عصر کرد

آخرين مطالب

13 آبان نماد مقاومت ایران و ناتوانی آمریکا سياسي

  بزرگنمايي:

عصر کرد_ سالروز تبعید امام خمینی (ره) در نتیجه مبارزات ایشان و قیام دانش آموزان در 13 آبان به نماد مقابله با استبداد تبدیل شد اما در تسخیر لانه جاسوسی مردم با استکبار و استعمار تقابل پیدا کردند.
مقاومت مردم ایران پس از انقلاب اسلامی در قالب یک ملت، دولت و حاکمیت و با اقتداری بیشتر ادامه پیدا کرد و امروز ایران را به کشوری قدرتمند تبدیل کرده که آمریکا هم توان رویارویی با آن را نه در ابعاد نظامی و نه شیوه های دیگر ندارد.
آمریکا پس از شکست در نقشه تسلط بر ایران و پس از اینکه تحت تاثیر نفوذ کشورمان در منطقه نیز ناکام ماند و نتوانست سیاست های تحمیلی و تجاوزکارانه خود را پیش ببرد ناچار به حربه تحریم روی آورد، حربه ای که نخستین بار نیست به سراغ آن می رود.
با اینکه رئیس جمهور کنونی آمریکا همزمان با 13 آبان خبر از اعمال تحریم هایی شدیدتر از قبل می داد اما شواهد حاکیست که نمی تواند آنها را اجرایی کند و باز به ناکامی دیگری می رسد.
مقاومت ایران موجب شده ابهت و اقتداری برای آمریکا باقی نماند و کشورهای غربی که قبلا دنباله روی آمریکا بودند امروز در مسیر دیگری حرکت کنند.

** آمریکا ابهت جهانی اش را از دست داده است
مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمریکا 40 سال است مشغول حیله گری و مکاری و استفاده از هر ترفندی علیه ایران است و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه همچون عربستان سعودی نیز آمریکا را همراهی می کنند.
عباس حسین پناهی افزود: به فضل الهی، وحدت مردم ایران، رهبری آگاهانه امام خمینی (ره) و هدایت های عالمانه رهبر معظم انقلاب این کشورها نتوانسته اند به اهداف خود برسند.
وی تاکید کرد: آمریکا نمی تواند آنطور که می خواهد دست به تحریم ایران بزند چرا که جایگاه و اقتدار جمهوری اسلامی امروز برای تمام دنیا مشهود است.
حسین پناهی یادآور شد: اینکه 6 قدرت دنیا با ایران پشت یک میز برای مذاکره می نشینند نشانه اقتدار و قدرت این نظام است و این هم متاثر از وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت است.
وی اضافه کرد: مهمترین رکن اساسی مقاومت، وحدت و ارتباط نزدیک بین مردم و مسئولان است که می تواند حیله ها و ترفندهای آمریکا را به خود و حامیانش برگرداند.
حسین پناهی با اشاره به اینکه ایران در هر جایی مقاومت کرده و انقلابی وارد شده موفق بوده است، گفت: داعش که دست پرورده اسراییل و آمریکاست با مقاومت و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه از بین رفت.
مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان افزود: در هر جا با اقتدار و انقلابی گری وارد شدیم موفق بوده ایم و هر جا عده ای در مقابل فشارها کوتاه آمدند، ضعیف عمل کرده ایم.
حسین پناهی یادآور شد: مهترین رکن ما این است که در پشت سر رهبر معظم انقلاب با اقتدار و مقاومت کامل در مقابل دشمنان بایستیم.
وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی 40 سال در مقابل تمام ابر قدرت ها و هشت سال (دفاع مقدس) در مقابل قدرت های ریز و درشت ایستادگی کرد.
حسین پناهی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس در شرایطی که آمادگی و امکاناتی هم نداشتیم ملت ایران سربلند خارج شد، اضافه کرد: امروز هم به همین ترتیب تحریم و جنگ اقتصادی را علیه ایران راه انداخته اند که به فضل، الهی، وحدت، یکپارچگی و اتکا به داخل و اعتماد به استعدادها و جوانان کشور مطمئنا از این پیچ خطرناک هم سربلند بیرون می آییم.
وی گفت: سیاست های آمریکای جنایتکار بدلیل مقاومت جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا شکست خورده است از جمله در سوریه، لبنان و عراق نتوانسته اهداف خود را پیش ببرد.
این فعال سیاسی افزود: امروز ایران با همه این کشورها ارتباط نزدیکی دارد و امنیتی در عراق ایجاد شده که میلیون ها نفر در اربعین بزرگترین و عظیم ترین پیاده روی دنیا حضور پیدا کنند.
مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان اظهار داشت: همه اینها متاثر از این است که آمریکا ابهت جهانی اش را از دست داده و مترسکی است که در دست رژیم صهیونیستی قرار دارد.
وی اضافه کرد: انتظار از مسئولان کشوری و استانی این است که به مردم اعتماد کنند چرا که هر وقت به مردم اعتماد شد و آنها به صحنه آمدند، پیروز بوده ایم.
حسین پناهی یادآور شد: انتظار داریم مسئولان حتی اگر نمی توانند کاری انجام دهند امروز به میان مردم بیایند و با آنها باشند اما متاسفانه برخی مسئولان از مردم دوری می کنند.
وی با بیان اینکه مردم امروز از تبعیض و بی عدالتی نگرانند، تاکید کرد: امروز تجمل گرایی گریبانگیر بسیاری از مسئولان شده و این موارد می تواند بر وحدت اثر نامطلوب بگذارد اما مردم نظام خود را می خواهند و از آن حمایت می کنند.

