عصر کرد

آخرين مطالب

روستاییان بیشترین بدهی را به بانک مسکن دارند اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان گفت: روستاییان با وجود اینکه کمترین میزان تسهیلات بانک مسکن را دریافت کرده اند اما بیشترین بدهی را به این بانک دارند.
به گزارش ایرنا، جلال الدین سلیمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این بانک 20 هزار میلیارد ریال تسیهلات پرداخت کرده است، اظهار داشت: سهم تسهیلات پرداختی به جامعه روستایی از این میزان حدود 10 درصد است.
وی افزود: از کل تسهیلات پرداختی این بانک حدود یک هزار و 400 میلیارد ریال در قالب 21 هزار فقره معوق است که 60 درصد آن مربوط به پرونده های متقاضیان شهری و 40 درصد نیز پرونده های متقاضیان جامعه روستایی است.
سلیمی اضافه کرد: با این وجود نسبت معوق بانکی متقاضیان روستایی در برابر متقاضیان شهری جای تامل دارد بطوریکه از 21 هزار پرونده، 6 هزار و 621 پرونده مربوط به جامعه روستایی و تسهیلات مسکن مهر و غیر مهر است.
** جرایم و سود تسهیلات روستایی بانک مسکن بخشیده می شود
مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان اظهار داشت: دولت در قالب تبصره یک ماده 35 لایحه بودجه سال 95 که اجرای آن امسال ابلاغ شد تمام جرایم و سود تسهیلات روستایی را بخشیده است.
سلیمی گفت: در قالب این طرح متقاضیان پنج هزار و 775 فقره پرونده می توانند در صورتی که کل تسهیلات را به صورت یکجا تا پایان دی سال جاری تسویه کنند از مزایای تبصره یک ماده 35 لایحه بودجه سال 95 و بخشودگی بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه در این طرح دولت سود تسهیلات و بانک جریمه آن را پرداخت می کند، افزود: میزان کل بدهی و تسهلات و جریمه پرونده های روستایی این بانک 530 میلیارد ریال است.
سلیمی یادآور شد: همچنین در طرح دیگری با نام چاوش تمامی متقاضیان می توانند با پرداخت تمام بدهی خود از 2 تا 14 درصد تخفیف بهره مند شوند.
** بانک مسکن 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است
مدیر امور شعب بانک مسکن کردستا گفت: این بانک 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در سطح استان داشته که 2 هزار میلیارد ریال آن در سال جاری در تمام بخش ها پرداخت شده است‌.
سلیمی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش غیر تبصره ای این بانک یک هزار و 828 تسهیلات در بخش مسکن پرداخت شده که 387 فقره برای ساخت، 900 فقره برای خرید و 541 فقره نیز برای تعمیر واحدها بوده است.
** تسهیلات 30 هزار واحد مسکن مهر در کردستان تسقیط شد
وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات مسکن مهر را از دیگر بخش های اعتباری این بانک اعلام کرد و گفت: در این طرح 35 هزار و 350 واحد مسکن مهر در کردستان به میزان 9 هزار میلیارد ریال تامین اعتبار شده که تاکنون 30 هزار واحد قسط بندی شده که 5 هزار و 350 واحد در حال قسط بندی است.
سلیمی افزود: واحدهای قسط بندی نشده به سه گرو تقسیم شده اند گروه اول از پیشرفت فیزیکی 80 تا 100 درصدی برخوردار بوده و عوامل اجرایی با متقاضیان اختلاف حساب دارند و تا حالا موفق به قسط بندی نشده ایم.
وی اضافه کرد: گروه دوم واحدهای قسط بندی نشده شامل متقاضیانی هستند که علیه تعاونی ها اقامه دعوا کرده اند و شامل پنج هزار و 192 واحد با پیشرفت فیزیکی بین 10 تا 30 درصد است.
سلیمی یادآور شد: گروه سوم واحدهای قسط بندی نشده را شال متقاضیانی اعلام کرد که برای قسط بندی مراجعه نکرده و با توجه به اینکه مسکن مهر تفاهم نامه ای 20 ساله بوده در پایان قرارداد اقساط مسکن مهر تبدیل به اقساط آزاد می شود.
** بانک مسکن سهم 26 درصدی از بهسازی مساکن روستایی دارد
مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان افزود: تاکنون در کل در استان 47 هزار واحد روستایی بازسازی شده که از این میزان 12 هزار واحد شامل 26 درصد با استفاده از تسهیلات بانک مسکن انجام شده است.
وی تاکید کرد: در سال جاری نیز 550 واحد مسکونی روستایی با 137 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از سوی بنیاد مسکن به این بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده که 118 مورد آن پرداخت شده است.
** 124 فقره قرار داد احیای بافت فرسوده در کردستان تشکیل شد
وی گفت: تسهیلات بافت فرسوده شهری از دیگر بخش های تسهیلاتی در حوزه مسکن است که کردستان از این محل 300 واحد سهمیه داشته که تاکنون 192 مورد از سوی شهرداری ها به بانک معرفی و 124 فقره از این تعداد منجر به عقد قرار داد شده است.
مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان اظهار داشت: در بخش عقد قرارداد شده شهرستان سنندج 41 فقره، سقز با 34 فقره، بیجار با 20 فقره و قروه با 17 فقره در رتبه های اول تا چهارم قرار دارند و در شهرستان های مریوان و بانه نیز همچنان صفر است.
سلیمی افزود: پرداخت تسهیلات حوادث غیر مترقبه به مناطق زلزله کردستان در سه فاز احداثی، تعمیراتی و معیشتی بوده به میزان 357 میلیارد و 300 میلیون ریال بر عهده بانک مسکن کردستان گذاشته که تاکنون حوزه احداثی 57 واحد شهری و 157 واحد روستایی معرفی شده که در حوزه روستایی تمام واحد منجر به قرارداد شده اما در بخش شهری به علت کارشکنی شهرداری ها اقدامی صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: سهمیه استان از تعمیراتی 400 واحد بود که تماما پرداخت شده و در بخش معیشتی نیز 234 پرونده تشکیل شده است که در شرف پرداخت است.
سلیمی افزود: همچنین در این مدت 697 زوج کردستانی در سایت بانک مسکن برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند که از این محل 461 میلیارد ریال تاکنون جذب کنیم شده و فقط 135 پرونده در حال اجرا است.
وی یادآور شد: همچنین تاکنون 80 درصد از 59 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی مربوط به وزارت کار، سازمان های بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ایثارگران که در قالب 339 فقره پرونده به بانک معرفی شده بودند، پرداخت شده است.
بانک مسکن در استان کردستان دارای 24 شعبه است که 10 مورد از این شعبات در شهر سنندج و 14 مورد نیز در سایر شهرستان ها خدمات رسانی می کنند.
3034/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/66046/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است