عصر کرد

آخرين مطالب

اشتغالزایی بانوی کارآفرین کردستانی با پخت نان محلی برای 9 نفر اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - زهره زارعی یکی از مددجویان سنندجی توانسته با استفاده از تسهیلات اشتغال کمیته امداد و با پخت نان محلی برای 9 نفر اشتغال‌زایی کند .
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، در زمینه اشتغال‌زایی و کارآفرینی نه‌تنها در مردان بلکه به‌وفور در میان زنان نیز شاهد افراد پرتلاش و کارآفرین در حوزه اشتغال هستیم که برای خود و خانواده‌های زیادی شغل و منبع درآمد ایجاد کرده‌اند و توانسته‌اند در کار خود موفق باشند و به خودکفایی کامل برسند .
یکی از این زنان که نمونه یک زن پرتلاش و بااراده قوی درزمینهٔ کار و اشتغال است زهره زارعی است که باوجود سختی‌ها و ناملایمات زندگی دست از تلاش برنداشته است و باوجوداینکه خود زمانی مددجوی کمیته امداد بوده است هم‌اکنون با پشتکار خود و با استفاده از تسهیلات کمیته امداد توانسته برای 9 نفر دیگر هم‌شغل ایجاد کند .
جهت تهیه گزارش از این بانوی کارآفرین سنندجی در مغازه او حضور پیدا کردیم تا از نزدیک شاهد تلاش و پشتکار او باشیم و از وی خواستیم درباره چگونگی اجرای این طرح اشتغال موفق مصاحبه‌ای داشته باشیم .
زهره زارعی در معرفی خود و تشریح شرایط زندگی خود گفت: بنده متولد 1363 و دارای یک فرزند دختر 15 ساله هستم که در سال 90 از شوهرم جدا شدم و با دخترم تنها زندگی می‌کنم.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط زندگی به کمیته امداد مراجعه کردم و تحت حمایت آن نهاد قرار گرفتم و خودم هم برای کمک به تأمین هزینه‌های زندگی تصمیم گرفتم فرش ببافم برای همین از یک شرکت فرش‌بافی یک تابلو فرش گرفتم و شروع کردم به بافتن آن ولی بعد از شش ماه بافندگی و اتمام آن فقط 120 هزار تومان حق الزحمه به من پرداخت کردند و وقتی فهمیدم این کار اصلاً به‌صرفه نیست ادامه ندادم .
این مددجوی سنندجی گفت: بعداز آن، مدتی در یک دندان‌سازی کار می‌کردم و ماهانه 250 هزار تومان حقوق می‌گرفتم و این مبلغ تاحدودی به تأمین مخارج زندگی کمک می‌کرد ولی هم شرایط کاری سختی داشت و هم علاقه‌ای به آن کار نداشتم دیگه نتوانستم ادامه دهم و با معرفی یکی از دوستان در یک مغازه که کار پخت نان محلی را انجام می‌داد شروع به کارکردم و حقوق این کار بهتر بود .
زارعی ادامه داد: وقتی خودم این کار را کامل یاد گرفتم در سال 93 تصمیم گرفتم خودم یک مغازه بزنم و در زمینهٔ پخت نان محلی کار کنم بنابراین با توجه به اینکه سرمایه لازم را نداشتم به کمیته امداد مراجعه کردم و با دریافت 20 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه، خودم یک مغازه جدید باز کردم و شروع به کارکردم و از شش صبح تا 11 شب در مغازه خودم کار می‌کردم .
وی افزود: بعد از مدتی با معرفی یکی از اقوام با مردی آشنا شدم و با او ازدواج کردم و شوهرم در کنار من در مغازه کار می‌کرد و هر روز مشتری هایمان بیشتر می‌شد و درآمد و فروش بیشتری داشتیم .
این بانوی کارآفرین گفت: متأسفانه بعد از مدتی شوهرم به دلیل بیماری بینایی‌اش را از دست داد و دیگر قادر به کار کردن نبود و این برای من مشکل بزرگی بود اما با این‌وجود دست از تلاش برنداشتم و بعد از مدتی تصمیم گرفتم همین کار را توسعه دهم برای همین برای بار دوم از کمیته امداد 25 میلیون تومان وام برای توسعه کارم گرفتم و مغازه بزرگتری گرفتم و با خرید دستگاه جدید پخت، سه خانم هم در کنار خودم مشغول به کارکردم و خودم روزانه به مغازه‌ها مراجعه می‌کردم و برای فروش نان محلی بازاریابی می‌کردم و موفق شدم بعد از مدتی تعداد زیادی مشتری به‌صورت عمده پیدا کنم .
وی بابیان اینکه با افزایش مشتری و نیاز به تولید بیشتر، دو خانم دیگر هم برای کمک مشغول به کارکردم، گفت: عموی خودم هم هر شب ساعت 11 برای تهیه خمیر به مغازه می‌رود و برای پخت آماده می‌کند و خودم هر شب ساعت سه شب دنبال خانم‌هایی که در مغازه‌ام مشغول به کار هستند می‌روم و شروع به پخت می‌کنیم و برای پخش نان در بین مشتری‌ها هم روزها سه راننده برای من کار می‌کنند و کار پخش را انجام می‌دهند .
زارعی با بیان اینکه روزانه حدود چهار هزار و 500 عدد نان محلی پخت می‌کنم و به فروش می رسانم، افزود: خوشبختانه حاصل فروش این نان مایه برکت برای خودم و کسانی که پیش من کار می کنند شده است و اکثر زنانی که پیش من کار می‌کنند خود سرپرست خانوار هستند .
وی در پایان گفت: با وجود اینکه برای رسیدن به این موفقیت شغلی سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌ام اما از اینکه هم‌اکنون با کمک خداوند توانسته‌ام 9 نفر را مشغول به کارکنم و برای خانواده های آنها منبع درآمد ایجاد کنم بسیار خوشحالم و خدا را شاکرم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/66117/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت مشکوک یک پرسپولیسی مقابل آلومینیوم

آلومینیوم - پرسپولیس؛ زمانی برای انتقام

ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا؛ علیرضا فغانی

برایتون 0 - 4 سیتی؛ تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی

فقط سیتی؛ قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم

اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم

نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود

بردلی بارکولا: می‌دانستم که آرائوخو مرتکب اشتباه می‌شود

آنچه در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی سنندج گذشت + فیلم

فال انبیا فردا جمعه 7 اردیبهشت 1403

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است

آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج

دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

یک سفر خبری خوشمزه!

امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند