عصر کرد

آخرين مطالب

پیاده روی اربعین حسین حرکتی عاشقانه و کوبنده است فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: پیاده روی اربعین حسینی که نشان گرفته از ارادت به نهضت عاشوراست حرکتی عاشقانه برای دوستداران اهل بیت (ع) و کوبنده برای دشمنان اسلام به صورت توامان است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز شنبه در آیین تجلیل از خادمان مواکب اربعین حسینی استان کردستان اظهار داشت: اربعین حسینی حرکتی عاشقانه و کوبنده است.
وی افزود: دشمنان اسلام هزینه های هنگفتی برای از بین بردن آرمان های اسلامی کرده اند اما با وجود حرکت های عاشقانه ای مثل اربعین حسینی مسلمانان جواب کوبنده ای به توطئه های دشمنان می دهند.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: دشمنان خیلی هزینه کردند که اسلام را دین ترس و وحشت معرفی کنند اما به لطف وحدت و یکپارچه امت اسلامی برای اعتلای فرهنگ مقاومت بسیاری از این بهانه های دشمنان به خودی خود رو به سمت نابودی کشیده شده است.
وی یادآور شد: هم اکنون توفیق پرچم مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان به لطف خدا بدست انقلاب اسلامی رسیده و با رهبری عادل از مظلومان حمایت می شود و عمل به این آرمان ها کاری کرده که ایستادگی در برابر دشمنان در تمام جهان تحقق پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه اقتدار، قدرت و عظمت نعمتی الهی برای انقلاب اسلامی بوده که با تکیه بر پرچم مقاومت بدست آمده است، گفت: با توجه ایستادگی های که نظام اسلامی به پشتوانه مردمی خود در برابر ظالمان جهان دارد اسلام و انقلاب به سمت خود اتکایی می رود و شرایط به سمت عبور از تنگناها حرکت می کند.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سایه تحریم به تمام اهداف خود می رسد و الان تنها چیزی که لازم است مدیریت شرایط است تا بتوانیم جلوی سوء استفاده برخی را بگیریم تا مردم و اقشار کم درآمد زیر تنگناهای خود ساخته برده نشود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این آیین گفت: پیاده روی اربعین حسینی حرکتی عظیم و حضور بی سابقه عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) در کربلا نشان از وحدت مسلمانان و عشق و ارادت آنها به آرمان های اسلامی دارد.
حسین خوش اقبال اظهار داشت: امیدواریم با تدابیری که مسئولان استان دارند هر سال شاهد برگزاری با شکوهتر اربعین حسینی در کردستان و مشارکت مردم در راهپیمایی عظیم این روز باشیم.
وی اضافه کرد: ارادت و عشق مردم کردستان به ائمه اطهار (ع) الگویی بی نظیر است و حضور آنان در مواکب اربعین حسینی همانند نگینی در این همایش راهپیمایی می درخشد.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان کردستان هم در این آیین گفت: با مشارکت مردم استان و عاشقان اهل بیت (ع) در سال جای 13 موکب از سوی هیات های مذهبی کردستان تشکیل شد که 9 مورد آن در داخل استان و چهار مورد آن در خارج از کشور در خدمت زائران اربعین حسینی بود.
حجت الاسلام سید محمد سادات اظهار داشت: در این موکب ها 400 نفر خادم اهل این استان به مدت 10 روز در خدمت زائران بودند.
وی با اشاره به اینکه موکب فداییان استان کردستان در عراق به عنوان موکب مرکزی این استان بود افزود در برپایی موکب های این استان علاوه بر مردم استان برخی از ارگان ها از جمله استانداری، اوقاف و امور خیریه و کمیته امداد خمینی (ره) نیز حامی ستاد عتبات عالیات بودند.
به گزارش ایرنا، در آیین تجلیل از خادمان مواکب اربعین حسینی استان کردستان حدود 50 نفر از مسئولان و خادمان موکب های حسینی استان به نمایندگی از تمام خادمان تجلیل شدند.
در پیاده روی اربعین حسینی سال جاری بیش از 160 هزار زائر شامل 60 هزار زائر از خدمات اسکان و 100 هزار نفر نیز از خدمات غذایی و پذیرایی
از خدمات اقامتی و پذیرایی موکب های اربعین این استان در کربلای معلا بهره مند شدند.
اربعین امسال مردم کردستان برای سومین سال متوالی در اربعین حسینی موکب های خود را راه اندازی کردند که 10 روز در مسیر پیاده روی به زائران خدمت ارائه کردند.
موکب های فداییان ولایت کردستان، حضرت زینب (س) بیجار، دلدادگان ولایت دلبران شهرستان قروه سه موکب فعال این استان در کربلای معلی بودند و در کنار این موکب ها اداره کل اوقاف و امور خیریه با نهادهای دیگر نیز موکب امام رضا (ع) را تشکیل داده بود و روزانه به صورت میانگین امکان اسکان 10 هزار زائر و پذیرایی غذایی 20 هزار نفر در آنها فراهم شده بود.
تمام این موکب ها از روز پنجشنبه 26 مهر سال جاری با حضور خادمان موکب فعالیت خود را آغاز و تا اربعین حسینی (هشتم آبان) در خدمت عزاداران حسینی بودند.
راهپیمایی اربعین، پیاده روی مسلمانان و آزادیخواهان کشورهای مختلف از نجف تا کربلا در کشور عراق است.
جمعیت حاضر در این راهپیمایی همه ساله میلیون‌ها نفر تخمین زده می‌شود بطوریکه تعداد زائران در سال 1392 حدود 15 میلیون، سال 1393 حدود 20 میلیون نفر و در سال 1394 نیز حدود 27 میلیون نفر گزارش شده است.
زائران ایرانی مسیر 80 کیلومتری نجف اشرف تا کربلای معلا را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند؛ این مسیر شامل یک هزار و 452 ستون (عمود) است که برای راهپیمایی پیش بینی شده و فاصله بین هر ستون با دیگری 50 متر است.
با متوسط پیاده روی هفت تا هشت ساعت در هر روز، مسیر نجف تا کربلا سه تا چهار روز طول می‌کشد.
کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده و 227 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد؛ این استان در مجموع یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3034/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/69931/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی

مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون

انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون 965 نفر از زائران حج تمتع

تبدیل بلوار نوبهار شهر کرمانشاه به پیاده راه

صرفه‌جویی 291 میلیون لیتر بنزین در پارسال

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

افزایش 20 درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب

رفع تصرف 300 هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه

«زندگی به شرط خنده»، در راه شبکه آی‌فیلم

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!