عصر کرد

آخرين مطالب

تسهیلات اشتغالزایی نامحدود به تحصیلکرده های کشاورزی پرداخت شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - مدیر امور اعتبارات و سرمایه گذاری بانک کشاورزی گفت: تمام فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی که بیکار هستند، می توانند تسهیلات اشتغالزایی نامحدود با سود 18 درصد دریافت کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود جلالیان شامگاه چهارشنبه در بیست و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کردستان با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فارع التحصیلان کشاورزی که متقاضی تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال هستند نیازی به ارائه وثیقه ندارند.
وی با بیان اینکه مشکل وثیقه برای دریافت تسهیلات در بخش اشتغال پایدار رفع شده است، تاکید کرد: برای دریافت این تسهیلات، وثیقه مسکن روستایی با ضریب 70 درصد ابلاغ شده و با معرفی ضامن روستایی هیچ مشکلی نداریم.
جلالیان از 640 هزار میلیارد ریال مطالبات بانک کشاورزی از کشاورزان و دریافت کننده وام در کشور خبر داد و یادآور شد: 250 هزار میلیارد ریال از این مقدار، مطالبات مشکوک الوصول و معوقه است.
وی در ادامه از تخصیص بخش دوم تسهیلات اشتغال پایدار مربوط به بانک کشاورزی به کردستان با 700 میلیارد ریال اعتبار خبر داد و افزود: بانک کشاورزی کردستان طی 6 ماه گذشته از سال جاری، 41 هزار فقره تسهیلات با هفت هزار و 520 میلیارد ریال اعتبار به متقاضیان کردستانی پرداخت شده است.
مدیر امور اعتبارات و سرمایه گذاری بانک کشاورزی گفت: این بانک همچنین در این مدت در کردستان، 660 میلیارد ریال در بحث اشتغال پایدار روستایی، از محل صندوق توسعه ملی 550 میلیارد ریال و در بخش اشتغال فراگیر 87 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
جلالیان با اشاره به اینکه بانک کشاورزی در کردستان، 50 درصد تسهیلات مصوب در حوزه اشتغال پایدار را پرداخت کرده است، اضافه کرد: این استان دارای پتانسیل فراوانی در اغلب زمینه هاست، بنابراین جوانان باید از این اعتبارات برای ایجاد اشتغال به بهترین نحو استفاده کنند.
وی از در دست اقدام بودن و نصب طراحی سیستم اعتباری بانک کشاورزی با هدف رفع ابهامات و تسهیل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به متقاضیان خبر داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این نشست اظهار داشت: در کشور ما قوانین و مقررات حامی بخش تولید نیست و با بهره بانکی 18 درصد نمی توان خطوط تولید را بازسازی کرد ضمن اینکه بدون بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی هم نمی توان به توسعه دست یافت.
محمد دره وزمی افزود: 52 درصد واحدهای تولیدی این استان اشتغال اسمی زیر 10 نفر دارند که آسیب پذیر بوده و با بهره بانکی 18 درصد نمی توانند سرپا بمانند، بنابراین نیاز به کمک و حمایت ویژه دارند.
وی عدم توسعه متوازن در کشور را حاصل سیاست های اشتباه دولت ها دانست و یادآور شد: هیچ مشوقی برای جذب سرمایه گذار در کردستان وجود ندارد چرا که این استان از لحاظ حمل و نقل هوایی و جاده شرایط مطلوبی ندارد.
دره وزمی خواستار حمایت مجلس از بخش تولید و صنعت کشور شد و تاکید کرد: رسالت نمایندگان مجلس این است که در جهت رفع توسعه نامتوازن کشور گام و حمایت از تولید در استان های کمتر توسعه یافته گام بردارند.
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: قرار بود از سال 95، معوقات وام های زیر یک میلیارد ریال بخشیده شود اما هنوز ابهاماتی در این زمینه وجود دارد و دولت به درستی اقدام نکرده است.
منصور مرادی با بیان اینکه اغلب بانک ها به جز بانک کشاورزی از بخشودگی معوقات بانکی خودداری می کنند، تاکید کرد: انتظار داریم بانک ها از طریق بخشودگی معوقات از بخش تولید استان حمایت کنند.
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسایل و مشکلات حوزه کشاورزی امروز به کردستان سفر کرده اند و در سفر سه روزه خود در شهرستان های استان نیز حضور پیدا خواهند کرد.
شرکت در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از جمله برنامه های نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی در روز اول این سفر است.
کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است.
این کمیسیون بر اساس ماده 62 برای انجام وظایف محوله درمحدوده کشاورزی، منابع آب، دام و طیور، شیلات، محیط زیست و هواشناسی مطابق ضوابط این آیین‏نامه تشکیل می‏شود.
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است و باغداران استان با تولید سالانه بیش از 45 هزار تن انگور دیم رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده اند، سیب، گلابی، زردآلو، هلو، شلیل، بادام، گیلاس، آلبالو، آلو و گردو از دیگر محصولات باغی کردستان است.
7355/9102

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/55641/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

8 روستای ایران کاندیدای ثبت جهانی شدند‌

پخش سریال طنز «زندگی به شرط خنده» با بازی رضا داوودنژاد

پرونده ٨ روستای کاندیدای ایران به سازمان جهانی گردشگری ارسال می شود

فضای مازاد مدارس کردستان به کودکستان‌ها اختصاص یابد

دستگیری 8 سارق در بیجار

هم‌نوازی دف‌نوازان در پالنگان کردستان + فیلم

پیاده‌راه فردوسی‌ سنندج یا پیست‌ موتورسواری؟!

حال خوب ساختنی است/ شعار امسال هفته سلامت اعلام شد

شاخص‌های آبفا در کردستان ارتقا می‌یابد/آبرسانی به 169 روستا

رنگین‌کمانی از دَف‌نوازان ایرانی در کردستان/ میراثی که به زودی ثبت جهانی می‌شود

پیشرفت 85 درصدی تأمین برق پروژه شهرک صنعتی دو سقز

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

خداداد و قهرمانی روی سکوهای تختی

تصمیم ژاوی برابر رئال مادرید

رضایت باشگاه هوادار از سرمربی جوان

ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال

«مهمانی سالیوان» در ایران‌ مال

فرنگی‌کاران خوزستانی در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد 14 مدال رنگارنگ کسب کردند

48 درصد از دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند

طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

رشد 500 درصدی آمار معتادان در کردستان!

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو