عصر کرد

آخرين مطالب

مدیرکل زندان های کردستان عنوان کرد:

کنترل و درمان هپاتیت C از مهمترین دستاوردهای حوزه بهداشت در زندان های کردستان است اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - مدیرکل زندان‌های استان کردستان، یکی از مهمترین دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان در زندان های استان را کنترل و درمان هپاتیت C دانست و در این باره گفت: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری های رفتاری و با توجه به ورود داروی های درمان هپاتیت C به کشور، از سال 95 تست های اولیه تشخیص هپاتیت C از زندانیان شناسایی شده صورت گرفته است اسحاق ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان، توسعه فعالیت‌ها و برنامه های بهداشتی و درمانی را یکی از معیارهای مهم در توجه به حقوق شهروندی زندانیان در این مراکز دانست و اظهار کرد: در زندان ها به عنوان جامعه‌ای انسانی و یا به اصطلاح «جامعه ای کوچک اما با تمامی نیازهای جوامع بزرگ»، می طلبد که تمامی نیازهای افراد واقع در آن از جمله آموزش، ورزش، بهداشت، درمان و ... نیز به بهترین نحوه ممکن مورد توجه قرار گیرد چرا که در غیر این صورت آسیب ها و معضلات جبران ناپذیری متوجه جامعه خواهد شد .
وی با بیان این مطلب که 10 پزشک عمومی،12 پزشک متخصص، 38 پرستار و شش کارشناس بهداشت مشغول به ارائه خدمات درمانی به مددجویان زندان های استان هستندف افزود: در صورت نیاز مددجویان به هرگونه خدمات پزشکی و درمانی، اینگونه خدمات توسط کادر پزشکی و پیراپزشکی مستقر در زندان ارائه می شود و درصورتی که به تشخیص پزشک زندان ادامه روند درمان نیازمند تجهیزات و امکانات بیشتری باشد، سریعا و پس از دریافت مجوزهای قضائی ادامه روند درمان در بیمارستان ها و مراکز درمانی خارج از زندان صورت می پذیرد .
مدیرکل زندان های کردستان با تاکید بر این موضوع که امکان بهره مندی زندانیان و خانواده های آنان از مزایایی دفترچه بیمه سلامت در استان فراهم شده است، عنوان کرد: آمارها حاکی از آن است که بسیاری از زندانیان و خانواده های آنان تحت پوشش مراکز حمایتی بوده و پرداخت هزینه های درمانی در بسیاری از موارد برای آنان مقدور نیست که در این راستا با همکاری بیمه سلامت ایرانیان، انجمن حمایت زندانیان و کمیته امداد امام خمینی(ره) شرایطی فراهم شده است که مشکلات زندانیان و خانواده های آنان در حوزه درمان به حداقل ممکن برسد به طوری که در نیمه نخست سال جاری انجمن حمایت زندانیان بیش از 66 مورد خدمات به خانواده های تحت پوشش خود در حوزه درمان ارائه داده است .
وی در ادامه سخنان خود از شناسایی و درمان زندانیان بیمار در بدو ورود به زندان خبر داد و تصریح کرد: هر مددجو به محض ورود به زندان توسط کارشناسان حوزه بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گرفته که در صورت مبتلا به هرگونه بیماری، شرایط مساعد جهت نگهداری و درمان آنان صورت می پذیرد .
ابراهیمی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به امر پیشگیری، گفت: شرایط زندگی دسته جمعی در زندان ها می تواند زمینه ساز بروز بیماری های متعددی شود که با آموزش های مستمر به کارکنان و زندانیان و بالا بردن سطح دانش و مهارت آنها از شیوع و اپیدمی بیماری ها می توان پیشگیری کرد که خوشبختانه این مهم در زندان های استان محقق شده است به طوری که در شش ماهه اول سال جاری بیش از 160 مورد مشاوره با موضوع پیشگیری از جمله پیشگیری از اعتیاد، بیماری های رفتاری و ... به مددجویان و خانواده های آنان ارائه شده است .
این مقام مسئول، یکی از مهمترین دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان در زندان های استان را کنترل و درمان هپاتیت C دانست و در این باره گفت: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری های رفتاری و با توجه به ورود داروی های درمان هپاتیت C به کشور، از سال 95 تست های اولیه تشخیص هپاتیت C از زندانیان شناسایی شده صورت گرفته است .
وی افزود: با توجه به هزینه های بسیار بالای ادامه اجرای طرح، پس از رایزنی با شبکه هپاتیت ایران و تعامل بسیار خوب این مرکز و تایید نهایی بیماری، با تعامل بسیار خوب بیمه سلامت ایرانیان و شرکت داروسازی سبحان، داروی بیماران تهیه و با نظارت کامل تیم درمانی طی مدت زمان 84 روز در اختیار مبتلایان به هپاتیت C قرار گرفته است .
مدیرکل زندان های کردستان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سطح کشور تنها زندان‌های استان موفق به اجرای طرح شناسایی و درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C شده اند لذا امیدواریم مسئولین و دست اندرکاران حوزه درمان در استان، ما را در ادامه اجرای این طرح که سلامت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت یاری دهند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/60880/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضربه زیبای هری کین که از کنار دروازه به کرنر رفت

