عصر کرد

آخرين مطالب

استاندار کردستان:

تغییردربدنه اجرایی کردستان لازمه تحول/اهل هیچ باند و گروهی نیستم گفتگو

  بزرگنمايي:

کرد آنلاین - سنندج - استاندار کردستان تغییر در بدنه اجرایی کردستان را لازمه تحول در این استان خواند و گفت: این مهم یکی از مطالبات عامه مردم است و دراین راستا با هیچ کس و شخصی تعارف ندارم.

به گزارش خبرنگارمهر، بهمن مرادنیا شامگاه یکشنبه در برنامه زنده گفتمان شبکه استانی کردستان یکی از برنامه های اصلی خود در استان را توجه ویژه به حوزه فرهنگ وهنر خواند و گفت: رهبرمعظم انقلاب کردستان را استان فرهنگی نامیدند و به جرات می توان گفت که هنری نیست که هنرمند کرد در آن نقش آفرینی نکرده باشد.
وی با اشاره به اینکه کردستان سرزمین آواها و نواهای اصیل است، عنوان کرد: دربعد فرهنگی نیاز است صداوسیمای مرکز استان و مجموعه هنرمندان به یاری ما بیایند.
وی بیان کرد: می طلبد که استان و شخصیت های برجسته کرد را به دیگر هم وطنانمان در ایران اسلامی به شیوه های متعدد معرفی کنیم.
استاندار کردستان عملکرد کنونی صداوسیمای مرکز استان را مورد رضایت مردم خواند و افزود: ولی نیاز است در در سطح ملی بیشتر به معرفی استان ما پرداخته شود.
مرادنیا ادامه داد: متاسفانه اگر فیلم و برنامه ای هم از کردستان پخش شده بیشتر چهره جنگ و کشت و کشتار از منطقه ما را نشان داده است.
وی عنوان کرد: گام نخست برای شناساندن بهتر و واقعی تر کردستان توسط صداوسیمای مرکز استان برداشته شده و مجموعه استانداری هم آمادگی تعامل وهمکاری برای حرکت در مسیر گام های بعدی را دارد.
ایجاد جهش و جبران عقب ماندگی استان نیازمند تزریق فکر و اندیشه جدید است
وی یکی از پتانسیل هایی که می تواند در کشور کردستان را مطرح کند طبیعت زیبای این منطقه خواند و افزود: باید زمینه های گردشگری را به طور مطلوب معرفی و زمینه حضور گردشگران در استان را بیشتر فراهم کنیم.
استاندار کردستان جلب و جذب سرمایه گذاران به استان را مستلزم پرداختن به مسئله مذکور ذکر کرد و اظهارداشت: تا بستر حضور گردشگران فراهم نشود پای سرمایه گذاران به منطقه هم باز نمی شود.
مرادنیا با بیان اینکه شکاف عمیقی بین توسعه یافتگی کردستان و استان های توسعه یافته کشوروجود دارد، گفت: متاسفانه شاخص های توسعه ما در زمینه های مختلف هم چون اشتغال، درآمد سرانه، ارزش افزوده پایین است و باید حداقل آنرا به متوسط کشوری برسانیم.
وی یادآورشد: البته ناگفته نماند همه مدیران گذشته و کنونی استان سعی و تلاش خود را کردند ولی همچنان فاصله ما با استان های توسعه یافته زیاد است و باید با جهش این شکاف را پرکرد و برای موفق شدن در این مسیر نیاز به توان و همراهی بیشتر صاحبان فکر واندیشه فارغ از مسائل سیاسی داریم.
وی عنوان کرد: افراد خاص وتوانمندی دراستان داریم که وابسته به هیچ جناح سیاسی نیستند ولی صاحب فکر واندیشه هستند که از آنها دعوت می کنم برای توسعه استان طرح و فکر خود را به ما ارائه دهند.
استاندار کردستان اظهارداشت: باید فکر نو تزریق کرد چراکه با فکر نو می توان جهش ایجاد و عقب ماندگی استان را جبران کرد.
لزوم تغییر فرهنگ برخورد با بخش خصوصی دراستان
وی بیان کرد: معتقدم دولت در شرایط موجود امکان وتوانایی چندانی برای حل مشکل بیکاری را ندارد، زمان طلایی یعنی اوایل انقلاب سرمایه گذاری های دولتی در دیگر استان های کشور انجام شد ولی کردستان به دلیل مسائل جنگ وناامنی از این بی بهره شد.
وی یکی از حقوق مسلم کردستان را سرمایه گذاری سازمان ها ونهادهای دولتی دراین استان خواند و گفت: بخشی از اقتصاد کردستان، اقتصاد سیاسی است اگر بتوانیم سرمایه گذاری را ایجاد و مشکل اشتغال را حل کنیم ریشه فقر، فساد و قاچاق خشکانده می شود.
استاندار کردستان از دیگر برنامه های خود را اهمیت دادن به بخش خصوصی عنوان کرد و اظهارداشت: یکی از زیرساخت های مهم و قابل توجه ایجاد مشوق برای سرمایه گذاران و هم چنین تغییر فرهنگ برخورد با بخش خصوصی است.
