عصر کرد

آخرين مطالب

سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری است سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری بوده و دستگاه های اجرایی موظفند زمینه حضور و فعالیت این بخش را فراهم کنند.
  حسین خوش اقبال در بازدید از بیمارستان خصوصی آریا اظهار داشت: سزاوار نیست برخی از مردم در استان و شهر سنندج به دلیل دسترسی نداشتن به مراکز درمانی مجهز به خارج از استان مراجعه کنند.
وی افزود: تلاش خود را برای پیگیری مشکلات بیمارستان آریا بکار می گیریم چرا که برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان نیازمند حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.
خوش اقبال تاکید کرد: هر کسی عشق به کردستان دارد و برای این استان دل می سوزاند باید با احساس مسولیت مضاعف وارد عرصه کار و تلاش شود.
در این بازدید که برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز حضور داشت معاون استاندار کردستان با پرسنل و مدیر این بیمارستان نیز گفت و گو کرده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.
بیمارستان آریا توسط 13 سهامدار در سال 88 مجوز ساخت گرفت و در سال 96 پس از هشت سال فعالیت خود را آغاز کرد.
این بیمارستان پنج هزار مترمربع مساحت و در سه طبقه مجزا احداث شده و دارای بخش های رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، اکو رادیوگرافی، اورژانس، کلینیک قلب، داخلی، زنان و زایمان است.
مدیرعامل و موسس بیمارستان آریا در حاشیه این بازدید گفت: این مرکز درمانی 50 تخت بستری دارد و 40 نفر بطور ثابت و 50 نفر نیز به صورت قراردادی در آن مشغول به کار هستند.
دکتر شاهرخ ادهمی به مشکلات این بیمارستان نیز اشاره کرد و افزود: از آنجایی که مجوز فعالیت این بیمارستان رو به اتمام است تمدید آن به حضور و ثبت نام تمام سهامداران در سامانه نیاز دارد بنابراین با توجه به فوت یکی از اعضا و عدم همکاری برخی از سهامداران، علوم پزشکی از تمدید مجوز خودداری می کند.
وی در اختیار نگذاشتن نیروی انسانی و کادر پزشکی مورد نیاز از جانب دانشگاه علوم پزشکی کردستان را یکی دیگر از مشکلات این بیمارستان خصوصی اعلام کرد .
دکتر ادهمی یادآور شد: این مرکز درمانی حدود 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک ششم آن فعال است و تاکنون حدود 400 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
وی تاکید کرد: برای تکمیل آن نیاز به دریافت تسهیلات کم بهره داریم که امیدواریم با حمایت استانداری و کمک بانک ها بتوانیم تسهیلات مورد نیازمان را دریافت کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم اظهار داشت: نگاه ما توسعه ای است و خوشحال می شویم بخش خصوصی فعال در این استان داشته باشیم.
برهان صلواتی افزود: تلاش می کنیم تسهیلات بانکی مورد نیاز این بیمارستان و مشکلاتش را از طریق کمیسیون کارگری استان مطرح و برطرف کنیم.
در جریان بازدید مسئولان از این مرکز درمانی، 2 نفر از مراجعه کنندگان به بیمارستان که از ساکنان شهرک بهاران بودند خواستار کمک مسئولان و رفع مشکلات این مرکز درمانی و ادامه فعالیت آن شدند.
** بازدید از استخر شین شهرک بهاران
خوش اقبال در ادامه از استخر شین واقع در شهرک بهاران بازدید کرد و با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره آن دیدار و گفت و گو کرد.
مدیرعامل و عضو هیات مدیره استخر شین با اشاره به اینکه عملیات احداث این مجموعه ورزشی تفریحی در سال 89 شروع و در سال 90 به بهره برداری رسید، اظهار داشت: این مجموعه شامل استخر 25 متری و پارک آبی است و برای ساخت آن 30 میلیارد ریال هزینه شده است.
آرش لحیمی با بیان اینکه استخر به شکل تعاونی ساخته شده است، افزود: این استخر ظرفیت تمرین برای 60 نفر را دارد و نیاز است زمین و فضای بزرگتری به این مجموعه ورزشی اختصاص یابد.
وی به وجود زمینی به مساحت 400 مترمربع در کنار استخر شین و متعلق به اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: امیدواریم اداره کل ورزش و جوانان برای توسعه این استخر، زمین جانبی را به ما واگذار کند تا افراد بیشتری بتوانند از فضای ورزشی بهره مند شوند.
معاون سیاسی استاندار کردستان نیز در سخنانی اظهار داشت: تلاش می کنیم با پیگیری ها و رایزنی با اداره کل ورزش و جوانان، زمینه توسعه این استخر و ایجاد اشتغال برای تعداد بیشتری را فراهم کنیم.