سیو فوق العاده نویر باز هم بایرن را نجات داد

هاشمی: بیشترین بودجه به فدارسیون کشتی می‌رسد

قربانی: همه بازی کثیف را دوست دارند

لونین کین را ناکام گذاشت در ثانیه های آخر نیمه اول

نامه رسمی پرسپولیس با اشاره به استقلال!

اولین تلاش هری کین در نیمه دوم بی نتیجه ماند

دو سیو دیدنی نویر اجازه ورود توپ رئال را نداد

شور و هیجان حفیظ دراجی، گزارشگر معروف عربی هنگام گزارش بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ

گل اول بایرن مونیخ به رئال مادرید

گزارش زنده: رئال مادرید 0-1 بایرن مونیخ

قله حماقت چیست؟

شاعرانه/ عمق تاریک تمام خوابها را لمس می سازم

رئال یا بایرن؛ برای دورتموندی‌ها مهم نیست

لیگ یک؛ فرار از منطقه خطر با یک امتیاز

شکایت استقلال از مدیرعامل و معاون پرسپولیس

شور و هیجان هواداران بایرن مونیخ روی سکوهای برنابئو

تفاوت «کاسمیرو» زیر نظر زیدان و تن‌هاخ

استقبال بی‌نظیر مادریدی‌ها از اتوبوس رئال

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آماده میزبانی از جدال حساس رئال مادرید و بایرن مونیخ

موقعیت بسیار خوب برای رئال که به تیر خورد

ترکیب رئال مادرید و بایر ن مونیخ در بازی امشب

گزارش زنده: رئال مادرید 0-0 بایرن

عکس| جاگیری عجیب کمک داور در بازی استقلال!

برپایی میز خدمت مسوولان کردستان در روستای نجف‌آباد

کردم روانه هرچه پسر داشتم به شهر باشد کز آن میانه یکی کارگر شود

عجیب‌ترین تصمیم کمک داور در تاریخ لیگ‌برتر!

پیام رئال به هواداران؛ برنابئو امشب می‌غرد!‏

رامین: حرف‌های زیادی با هواداران سپاهان دارم

ترکیب رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ اعلام شد

سردار آزمون: گفته بودم استقلال شانس اول قهرمانیست

سردار آزمون: بردیف بهترین مربیم بود

نصرالله عبداللهی: تیم نکونام باید حمله کند و نترس بازی کند

توخل: بسیار بعید است که در بایرن بمانم

دعوت مدیر ورزشگاه دستگردی به جلسه بازی پرسپولیس

اینتر قرارداد اینزاگی را 5 دقیقه‌ای تمدید می‌کند!

ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد

دستگیری 2 جاعل سابقه‌دار در کرمانشاه

بنای ما بر حمایت جدی است

انتشار «لی‌لا» نوشته مریلین رابینسون

آلونسوی جدید متولد می‌شود؛ اسطوره رئال در آلمان

به این تیم اعتماد کنید

فروش اولین قرارداد مسی؛ یک برگ دستمال 30 میلیارد!‏

تساوی عجیب در سرمای تبریز

پافشاری هوادار به برگزاری بازی با پرسپولیس در دستگردی

بی‌فایده برای دو تیم نارنجی

دستورالعمل سازمان لیگ درباره جلوگیری از حاشیه‌های غیرمتعارف

ناصر الخلیفی، مرد پروژه‌های شکست‌خورده!‏

مشخص شدن رقبای سرلک در مسابقات جهانی گزینشی المپیک

مقایسه امباپه با رونالدو و مسی شرم آور است