مرادنیا اضافه کرد: تاکنون ارزش و بهایی به بخش خصوصی دراستان داده نشده وگاها هم در مسیر فعالیت آنها مانع تراشی هایی هم صورت گرفته است و این درحالی است که بخش خصوصی یکی از عوامل تاثیرگذار در پیشرفت کشورهای توسعه یافته بوده است.
وی با بیان اینکه اشتعال توسط بخش خصوصی باید ایجاد شود، ادامه داد: استان ما پتانسیل و ثروت زیادی دارد که یکی از پتانسیل های ما نیروی انسانن توانمند است.
وی یکی از بخش های تولیدکننده ثروت در استان را گردشگری خواند و گفت: برای تقویت این بخش برنامه ریزی نشده ومی طلبد به آن توجه ویژه تری کرد.
سطح اراضی آبی کردستان باید به میانگین کشوری برسد
استاندار کردستان گفت: 10 تا 11 درصد از اراضی کشاورزی استان آبی است در حالیکه این رقم در میانگین کشوری 47 درصد است و اگر این میزان سطح را دراستان به میانگین کشوری برسانیم اتفاق چشمگیری در تولید ثروت روی خواهد داد.
مرادنیا عنوان کرد: در طول سال های گذشته نه تنها سرمایه گذرانی را دراستان جذب نکردند بلکه تعدادی از آنها را هم فراری داده اند، شخصا از سرمایه گذاران وافرادی که توانایی مالی دارند دعوت به حضور و سرمایه گذاری در استان می کنم و حتما از آنها هم حمایت خواهم کرد.
وی اظهارداشت: در هفته دو روز را به مسائل افتصادی و همراهی کردن سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه اختصاص می دهم تا علاوه بر حل مشکل اشتعال برای استان ثروت هم تولید کنیم.
وی با اشاره به اینکه راه یکی از شاهرگ های اقتصادی در هر منطقه ای محسوب می شود، اضافه کرد: تلاش خوبی در حوزه راه های استان شده است و ازآنجا که یکی از زیرساخت های لازم است برای توسعه استان است در زمینه راه آهن و بزرگراه و راه های اصلی نیاز به کار بیشتری است.
تغییر در بدنه اجرایی لازمه تحول در کردستان
استاندار کردستان یکی از مطالبات عامه مردم را تغییر در بدنه اجرایی استان خواند وبیان کرد: معتقدم یک طیفی عملکردی دارند و دراین راستا قصد تعارف با هیچ کسی را ندارم وتنها هدف کسب رضایت مردم است.
وی با بیان اینکه تغییر لازمه تحول است، ادامه داد: مدیرانی که در استان توانایی لازم را نداشته اند تغییر داده و جوان های خوش فکر و توانمند را جایگزین آنها می کنیم.
مرادنیا بر ایجاد اتحاد وهمدلی وهمراهی بین مجموعه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار تاکید کرد و اظهارداشت: اتحاد دو قوه در کنار هم موجب می شود کارها و مطالبات مردمی بهتر پیگیری شود و به نتیجه برسد.
وی در خصوص ارتباط خود با رسانه ها گفت: معتقدم رسانه ها صدای مردم هستند به شرطی که صادقانه عمل و درست انتقاد کنند و توقع تعریف و تمجید از رسانه ها را هم ندارم.
وی با بیان اینکه اهالی رسانه باید منعکس کننده صدای مردم به مسئولان باشند، بیان کرد: رسانه بهترین ابزار مدیریتی است اگر بتوانند خوب عمل کنند.
استاندار کردستان گفت: بخشی از کارها و خدماتی که انجام شده چون خوب منعکس نشدند مردم از آنها اطلاعی ندارند.
مرادنیا یکی از وظایف خود را ارائه گزارش کارهای انجام شده خود به مردم خواند و عنوان کرد: در مقاطع مختلف هر چند ماه یکبار به مردم گزارش کار خواهم داد و با آنها عهد صداقت، وفاداری وامانت داری می بندم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/7282/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

کاسمیرو: امباپه در زمین درست مثل رونالدو است

وقتی جیمی کرگر فکر می‌کند تلویزیون استودیو در حال افتادن است!

واکنش سرخیو آگوئرو به ضربات پنالتی دیدار منچسترسیتی و رئال

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

نفوذ سامانه‌ای ناپایدار به جو کرمانشاه از روز یکشنبه

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

حواشی جذاب برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی

ستاره جنجالی: سرنوشتم بود که اخراج نشوم!

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه 31 فروردین

کشف بیش از 57 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

فریاد مهاجم سابق لیورپول بر سر داور

پرده‌برداری از تراکتور بدون خمس در قائمشهر

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد