عصر کرد

آخرين مطالب

4755 نفر در سروآباد عضو صندوق بیمه اجتماعی روستایی هستند اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - فرماندار سروآباد گفت: چهار هزار و 755 نفر در این شهرستان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، کوهسار دادور روز پنجشنبه در دومین جلسه ستاد راهبری بیمه روستاییان و عشایر این شهرستان اظهار داشت: از مجموع جمعیت 50 هزار نفری شهرستان سروآباد 415 نفر در بخش هورامان و چهار هزار و 340 نفر در بخش مرکزی به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در آمده اند.
وی افزود: در شهرستان سروآباد 65 خانوار مستمری ماهیانه از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دریافت می کنند که 40 مورد آنها مستمری فوتی و 25 مورد نیز مستمری از کار افتاده هستند.
فرماندار سروآباد تاکید کرد: یکی از اهداف و سیاست های مهم دولت تدبیر و امید و تاکید مسئولان ارشد نظام حمایت از کشاورزان، روستاییان و عشایر و تحت پوشش قرار گرفتن این قشر مولد و زحمتکش جامعه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است.
وی یادآور شد: در راستای تاکید ویژه استاندار کردستان جلسات ستاد شهرستانی هر سه ماه یکبار به ریاست فرماندار و حضور ادارات جهاد کشاورزی، بخشداران، بهزیستی، آموزش و پرورش، تامین اجتماعی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، شبکه بهداشت و درمان و امام جمعه برگزار می شود.
دادور اضافه کرد: برای عضویت بیشتر روستاییان و کشاورزان و افزایش آمار بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آگاهی بخشی و فرهنگ سازی یک ضرورت است که در این راستا برگزاری دوره های آموزشی در روستاها و همچنین هماهنگی با امامان جمعه برای مطرح کردن در نماز جمعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: در این جلسات ضمن تاکید بر اهمیت این موضوع و لزوم حمایت از کارگزاران فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان، اطلاع رسانی، ترغیب و جذب جامعه هدف به عضویت این صندوق در دستور کار قرار می گیرد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کردستان نیز در این جلسه گفت: سروآباد تنها شهرستان استان کردستان است که هم جمعیت شهری و هم جمعیت روستایی آن مشمول عضویت در این صندوق هستند.
جبار احمدپور افزود: همه افراد این شهرستان در رده سنی بین 18 تا 50 سال می توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بیایند و از مزایا و خدمات این صندوق بهره مند شوند.
وی یادآور شد: میزان سهمیه شهرستان سروآباد تا پایان امسال 800 خانوار است که تاکنون 500 خانوار آن به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درآمده اند که امیدواریم تا پایان سال 300 خانوار دیگر نیز به عضویت این صندوق در بیایند.
احمدپور با بیان اینکه دولت یارانه بیمه ای برای روستائیان، کشاورزان و عشایر پرداخت می کند، اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زیر مجموعه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از 15 درصد حق بیمه فرد، 10 درصد آن توسط دولت پرداخت می شود و فرد بیمه شده تنها پنج درصد آن را پرداخت می کند.
وی یادآور شد: در بخش مرکزی شهرستان سروآباد وضعیت بیمه شدگان این صندوق بهتر از بخش هورامان است که بنا به اعتقادات دینی و عدم آگاهی از این بیمه وضعیت بیمه شدگان بسیار پایین است.
احمدپور افزود: در شهرستان سروآباد 10 کارگزاری بیمه فعال بودند که با توجه به سیاست های صندوق تعداد چهار صندوق بیمه این شهرستان با هم ادغام شدند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کردستان گفت: اکنون در شهرستان سروآباد 6 کارگزار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فعال هستند که به نسبت دهستان و جمعیت آن این تعداد کارگزاری مناسب و کافی است.
وی تاکید کرد: در استان کردستان از مجموع 86 دهستان تعداد 89 کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فعال است و 60 هزار نفر عضو این صندوق هستند که بیشترین آن مربوط به شهرستان سنندج است.
به گزارش ایرنا، دولت این امکان را برای مردم فراهم کرده که با توجه به توان مالی افراد در هشت سطح انتخابی حق بیمه را در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر انجام دهند که میزان پرداختی در سطح اول (حداقل) برای یکسال 2 میلیون و 400 هزار ریال و سطح هشتم (حداکثر) برای یک سال، 5 میلیون و 400 هزار ریال است.
بر اساس اصلاح ساختار کارگزاری ها خدمات بیمه ای روستاییان که قبلا توسط 132 کارگزاری انجام می شد به 89 موسسه کارگزاری ثبت شده در 10 شهرستان در استان کردستان واگذار شده است.
صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 84 تاسیس شد، این صندوق هم اکنون دارای 12 هزار باجه روستایی در کشور بود و تاکنون 38 هزار پرونده بیمه تشکیل داده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/68445/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

وضعیت مقاوم‌سازی 13 شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟

فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر

تجارت 5 میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته

بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور

گردنه «تته» بعد از 5 ماه بازگشایی شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

صحنه‌ای وهمناک درانگلیس مدل فیلم‌های آخرالزمانی

حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود

حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل

نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان

احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی

افزایش بیماران خاص در کرمانشاه

رقابت بیش از 39 هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری

تزریق 3.5 میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی

از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست