عصر کرد

آخرين مطالب

دبیرخانه بازار هنر در سنندج راه اندازی شد فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - دبیرخانه بازار هنر کردستان در آیینی شامگاه پنجشنبه با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان اجرایی استان در سنندج راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با اشاره به اینکه یکی از سیاست های وزارت ارشاد طی دو سال اخیر توجه به بازار هنر است، گفت: در برنامه ارائه شده وزیر دو موضوع تقویت ظرفیت های مردمی فرهنگ و عمومی سازی دسترسی فرهنگی و هنری گنجانده شده که ذیل هر یک از آنها پروژه هایی تعریف شده است.
علی اصغر سیدآبادی یکی از این پروژه ها را حمایت از تجارت الکترونیک در قالب اختصاص تسهیلات اعلام کرد و افزود: برنامه ریزی هایی در این راستا شده که در کردستان هم می توان از مسیر از فعالان فرهنگی و هنری در این حوزه حمایت کرد.
وی اضافه کرد: در شرایط کنونی در حال تبدیل شدن به مصرف کننده بازار هنر در جامعه هستیم و این در حالیست که در آفرینش و تولیدات هنری جزو تولید کنندگان محسوب می شویم ولی در بازار هنر شاهد آن نیستیم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اشتیاق و علاقه برای تولید محصولات هنری وجود دارد فقط باید امکان بازاریابی آن فراهم شود تا از حالت مصرف کنندگی به تولید کنندگی حداقل در منطقه خود تبدیل شویم.
سید آبادی یادآور شد: شرایط اقتصادی امروز کشور ما به گونه ای است که باید از هر روزنه ای برای ایجاد مبادلات اقتصادی نهایت استفاده را ببریم.
وی با اشاره به اینکه ایجاد بازار هنر منجر به زنده نگه داشتن هنر خواهد شد، گفت: هر کمک و حمایتی که لازم باشد در راستای به روز کردن و حفظ و اعتلای هنر در این استان خواهیم کرد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فضاها و مکان های وقفی و میراث فرهنگی که به دلایل مختلفی امروزه با کاربری پیشین آن قابل استفاده نیست را می توان به مراکز فرهنگی و هنری تبدیل کرد.
سید آبادی تاکید کرد: امسال و سال آینده از لحاظ بودجه کشورمان وضعیت مطلوبی ندارد ولی می توان از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای بسیاری از برنامه ها استفاده کرد.
** سنندج ظرفیت ایجاد گذر فرهنگ و هنر را دارد
وی یکی دیگر از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر دانست و گفت: گذرهای فرهنگ و هنر با مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و شهرداری ها و صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری راه اندازی می شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شهرداری فضایی را برای ایجاد گذرها اختصاص می دهد که امکان اجرای هنرهای خیابانی و راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی مثل نگارخانه، تماشاخانه و دیگر امور بطور ثابت در آن وجود داشته باشد.
سید آبادی یادآور شد: سنندج یکی از شهرهای متقاضی ایجاد گذر فرهنگ و هنر بود که فضایی برای ایجاد آن تعیین شد که نیاز به کارشناسی و تشکیل جلساتی به منظور بررسی بیشتر و سپس تایید آن است.
وی با اشاره به اینکه نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در یزد و دومین هم در کاشان افتتاح شده است، تاکید کرد: سنندج یکی از شهرهای مهم حوزه فرهنگ و هنر است و در چند رشته هنری هنرمندان برجسته و شاخصی دارد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: علاوه بر موارد مذکور از دیگر ظرفیت های این شهر در ایجاد گذر فرهنگ و هنر همسایگی با کشور عراق است که می توان از این طریق بازار فرهنگ و هنر را به خارج از مرزهای کشور نیز گسترش داد.
** برگزاری حراج آثار هنری از برنامه های بازار هنر
معاون امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه کانون آگهی تبلیغاتی بین المللی فای از کانون های با سابقه کردستان است، گفت: این کانون در عرصه تبلیغات نوین توانسته توانمندی خود را نشان دهد.
سامان احمدی با بیان اینکه فای تنها کانون تبلیغاتی است که در کشور فعالیت بین المللی دارد، افزود: در چند سال اخیر رویکرد کانون های آگهی تبلیغاتی در استان تغییر و خود محورتر شده اند.
وی با بیان اینکه این کانون به عنوان سرمایه گذار فرهنگی و هنری هم قابلیت و توانمندی خود را نشان داده است، اظهار داشت: در بحث شبکه نمایش خانگی اولین اثر تولید شده در استان با عنوان کاک عباس و سلطان سلیمان با سرمایه گذاری این کانون تولید شد و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.
معاون امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: اجرای پروژه ایران مدیکال، که رسانه ای است در بحث تبلیغ و ترویج گردشگری سالم سلامت از دیگر فعالیت های این کانون است.
احمدی اضافه کرد: شکل گیری بازار هنر به عنوان نمایشگاه جامعی که کل استان را تحت پوشش قرار دهد هم به همت این کانون در حال انجام است.
وی افزود: بازار هنر به منظور ارزیابی محصولات فرهنگی و هنری و نمایش دادن تازه های این حوزه و بازاریابی برای اقتصاد هنر ایجاد می شود.
معاون امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: دعوت از سفرا و مسئولان و برگزاری حراج از جمله برنامه های این بازار است.
مدیرعامل کانون آگهی تبلیغاتی فای هم در این مراسم گفت: مردم کردستان در رتبه نخست جذب پذیرش آثار هنری و دارای شعور بصری بالایی هستند.
کاوه خداکرمی با اشاره به اینکه در این استان ظرفیت هنر و مخاطبان هنر زیاد است، اضافه کرد: ایجاد بازار هنر در این استان توجیه دارد و این امر در قالب اقتصاد فرهنگ و هنر انجام می گیرد البته در ابتدای فعالیت نیاز به حمایت متولیان داریم.
وی یادآور شد: ماموریتی که ما در بازار هنر به دنبال آن هستیم این است که آثار هنری را در سبد خانوار قرار دهیم.
مدیرعامل کانون آگهی تبلیغاتی فای افزود: بررسی هایی در ارتباط با اینکه مردم ما بیشتر خواهان خرید چه آثار هنری هستند، انجام داده ایم.
خداکرمی اظهار داشت: اگر مسئولان استان آمادگی داشته و ما را حمایت کنند توان این را داریم که این بازار هنر را تا اقلیم کردستان عراق که مشترکات زیادی با ما دارند، گسترش دهیم.
9936/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/68450/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است