد و یک مرکز شبانه روزی هم برای بیماران مزمن روانی ایجاد خواهد شد و امیدوارم ا تلاش های مجموعه بهزیستی و حمایت های استانداری از این سازمان شاهد رشد روزافزون ارائه خدمات به جامعه هدف باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/74437/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشارکت بیش از 300 سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی

ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه

نصب سه هزار و 200 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب

گردنه تته بعد از 5 ماه بازگشایی شد + عکس

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نوبت اول آزمون سراسری 1403 در سنندج

مسی واقعا از پسرش یک فوق ستاره ساخته

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

شوک به رئال؛ بلینگام و رودریگو مریض شدند!

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

دین‌محمدی: طرفدار ماشین سازی از تراکتور بیش‌تر بود

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد

نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم

دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود

رقابت 285 دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه

آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران

کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

شجاعی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

آرامگاه «گهواره‌گر» یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده در دشت توس

71 هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

گازرسانی به 1268 واحد تولیدی و صنعتی در کردستان

اتصال 1268 واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان

بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه

تزریق 3/5 میلیون مترمکعب آب به تالاب هشیلان

کشف 1300 کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در ثلاث باباجانی

دعوت 5 بوکسور کرمانشاهی به اردوی تیم ملی نونهالان

حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر 7 سال در کرمانشاه

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی