عصر کرد

آخرين مطالب

شبی با دانشجویان فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان شامگاه دوشنبه با حضور در دانشگاه کردستان و خوابگاه های آن، با دانشجویان دیدار کرده و در گپ و گفتی صمیمی در جریان مشکلات و کمبودهای آنان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال را در این بازدید شبانه، محمد رضایی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری، ابراهیم زارعی فرماندار سنندج، حجت الاسلام محرم علی بیابانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و فردین اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان همراهی می کردند.
خوش اقبال در بدو ورود به دانشگاه و در محوطه آن با چند تن از دانشجویان روبرو شد و با آنان به گفت و گو پرداخت. یکی از دانشجویان که اهل کرج بود در پاسخ به سوال خوش اقبال در خصوص مشکلات آنها گفت: کیفیت غذای شام دانشگاه مناسب نیست و انتظار داریم که به دغدغه دانشجویان در این رابطه بیشتر توجه شود.
2 نفر از دانشجویان نیز که لباس ورزشی به تن داشتند گفتند: 2 سالن فوتسال داریم که استاندارد نیست و کف آن نیاز به بازسازی دارد.
اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان نیز اظهار داشت: سالن شماره 4 دانشگاه که دارای کیفیت خوبی است، در بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز گفت: ما به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو به اینجا آمده ایم که مشکلات و کاستی های دانشجویان را بدون واسطه و به طور مستقیم از زبان خودشان بشنویم.
خوش اقبال در ادامه بازدید از دانشگاه در سرای دانشجویی ایثار یک(با 440 نفر ظرفیت) که مختص دانشجویان کارشناسی ارشد است حاضر و وارد یکی از اتاق های خوابگاه شد که با استقبال گرم دانشجویان حاضر در اتاق مواجه شد.
یکی از دانشجویان از کافی نبودن تعداد وسایل ایاب و ذهاب دانشگاه انتقاد کرد و اظهار داشت: اینترنت هم مدتی سرعت پایینی داشت اما اکنون وضعیت بهتری دارد.
او ادامه داد: با توجه به اینکه آمار دانشجویان حاضر در دانشگاه بالاست ظرفیت سلف سرویس کم بوده و کفاف این تعداد دانشجو را ندارد، بنابراین به دلیل ازدحام، وقت زیادی را صرف دریافت غذا می کنیم.
یکی دیگر از دانشجویان هم با بیان اینکه ظرفیت خوابگاه ها کم است، یادآور شد: کیفیت غذا در مجموع خوب است اما برخی وعده های غذا به ویژه شام چندان تعریفی ندارد.
فعال فرهنگی اهل دهگلان و دانشجوی دانشگاه کردستان نیز با اشاره به اینکه فضای دانشگاه نسبت به سابق از لحاظ کارهای فرهنگی بازتر شده است، اضافه کرد: با این وجود دانشجویان شور و شوقی برای فعالیت های خارج از درس ندارند البته این امر شاید ناشی از ضعف کار تشکیلاتی تشکل ها است.
وی در ادامه، ظرفیت اتاق های خوابگاه را کم دانست و تاکید کرد: در برخی اتاق ها که دارای چهار تخت است پنج نفر حضور دارند که مشکل ساز است.
خوش اقبال از تعداد دانشجویان بومی و غیربومی سوال کرد که اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان اظهار داشت: 70 درصد دانشجویان محصل در این دانشگاه بومی و بقیه نیز غیربومی هستند که اغلب اهل استان های ایلام و کرمانشاه هستند.
وارد یکی دیگر از اتاق های خوابگاه شدیم که اخلاقیان به تغییر نگاه دانشجویان دانشگاه از سیاسی به فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و یکی از دانشجویان در این رابطه گفت: واقعیت این است که تشکل ها آنگونه که شایسته است فعالیت ندارند و شاید بی دلیل از فعالیت های سیاسی هراس دارند.
این دانشجو ادامه داد: دانشجویان برای جذب مخاطب به دنبال فعالیت های فرهنگی می روند و از کارهای سیاسی پرهیز می کنند اما در مجموع فضا بهتر و دانشگاه دانشجو محور شده است.
او با اشاره به اینکه کم و کاستی هایی از لحاظ فیزیکی در حوزه فرهنگی وجود دارد، افزود: 25 کانون در حال حاضر فعالیت دارند اما وزارتخانه فعالیت 33 کانون را تعریف کرده است که امیدواریم سال آینده به این تعداد برسیم.
