عصر کرد

آخرين مطالب

در آستانه 16 آذر، روز دانشجو و در دانشگاه کردستان؛

بازدید شبانه از دانشگاه کردستان/دانشجویان درتمام بخشهاپیشگام اند اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج – معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به طور نامحسوس از وضعیت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه کردستان بازدید و در آستانه 16 آذر ماه که روز دانشجو نامگذاری شده، پای درد دل دانشجویان نشست.

 حسین خوش اقبال به همراه مدیر کل دفتر سیاسی استانداری کردستان و فرماندار سنندج وارد دانشگاه کردستان شده و وضعیت خوابگاه های دانشجویی را مورد ارزیابی قرار داد و با دانشجویان به گفت و گو نشست و درد دل و مشکلات آنان را از نزدیک شنید.
در این بازدید شبانه که حدود دو ساعت به طول انجامید، دانشجویان رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه هر کدام به نوبه خود از مشکلات و دغدغه های دانشجویان گفته و مشکلات سطح دانشگاه کردستان را بیان کردند.
یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در این بازدید گفت: یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان نبود امکانات و فضای کافی و مناسب برای ورزش است و سالن های ورزشی این دانشگاه با توجه به اینکه بسیار قدیمی هستند به ورزشکاران در همگام ورزش آسیب می رسانند.
دانشجویی دیگر که در رشته مدیریت در حال تحصیل در دانشگاه کردستان است، نیز اظهار داشت: وضعیت سلف های سرویس غذای دانشگاه نامناسب است و جا دارد از این بهتر شود کیفیت غذای دانشگاه نیز مورد انتقاد است، به خصوص غذای شب که کیفیت بسیار پایینی دارد.
یک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد نیز که برای خرید از سوپر مارکت دانشگاه از خوابگاه بیرون آمده بود در گفت و گو با معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان از وضعیت سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویان گلایه کرد و گفت: اول صبح بیشتر دانشجویان به دلیل نبود سرویس ایاب و ذهاب مناسب و کافی با پای پیاده تردد می کنند و در حالی که حدود 450 نفر در دو خوابگاه ایثار دانشگاه اسکان داده شده اند تنها یک دستگاه مینی بوس برای انتقال آنان در نظر گرفته شده که آن هم به صورت نامنظم حرکت می کند و ساعت رفت و آمد آن مشخص نیست و همین مسئله دانشجویان را با مشکل مواجه کرده است.
دانشجویی دیگر نیز اظهارداشت: وضعیت اینترنت خوابگاه های دانشجویی اصلا مناسب نیست و سرعت اینترنت بسیار پایین است و علیرغم اینکه چندین بار این مشکل به مسئولان دانشگاه انتقال داده شده اما هنوز هم با مشکل رو به رو هستیم.
تالار و سالن آمفی تئاتر دانشگاه از دیگر مشکلات دانشجویان دانشگاه کردستان بود که یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در این باره بیان کرد: در حال حار دانشگاه کردستان حدود 10 هزار و 600 دانشجو دارد ولی تنها یک سالن 600 نفره برای برگزاری برنامه های مختلف در این دانشگاه است که همین باعث شده در بسیاری از برنامه ها عده زیادی سر پا ایستاده و نتوانند از فضای حاکم بر برنامه ها استفاده لازم را ببرند.
یکی از دانشجویان نیز که در حوزه فرهنگی یکی از فعالان دانشگاه بود از وضعیت و امکانات زیرساختی و سخت افزاری در اختیار کانون های فرهنگی گلایه کرد و گفت: در حال حاضر 25 کانون فرهنگی در سطح دانشگاه کردستان فعال است که هر چهار کانون در یک اتاق پهار یا پنج متری در حال فعالیت هستند و از کوچشکترین امکانات نیز برخوردار نیستند.
همچنین یکی از دانشجویانی که در مقطع دکتری در این دانشگاه تحصیل می کرد، گفت: متاسفانه شور و نشاط در میان دانشجویان نسبت به گذشته بسیار کمتر شده و به دلیل مشکلات اقتصادی دانشجویان کمتر در فعالیت های فرهنگی، هنری و سیاسی حضور می یابند و در صورت حضور نیز مانند گذشته بدون چشمداشت کاری نکرده و انتظار دارند در مقابل کاری که می کنند، دریافتی نیز داشته باشند.
وی اظهارداشت: فعالیت دانشجویان از حوزه سیاسی به سوی کارهای فرهنگی سوق داده شده و تشکل های سیاسی آنگونه که باید دیگر در دانشگاه فعال نیستند و این برای قشر دانشجو که باید قشری پویا و سرزنده باشد اصلاً خوب نیست چرا که دانشجویانی که در این تشکل ها حضور دارند زبان گویای خواسته ها و مطالبات دانشجویان دیگر هستند و با غیر فعال شدن آنها دیگر شور و شوقی در دیگران نیز دیده نمی شود.
