عصر کرد

آخرين مطالب

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

دوری از مفاهیم و آموزه‌های بلند قرآنی را روز به روز شاهد هستیم فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: از قرآن کریم به عنوان سرمایه بزرگ انسان‌ساز به خوبی استفاده نشده است تا جامعه ما را به سعادت و کمال برساند و دوری از مفاهیم و آموزه‌های بلند قرآنی را روز به روز شاهدیم.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در نشست اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان کردستان که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پیشکسوتان قرآنی جزو سرمایه‌های جامعه هستند و ما به وجود این افراد افتخار می‌کنیم .
وی برگزاری این جلسه را گام ارزشمندی برای هم‌اندیشی در خصوص جایگاه قرآن کریم و قرآنیان استان دانست و افزود: در حوزه قرآنی باید فعالیت‌های قرآنی را انجام دهیم تا ماندگار شود .
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: موانع و مشکلاتی سر راه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد و جامعه ما که یک جامعه قرآنی است ضرورت دارد که زندگی ما هم قرآن محور شود و تربیت جامعه نیز تربیت قرآنی باشد .
وی تصریح کرد: قرآن کریم باید در زندگی ما جاری و ساری یابد و عقب‌ماندگی‌هایمان را باید از طریق عمل به دستورات قرآن کریم جبران کنیم .
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه بسیاری از ما به عنوان مسلمان در حوزه دین ادعا می‌کنیم که باید قرآن در همه ابعاد جامعه محور قرار گیرد، افزود: اما باید دید امروز زندگی و جامعه ما چقدر با قرآن و سنت پیامبر مطابقت دارد .
وی ذکر کرد: متاسفانه امروز ریاکاری و دورویی به درد بی‌درمانی در جامعه تبدیل شده که در بین برخی مدیران جلوه‌گری می‌کند، که باید از این قرآن کریم به عنوان سرمایه‌ای الهی در راستای حذف ریا و دورویی و رعایت حلال و حرام بهره برد .
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه نباید تنها به خواندن و تدریس کردن قرآن کریم دلخوش بود، اظهار کرد: درک مفاهیم و تدبر در قرآن برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و سبک زندگی قرآنی باید در جامعه جاری و ساری شود .
وی عنوان کرد: در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه زمانی می‌توانیم بگویم موفق عمل کرده‌ایم که آثار قرآن کریم در کسب و کار و رفتار و مدیریت جامعه نمود پیدا کند در غیراینصورت هیچ کاری ارزش واقعی خود را در این زمینه پیدا نکرده است .
حجت‌الاسلام کرمی اضافه کرد: به نظر می‌رسد از قرآن کریم به عنوان سرمایه بزرگ انسان‌ساز به خوبی استفاده نشده تا جامعه ما را به سعادت و کمال برساند و دوری از مفاهیم و آموزه‌های بلند قرآنی را روز به روز شاهدیم .
وی با بیان اینکه اگر آموزش، اقتصاد و جامعه ما قرآنی بود شاهد وقوع مشکلات جامعه نبودیم، افزود: مدیران و مسئولان نخستین کسانی هستند که باید قرآن کریم را وارد زندگی مردم کنند .
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: برخی مدیران فقط ادای طرفداری از قرآن را در می‌آورند و برخی دیگر نیز خلاف آن عمل می‌کنند و یا نسبت به آن بی‌تفاوت هستند و این مهم اصلا زیبنده مدیر و مسوول به ویژه متولیان فرهنگ در استان نیست .
این مسئول ادامه داد: 40 سال از انقلاب اسلامی گذشت و باید دید چقدر از این فرصت برای ترویج فعالیت‌های قرآنی استفاده کرده‌ایم در حالیکه به نظر می‌رسد هیچ استفاده مطلوب و آرمانی استفاده نشده است .
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به وجود موانع و مشکلات در حوزه قرآنی بیان کد: نیاز است در برخی موارد متولیان کشور برای رفع مشکلات قرآنی تصمیم بگیرند اما برخی موانع نیز مربوط به استان است و باید سعی شود جامعه را به تراز قرآنی رساند که انتظار می‌رود پیشکسوتان قرآنی فعال‌تر عمل کنند در حالی که برخی از آنها در گوشه و حاشیه به فعالیت می‌پردازند .
وی خواستار آسیب‌شناسی موانع و مشکلات حوزه قرآن شد و گفت: باید موانع و آسیب‌ها شناسایی شوند تا بتوانیم تصمیم درستی در حوزه قرآنی بگیریم و برنامه‌ریزی موثری داشته باشیم .
حجت‌‌الاسلام کرمی از پراکندگی فعالیت‌های قرآنی نیز گلایه کرد و گفت: نظم خاصی برای فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد و دستگاه‌های غیرفرهنگی در حوزه قرآنی فعالیت می‌کنند که این امر غلط است و باید متولی قرآن در استان یک مکان باشد و دارالقرآن کریم بهترین متولی برای این امر است .
وی عدم نوآوری و خلاقیت در فعالیت‌های قرآنی را نیز از مشکلات موجود دانست و گفت: روش تدریس و آموزش در جامعه ما سنتی است و نوآوری در آن دیده نمی‌شود چرا که جوان باید نشاط دینی پیدا کندکه برای رسیدن به این مهم باید از شیوه‌های نوین تعلیم قرآنی استفاده شود .
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان همچنین خواستار توجه جدی به فعالیت‌های قرآنی و ورود خیرین به فعالیت‌های قرآنی شد و اضافه کرد: تشکیل گروه‌های متعدد در فضای مجازی، استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی و استفاده از فضاهای مذهبی متعدد در استان کردستان به عنوان یک ظرفیت موثر در ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد .
وی خاطرنشان کرد: از جامعه قرآنی انتظار دوستی، اخلاق و متانت داریم و باید برای رضای خدا و قرآنی فکر کنیم.
حجت الاسلام کرمی در ادامه از نبود المان‌های قرآنی در سنندج گلایه کرد و گفت: نبود المان‌های قرآنی در این استان زیبنده کردستان نیست .
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان اعلام کرد: علاقمندی مردم استان کردستان به قرآن کریم مایه افتخار است و این علاقمندی در کشور زبانزد است .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/60129/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

صحنه‌ای وهمناک درانگلیس مدل فیلم‌های آخرالزمانی

حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود

حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل

نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان

احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی

افزایش بیماران خاص در کرمانشاه

رقابت بیش از 39 هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری

تزریق 3.5 میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی

از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست

تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست

خیابانی: از جان استقلال و پرسپولیس چه میخواهید؟

فصل رویایی امباپه؛ رئال منتظر فوق ستاره

ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

خواهش لاپورتا از ژاوی؛ مربی بزرگ نیست، بمان!

فیلیپین نخستین حریف دختران والیبالیست در آسیا

تیم رویایی 4 نفره لامین یامال ستاره جوان بارسلونا

حضور در بازی‌های 2024 چقدر هزینه دارد؟

14 گل رونالدینیو که جهان را شوکه کرد

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند

بازگشایی گردنه معروف پس از 5 ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد

بهبود 9 پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد

پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد

رکورد لیگ برتر شکست؛ بیشترین گل زده تاریخ

هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد

خیابانی: در مورد ساخت ورزشگاه، به مردم راست بگویید