عصر کرد

آخرين مطالب

با حضور مردم روستای باینچوب سنندج؛

دهمین همایش منادیان وحدت با محوریت سادات نبوی برگزار شد فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - دهمین همایش منادیان وحدت با محوریت سادات نبوی با حضور مسئولان استانی و جمع کثیری از مردم روستای باینچوب در مسجد این روستا برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان چهارشنبه شب در این همایش اظهار کرد: مردم کرد و کردستان همیشه مایه سربلندی و افتخار ایران بوده و هستند و به عنوان یک مسئول افتخار می‌کنم که تمام ایام خدمتم را در مناطق اهل سنت مشغول خدمت بوده‌ام.
حجت‌الاسلام مختار کرمی با تبریک ماه مولود و هفته وحدت، از حضور و مشارکت مردم روستای باینچوب و روستاهای اطراف در برپایی این همایش تقدیر کرد و افزود: مردم کرد مردمی قدرشناس و نجیب هستند و اگر مسئولان کرامت و حیثیتی دارند به واسطه مردم است.
وی عنوان کرد: سه سال است که همایش سادات نبوی توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار می‌شود که نخستین همایش در سنندج، دومین همایش در روستای صلوات‌آباد و سومین همایش امروز به میزبانی روستای باینچوب برپا شد.
وی تصریح کرد: همه سادات افتخارافرین هستند و وظیفه ماست که به عنوان پیروان سنت گرانقدر رسول خدا همواره فرزندان پیامبر را تکریم کنیم.
امام جمعه موقت سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: امام راحل 12 تا 17 ماه ربیع‌الاول را با نام هفته وحدت نامگذاری کردند تا تفرقه و اختلاف را دور کنیم و وحدت و انسجام بین شیعه و سنی پاسداری و تقویت شود.
ماموستا خالدی با بیان اینکه مشکلات موجود جامعه امروز به دلیل دوری از دستورات پیامبر اسلام و اخلاق و رفتار ایشان است، افزود: اگر مسلمانان اخلاق پیامبر را از نظر معنوی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مدنطر قرار دهند مخالفان مسلمانان قطعا ضعیف خواهند شد.
وی با بیان اینکه خداوند متعال در کتاب قرآن کریم به پیامبر اکرم قسم خورده است ،گفت: باید احترام و شخصیت پیامبر را مدنظر قرار دهیم و اگر به فرمایشات پیامبر اکرم و دستوراتش عمل کنیم قطعا سرافراز خواهیم بود.
وی خطاب به برادران شیعه و سنی اضافه کرد: باید برای مقدسات هم احترام قائل شویم تا جامعه کفر و استکبار جهانی نتوانند بر مسلمانان سلطه پیدا کنند.
حجت‌الاسلام محمد سادات معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: 529 سال از ورود سید احمد باینچوب به این روستا می‌گذرد که حضور ایشان مایه خیر و برکت برای مردم منطقه بوده و همواره مورد تکریم مردم بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه علم جامعه‌شناسی براین باور متفق هستند که سعادت انسان در گرو سه مولفه است، افزود: داشتن رهبر خوب، داشتن مردم خوب و داشتن برنامه مناسب برای اداره جامعه موجب می‌شود که جامعه به سمت سعادت پیش برود.
وی عنوان کرد: نقش رهبری از نقش‌های کلیدی جوامع محسوب می‌شود و نقش ایشان در هدایت جامعه به سعادت و رستگاری بی‌بدیل است.
معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه کردستان یادآور شد: در جوامع مختلف همواره سه دسته در طول تاریخ ادعای رهبری داشته‌اند دسته‌ای با حرف‌های خوب و بدون داشتن اراده، دسته‌ای بدون حرف زدن مناسب و نداشتن اراده و دسته‌ای که از سوی خدا برای رهبری جوامع بشری برگزیده شدند.
حجت‌الاسلام سادات اعلام کرد: 124 هزار پیامبر که گل سرسبد آنها ختم رسول، عصاره خلقت و مخلوقات حضرت محمد(ص) بود برگزیده شدند تا مردم را هدایت کنند.
وی بیان کرد: اگر بخواهیم جامعه از بحران‌های اخلاقی، اقتصادی، پلشتی‌ها و مفاسد دور شود باید کار پیامبر اکرم را ادامه داد و راه و روش ایشان را در پیش گرفت.
وی اضافه کرد: پیامبر اکرم انقلاب اعتقادی، انقلاب آموزشی و سپس انقلاب اخلاقی را در پیش گرفتند و مردم بخاطر اخلاق ایشان دور وی جمع می‌شدند و تابع او بودند.
معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه کردستان با بیان اینکه سبقت در سلام کردن، اقامه نماز، دوست داشتن همسر و خانواده و محبت به آنها از ویژگی‌های پیامبر بود، یادآور شد: پیامبر مکرم اسلام با اخلاق خوب خود جامعه را ساخت و اگر بخواهیم از مشکلات و گرفتاری‌ها نجات پیدا کنیم باید کارگردانی پیامبر خدا و اولیای دین را بپذیریم.
حجت‌الاسلام سادات اعلام کرد: الگوگیری از خواننده، رقاص، فوتبالیست و هنرمند نمی‌تواند انسان را به سنت خدا نزدیک کند و باید سعی کنیم روز به روز به ولایت پیامبر خدا نزدیکتر شویم.
وی در ادامه، سادات را از ذریه پیامبر دانست و اضافه کرد: این افراد می‌توانند اخلاق خوب و سنت پیامبر را در جامعه ترویج و وحدت و همبستگی را بین مردم گسترش دهند.
سیداحسن علوی نیز در سخنانی، اظهار کرد: در عصری که دنیا پر از ظلمت و نادانی بود نور معرفت و هدایت آسمان هستی را روشن کرد و پرچمدار حیات طیبه پا به عرصه وجود نهاد و دلها به وجد آمد.
وی افزود: نور دانایی و توانایی این مژده را داد که تمدن دیگری به وجود می‌آید و تاریخ مشمول تحول عظیمی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) با تمام سختی‌هایی که برای دین مبین اسلام کشید از کودکی مورد آزار و اذیت کفار بود اما رفتار و برخورد ایشان موجب شد تا بسیاری از امپراطوری‌های کشورهای مختلف در برابر گفتار و رفتار ایشان زانو خم کنند.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی و همسویی نیاز داریم، گفت: امروز کشورهای استعمارگر به سرکردگی آمریکا ایران را تحریم و علیه ایران اسلامی حرکت می‌کنند و این مهم می‌طلبد که ما بیش از پیش وحدت و همبستگی داشته باشیم.
علوی اعلام کرد: ایران دارای قدرت بازدارندگی در برابر جنگ نامتقارن است اما باید ما مردم ایران وحدت و انسجام خود را که مورد تاکید مقام معظم رهبری در سفر به کردستان بوده است، حفظ کنیم.
وی اضافه کرد: همایش منادیان سنت حسنه‌ای است که هر سال توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان تکرار می‌شود و تکرار اینگونه مراسم و برنامه‌ها به وحدت و همبستگی می‌انجامد.
وی در پایان گفت: امیدواریم به برکت این ماه مولود مشکلات اقتصادی ایران حل شود و به آرامش و ساحل نجات هدایت شویم.
دهمین همایش منادیان وحدت و سومین همایش سادات نبوی به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان و با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه و اداره اوقاف و امور خیریه در روستای باینچوب از توابع سنندج برگزار شد.
دف نوازی و مولودی‌خوانی گروه نوای رحمت و تجلیل از پیشکسوتان روستای باینچوب از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/62704/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است