** تلاش ایرانیان برای حفظ ارزش های فرهنگی و دینی خاری درچشم آمریکا
مسئول حزب مردم سالاری در کردستان هم گفت: انتخاب 13 آبان به عنوان زمان اعمال تحریم از سوی آمریکا بهانه ای است که دولت این کشور به جهانیان نشان دهد که می خواهد ایستادگی ایران بر ارزش های دینی، تاریخی و انقلابی خود را تلافی کرده و مورد حمله قرار دهد.
محی الدین مرادی اظهار داشت: بزرگترین هدف آمریکا این است که با تمام قدرت بر مسئولیت همگانی مردم در دفاع از ارزش های اسلامی که در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب وجود داشته اثر بگذارد و آنها را مایوس کند.
وی یادآور شد: تلاش برای حفظ ارزش های فرهنگی و دینی توسط ایرانیان خاری در چشم آمریکاست که بروز آن را از طریق فشار اقتصادی علیه ایران نشان می دهد.
مرادی اضافه کرد: آمریکا به خوبی می داند مردم ایران ملتی مقاوم هستند و با حمله نظامی نمی تواند بر این کشور مسلط شود بنابراین راه را در این دید که از طریق رسانه ها تخم نفاق و دشمنی در میان ملت بکارد تا بتواند فشار بیشتری وارد کند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که بهترین شیوه مقابله با ظالمان و دشمنان حفظ ارزش های انقلاب است، گفت: ملت باید حرکت در همین راه را در پیش گیرد.
مرادی نظام جمهوری اسلامی را بزرگترین دستاورد انقلاب دانست و تاکید کرد: حضور در راهپیمایی 13 آبان یادآور خون شهیدان و انقلاب دوم است.
وی یادآور شد: ما مردمی مسلمان و انقلاب ما انقلابی اسلامی است که یکی از اهداف بنای این نظام اسلامی هم ظلم ستیزی و مقابله با استعمار بود.
مسئول حزب مردم سالاری در کردستان اضافه کرد: هدف ما این بوده که در مقابل ظلم بایستیم و سکوت نکنیم چون حفظ ارزش های دینی ما در گرو آن است.
وی افزود: می توانستیم همچون عربستان سعودی یا برخی دیگر از کشورهای اسلامی به مزدور آمریکا و عروسک دست آن تبدیل شویم اما ما ملتی مقاوم هستیم و انقلاب ما اسلامی و مظهر مقابله با ظلم است.