این دانشجوی دکترا ادامه داد: متاسفانه کارهای اداری در دانشگاه نیز مانند سایر ادارات دولتی شده و روال طولانی و کاغذ بازی برای یک کار تحقیقاتی و پژوهشی بخش عمده ای از انرژی و توان دانشجویان را می گیرد.
یکی دیگر از دانشجویانی که به گفته خود عضو تشکل های سیاسی و کانون های بسیج دانشگاه بود نیز در گفت و گو با حسین خوش اقبال معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان بیان کرد: تشکل هایی که در دانشگاه کردستان تشکیل شده اند با مشکلات فراوانی رو به رو هستند و نمی توانند خواسته و مطالبات به حق خود را بیان کنند و به طوری منفع شده اند.
وی گفت: وقتی این تشکل ها که نماینده دانشجویان هستند نتوانند خواسته های خود را بیان کنند دیگر نمی توان زمینه حضور دانشجوهای دیگر را در فعالیت های مختلف سیاسی فراهم کرد و به ناچار همه به دنبال حوزه فرهنگی می روند.
این دانشجو یادآور شد: متاسفانه فضایی که باید دانشجویان بدون ترس از برچسب خوردن در آن قرار داشته باشند تا بتوانند بدون دغدغه صحبت های خود را انجام دهند وجود ندارد و امروز دیگر مانند گذشته شاهد اعتراضات و تجمعات دانشجویی نیستیم و همین مسئله نشان می دهد که شور و شوق دانشجویان تا حدودی از بین رفته است.
وی اظهارداشت: وقتی تعدادی از دانشجویان به دنبال مطالبات خود و دانشجویان دیگر هستند و با در بسته مواجه می شوند و فعالیت هایی که در سطح دانشگاه به عنوان یک جامعه کوچک انجاتم می دهند هیچ گونه نتیجه اثربخشی ندارد، دیگران نیز امیدی به حضور در این تشکل ها نداشته و تنها به دنبال کارهای روزمره خود می روند.
دانشجویان نماد پویایی، نشاط و شادابی جامعه هستند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان نیز در حاشیه این بازدید گفت: دیدگان مسئولان نظام و دولت این است که دانشجویان همواره به دنبال استقلال طلبی و مطالبات به حق خود باشند و به عنوان قشر پویا، با نشاط و شاداب در جامعه حضور فعالی داشته باشند.
حسین خوش اقبال اظهارداشت: وقتی دانشجویی در حضور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بدون کوچکترین لکنتی صحبت می کند و مطالبات دانشجویان را از سران نظام و دولت مطالبه می کند یعنی فضای بیان دیدگاه ها و مشکلات باز است و بدون دغدغه می توانند خواسته های خود را بیان کنند.
وی افزود: داشنجویان به عنوان آینده سازان و کسانی که در آینده چرخ های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور را به گردش در می آورند باید ضمن حفظ چارچوب ها و درک شرایط حاکم بر منطقه حضور پر رنگ تری در فعالیت های مختلف داشته باشند و پویایی و نشاط را به جامعه تزریق کنند هر چند که دغدغه اشتغال، تشکیل خانواده و تامین مسکن و مشکلات دیگری را نیز دارند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: بخشی از نگرانی و دغدغه دانشجویان البته به دولت باز می گردد و اگر زمینه اشتغال آنان در آینده فراهم باشد دانشجویان نیز با فراغ بال بیشتری در عرصه های مختلف حضور خواهند داشت و ما نیز به عنوان دولت مسئولین مطالبات و خواسته های آنان را شنیده و انتقادات را نیز در راستای خدمت رسانی بهتر بشنویم.
خوش اقبال یادآور شد: اکنون حدود 40 سال است که از عمر انقلاب می گذرد و همین باعث شده ظرفیت و تجربه مسئولان نظام و دولت بالا برود و در مقابل انتقادات جبهه گیری نداشته باشند و دیگر نگران این مسئله که دانشجویان برای نظام مشکلی به وجود بیاورند نباشیم و این قشر را در کنار خود ببینیم.
وی بیان کرد: در همین راهپیمایی 13 آبان همه دیدند علیرغم تمام تهدیدهایی که دشمنان نظام برای این روز داشتند، دانش آموز، دانشجو و مردم در کنار یکدیگر وقتی استقلال کشور خود را در خطر می دیدند به میدان آمدند و پایداری و وفاداری خود را به نظام نشان دادند هر چند که ممکن است انتقاداتی نیز داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان در پایان سخنان خود گفت: در دوران انقلاب نیز همه به یاد دارند که بیشتر تحرکات از سوی دانشجویان صورت گرفت و هر زمانی که به فضای لازم برای حضور دانشجویان در عرصه های مختلف وجود داشت ما به توفیقات خوبی دست پیدا کرده ایم و باید این فضا را مانند گذشته برای آنان باز کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/64442/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است