** بازدید از شرکت شبیه ساز صنعتی
مقصد بعدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بازدید از گروه طراحی و توسعه شبیه سازی های صنعتی در شهرک صنعتی شماره یک سنندج بود.
مدیرعامل شرکت کنترل گستر کهربا گفت: این شرکت در زمینه طراحی و تولید شبیه ساز رانندگی، سورتمه و ترن هوایی مشغول به فعالیت است و 15 نفر در آن بطور مستقیم اشتغال دارند.
اکو کشاورزی تولیدات این شرکت را منحصر به فرد و به نوعی اولین تولید کننده شبیه سازی در کشور توصیف کرد و یادآور شد: این شرکت از سال 90 تاسیس شده و حدود 2 سال است که شروع به فعالیت کرده است.
وی خواستار توجه بیشتر دولت به شرکت های نوآور شد و تاکید کرد: یکسال است که به دنبال دریافت وام 20 میلیارد ریالی برای توسعه کار هستیم اما بانک ها حاضر به همکاری نیستند.
معاون استاندار کردستان نیز بر پیگیری رفع نیازهای این شرکت تاکید کرد و گفت: دولت در زمینه حمایت از شرکت های فناور و تولیدی جدی بوده و وظیفه داریم در راستای رفع مشکلات این واحدها گام های بیشتری برداریم.
** کشتارگاه بالداران زاگرس
خوش اقبال در ادامه از کشتارگاه مرغ بالداران زاگرس (زیرمجموعه های کارخانه غرب دانه) واقع در شهرک صنعتی شماره 3 (دهگلان) بازدید و با مدیران و کارگران آن به گفت و شنود پرداخت.
مدیرعامل این کشتارگاه در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در مجموعه غرب دانه که شامل کشتارگاه بالداران زاگرس نیز می شود در مجموع برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و 70 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
فرهاد مندمی گفت: کشتارگاه بالداران زاگرس در سال 92 به بهره برداری رسید و از زمان افتتاح تاکنون با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت است با این وجود توانستیم با ایجاد این کشتارگاه کیفیت و قیمت مرغ را رقابتی کنیم.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید روزانه این واحد صنعتی 20 تن است، افزود: یکی از مشکلات این واحد تولیدی نبود زمین برای توسعه و راه اندازی فرآوری است که امیدواریم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه ما را یاری دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز با بیان اینکه با مشکل بیکاری در کشور بویژه در استان مواجه هستیم، اضافه کرد: برخی سرمایه گذاران غیر بومی به اشتباه تصور می کنند که کردستان ناامن است و از سرمایه گذاری در این منطقه خودداری می کنند.
خوش اقبال بر تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این استان تاکید کرد و گفت: دولت وظیفه دارد هر جایی سرمایه گذار مشکل دارد در کنار او باشد و برای رفع مشکلاتش گام بردارد.
معاون استاندار کردستان اضافه کرد: باید دست به دست هم دهیم و زمینه رشد هر چه بهتر استان را فراهم کنیم.
خوش اقبال با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات استان با سرمایه گذاری قابل حل است، یادآور شد: امیدواریم روزی برسد که شاهد توسعه کردستان در تمام بخش ها باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذار فقط مادی نیست، تاکید کرد: بازدید سرزده مسئولان ارشد استان از واحدهای تولیدی بخش خصوصی موجب دلگرمی برای جامعه کارفرمایی و کارگری است.
صلواتی با اشاره به اینکه این اداره کل وظایف سنگینی برعهده دارد، افزود: طبقه بندی مشاغل، پیشگیری از اعتیاد و طلاق، فراهم کردن زمینه برای فعالیت های ورزشی کارگران از جمله این وظایف است که با همکاری کارفرما و کارگر قابل تحقق است ضمن اینکه اعتقاد داریم بخش خصوصی تعیین کننده رفاه جامعه است.
 حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان شامگاه دوشنبه هفته گذشته نیز به دانشگاه کردستان رفت و در بازدید از خوابگاه دانشجویی از نزدیک با دانشجویان دیدار کرد و در جریان مشکلات و کمبودهای آنان قرار گرفت.
شهرستان سنندج با بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارای 3 بخش مرکزی، سیروان و کلاترزان است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/64923/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است

پنالتی پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

فال انبیا فردا جمعه 31 فروردین 1403

انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان

اختصاص 70 درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