** خیال سیاستمدران آمریکا برای همراه کردن دنیا بی نتیجه ماند
یک فعال سیاسی، اجتماعی در کردستان با اشاره به مستثنی شدن کشورهای بزرگی از جریان تحریم های ایران گفت: سیاستمداران تند و تیز آمریکا که به محض ورود به کاخ سفید سیاست گذاری های جدیدی انجام دادند، دیدند در مرحله عمل آن چیزی که می خواستند پیش نرفت.
محمدحسین عباس آبادی اظهار داشت: آنها گمان می کردند می توانند کشورهای دنیا و سازمان های بین المللی را علیه دولت و ملت ایران بسیج کنند اما چیزی که در عمل اتفاق افتاد، عکس آن بود.
وی اضافه کرد: این امر به دلیل بی منطقی سیاست های حاکم بر دولت آمریکا پس از بر روی کار آمدن ترامپ و در مقابل آن منطق استواری که در سیاست های جمهوری اسلامی وجود داشت، روی داده است.
عباس آبادی یادآور شد: اکنون هیات حاکمه آمریکا به نوعی در دنیا در انزوا به سر می برند، حتی در بین متحدین خودشان منزوی هستند که شاهد مواردی در مجمع عمومی سازمان ملل بود که نظرات دیگری ابراز شد.
وی این میزان عقب نشینی را حاصل سه عامل دانست و اظهار داشت: ایستادگی ملت و دولت ایران و پا فشاری بر آرمان های به حق، عدم همراهی سازمان های بین المللی با سیاست های یکجانبه آمریکا و عدم همراهی متحدان این کشور در اعمال سیاست های جدید عوامل این عقب نشینی است.
این فعال سیاسی افزود: آنچه در زیر لایه بحث های حقوق بشری و دموکراسی مورد ادعای بسیاری از کشورهای غربی بویژه آمریکاست تنها بحث منافع ملی خودشان است.
وی تاکید کرد: هر کشوری حق دارد منافع ملی خود را تعریف و در آن راستا حرکت کند اما مشکل آمریکا این است که منافع ملی خود را در خارج از مرزهایش جستجو می کند نه در داخل مرزهای خود که این باعث پیش آمدن تجاوز و دخالت در امور دیگر کشورها می شود.
این فعال سیاسی گفت: آمریکا می خواهد ما دست از منافع ملی خود برداریم، در دنیا حامی محرومان نباشیم و در مقابل اسراییل که نشان داده دشمن مسلمانان است تحرکی نداشته باشیم.
وی اضافه کرد: اگر اینطور باشد برای انقلاب اسلامی هویتی باقی نمی ماند و در واقع به کشوری دست بسته در مقابل تصمیمات آمریکا تبدیل می شود.
عباس آبادی اظهار داشت: ایران مایل به تعامل با تمام کشورهای دنیا منهای رژیم صهیونیستی است به شرطی که تعاملی دوجانبه و بر اساس رعایت حقوق متقابل شکل گیرد.
وی تاکید کرد: مقاومت ایران در حالت کلی موجب شده بی منطقی حاکم بر سیاستمداران آمریکا در دنیا بیشتر بروز و ظهور کند و کشورهای مستضعف و آگاه در مقابل سیاست های تجاوزکارانه این کشور بیشتر مقاومت کردند.
عباس آبادی با اشاره به اینکه مقاومت و ایستادگی ملت ایران نشانگر حقانیت آن است، یادآور شد: ما توانسته ایم از این طریق حقانیت خود را اعمال کنیم و مانع از اعمال سیاست های متجاوزکارانه آمریکا در منطقه شویم.
وی با بیان اینکه مقاومت ایران موجب شده سیاست های آمریکا در سوریه و عراق شکست بخورد، افزود: در یمن هم بعد از چهار سال تجاوز تحت عنوان ائتلاف عربی با حمایت آمریکا نتوانستند کاری از پیش ببرند و امروز بحث آتش بس را پیش کشیده اند.
عباس آبادی اظهار داشت: بعد از آن همه سرمایه گذاری آمریکا دولت و مجلس جدید عراق تماما متمایل به سیاست های برحق جمهوری اسلامی است.
این فعال سیاسی اضافه کرد: آمریکا اعلام کرده بود در سوریه به هیچ وجه راضی به ماندن بشار اسد نیست اما ناچار به تمکین و قبول شکست خود شده است.
عباس آبادی می گوید: پیروزی های زنجیره ایی که ذکر شد و مقاومتی که ملت ها در مقابل سیاست های آمریکا می کنند متاثر و الگو گرفته از انقلاب ایران و ملت است.
وی گفت: در روزی که روز 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است ملت ایران یک بار دیگر سابقه دخالت های آمریکا در کشور ما از جمله دخالت در سرنگونی دولت مصدق، حمایت از رژیم بعث و حمله به هواپیمای مسافربری ایران را مرور می کنند.
عباس آبادی افزود: مردم در این روز ندای حق خواهی خود را بلند می کنند تا مردم آمریکا نسبت به سیاست های خصمانه دولت خود آگاه شوند و سیاستمداران آن کشور هم بدانند ایران اسلامی دست از مواضع بر حق خود بر نمی دارد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/60534/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

تنها بازیکنی که در قراردادش ورود کردم، وریا غفوری بود‌

سنگ تمام ویسی برای ساسان

بلینگام 31 میلیون یورو به دورتموند می‌دهد

لحظه‌شماری بایرن؛ شاید این ستاره به رئال برسد

تشویق ایسلندی تیم ملی پس انجام دو ماموریت

هواداران منچستریونایتد بلیت‌هایشان را به باشگاه پس دادند!

خلاصه فوتسال ایران 6 - قرقیزستان 1

ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد

شماره پیراهن امباپه در رئال مادرید مشخص شد

لقب جدید AFC به فوتسال ایران

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد

کاهش 2 درصدی آمار طلاق در کردستان

نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود

کاهش 2 درصدی آمار طلاق در استان کردستان

چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم

کشف 30 میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه

ازسرگیری صادرات نفت کردستان

تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد

پرداخت 18 میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان

اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/10شهر کردستان فاقد کتابخانه

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و فرهنگی در سنندج دستگیر شدند

داستانک/ گره های زندگی

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

پیمان حدادی: عدد 6 برای پرسپولیس مقدس است

گل چهارم ایران به قرقیزستان توسط مهدی کریمی

جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد

اولین حرف‌های یحیی در مورد تراکتور!

زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

دورتموند هنوز از بلینگام پول درمی‌آورد!

ابراز اطمینان مکرون از پاکسازی رود سِن تا المپیک

شوت زیبای خلیلوند به تیر دروازه قرقیزستان برخورد کرد

افغانستان 1 تاجیکستان 2؛ تاریخ‌سازی تاجیک‌ها

گزارش زنده؛ ایران 4 - قرقیزستان 1

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران می‌رسد

درویش در پرسپولیس ماندنی شد

اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس

سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد

صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد

«سالیوان در ایران» به هفته دوم رسید

هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به 300 هزار نفر در کشور

توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه

زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است