این دانشجو به وجود تالار 600 نفری دانشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به آمار بالای دانشجویان (بیش از 10 هزار نفر) این تالار از لحاظ فضای فیزیکی بسیار کم است و برای برگزاری برخی برنامه ها مناسب نیست.
این فعال فرهنگی یادآور شد: ما در حوزه زیست محیطی در حال فرهنگ سازی هستیم و تلاش داریم از فضای مجازی برای اطلاع رسانی استفاده کنیم چراکه نصب بنر هزینه بردار بوده و به صرفه نیست؛ بنابراین فیلتر تلگرام اتفاق بدی برای فعالیت ما در این حوزه است.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان نیز اظهار داشت: دیدگاه مسئولان این است که دانشجو استقلال داشته باشد؛ کمااینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر پیگیری مطالبات دانشجویان و آزادی بیان آنان تاکید کرده اند.
خوش اقبال با بیان اینکه ما باید گوش شنوا داشته باشیم، اضافه کرد: آینده مملکت مختص به جوانان است، بنابراین ضمن حفظ استقلال کشور در شرایط کنونی منطقه، دانشجویان باید حضور پررنگ تری در جامعه داشته باشند.
وی تاکید کرد: دیدگاه دولت و رهبری این است که دانشجو باید پویا بوده و استقلالش حفظ شود؛ ضمن اینکه دانشجویان از بیان مشکلاتشان نگران نباشند و مسئولان هم ظرفیتشان بیشتر شود.
خوش اقبال با اشاره به اینکه دانشجو باید مطالبه گر و بلندگوی جامعه باشد، یادآور شد: دانشجویان باید در قالب تشکل ها و احزاب و کانون ها پویا بوده و دارای شور و نشاط باشند.
وی بر نقدپذیر بودن مسئولان تاکید کرد و افزود: فضا باید طوری باشد که ظرفیتمان بیشتر شود و نباید احساس کنیم که دانشجویان برای نظام مشکل ساز هستند؛ زیرا آنان هرگاه استقلال کشور به خطر افتاده وارد میدان شده اند.
خوش اقبال با بیان اینکه دانشجویان پیشتاز حقانیت، حساسیت و پیگیری هستند، اظهار داشت: باید به سمت و سویی پیش برویم که از انتقاد دانشجویان نهراسیم.
خوش اقبال در ادامه حضور خود در دانشگاه کردستان از خوابگاه مرکزی دانشگاه بازدید کرد و مهمان یکی از اتاق های خوابگاه شد. یکی از دانشجویان حاضر در اتاق مشکلات را زیاد عنوان کرد و گفت: کمبود امکانات و ناکافی بودن فضای ورزشی و تربیتی بزرگترین دغدغه دانشجویان است.
یکی دیگر از دانشجویان هم فعالیت تشکل های دانشگاه را ضعیف خواند و افزود: تشکل ها بازوهای دانشجویان هستند و اگر خوب عمل نکنند دچار مشکل می شویم.
خوش اقبال هم اظهار داشت: دانشگاه و دانشجویان نقش بسیار مهمی در جمهوری اسلامی دارند و تاکید ما این است که پویایی و نشاط در دانشگاه بیشتر باشد.
وی تاکید کرد: اگر فضا باز نباشد و نگذاریم دانشجو به راحتی صحبت کرده و اعتراضات قانونی خود را ابراز کند، آینده مبهمی در انتظار دانشگاه ها خواهد بود.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان بر قوی تر و شناسنامه دار شدن احزاب در کشور تاکید کرد و گفت: احزاب پشتوانه ای قوی برای حاکمیت هستند و برخی از مشکلات ما به دلیل این است که احزاب قوی نداریم و مدیران قوی هم تربیت نکرده ایم.
به گزارش ایرنا، دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
دانشگاه کردستان 10 هزار و 636 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد و در حال حاضر چهار هزار و 500 دانشجوی دختر و پسر در 16 خوابگاه وابسته به دانشگاه اسکان دارند.
7355/6108

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/64437/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور

تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه

روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی

دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به 50 روستای کرمانشاه

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

فرصت ویژه برای گرفتن دو انتقام «اوسمار» از گربه سیاه پرسپولیس

پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا

برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی

تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست