عصر کرد

آخرين مطالب

بانه شهر تاکسی های دربستی اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصرکرد- ساماندهی و نظم در ناوگان حمل و نقل درون شهری یکی از مهمترین امور درون شهری است که نمی توان نسبت به آن بی توجه بود اما ساماندهی سیستم حمل و نقل درون شهری بانه در سال های اخیر به یک معضل لاینحل برای این شهر تبدیل شده که مسئولین اموری شهر در مقابل آن ناتوانند.
در شهر بانه بیش از 17 دفتر تاکسی تلفنی(آژانس مسافربری) وجود دارد که هرکدام از این دفاتر 30 تاکسی تلفنی را تحت پوشش دارند اما برخلاف دیگر شهر آژانس ها به صورت گردشی و مانند تاکسی های عمومی به مردم سرویس دهی می کنند با این تفاوت که تاکسی های عمومی 10 هزار ریال و آژانس ها 20 هزار ریال از مسافرین کرایه دریافت می کنند.
همین امر باعث ایجاد اختلاف بین تاکسی تلفنی ها و تاکسی های عمومی شده و بارها تنش هایی بین این صنف ایجاد کرده است البته در بانه علاوه بر تاکسی تلفنی ها و تاکسی های عمومی، تاکسی های موقت هم فعالیت می کنند.
اعضای دور چهارم شورای اسلامی شهر بانه برای کاهش تعداد خودرو در تاکسی تلفنی ها بنا بر مصوبه ای 220 دستگاه از این خودروها را از آژانس ها خارج و به عنوان تاکسی موقت دوباره وارد سیستم حمل و نقل شهری کردند اما کرایه این سرویس ها 10 هزار ریال برای هر سرویس تعیین شد در حالی که کرایه هر تاکسی عمومی برای هر مسیر 6 هزار ریال است اما تاکسی های عمومی هم مانند تاکسی های موقت 10 هزار ریال کرایه برای هر نفر دریافت می کنند.
کرایه سرویس ها در بانه از سال 93 تاکنون تغییر نکرده و به نظر می رسد که شاغلان سیستم حمل و نقل شهری با این نوع سرویس دهی موافق باشد چراکه تاکنون نسبت به تغییر نرخ اعتراض نکردند اما نماینده تاکسی های عمومی راه حل این مشکلات را در افزایش کرایه تاکسی تلفنی ها می داند.
تاکسی تلفنی ها هم مانند سرویس های عمومی به صورت گردشی سرویس دهی می کنند که همین امر باعث اعتراض تاکسی های عمومی نسبت به تاکسی تلفنی ها شده چراکه تاکسی تلفنی براساس قوانین فعالیت نمی کنند و هرجا که مسافر وجود داشته باشد سرویس دهی می کنند گاهی هم برخی از آنها بیش از چند نفر سوار می کنند که باعث ناراضیتی تاکسی های عمومی شده است.
نماینده تاکسی های عمومی می گوید: هر روز با مسافرین بحث داریم چراکه مسافرین انتظار دارند با همان قیمت مصوب شده چند سال قبل سرویس دهی کنیم و مردم انتظار دارند که ما هم مانند تاکسی تلفنی ها خدمات رسانی کنیم اما می خواهند کرایه کمتری هم پرداخت کنند.
عبدالله رشیدی می افزاید: در بانه تنها 2 ایستگاه تاکسی فعال است و تاکسی های عمومی(زرد رنگ) مدت زمان زیادی را برای حضور مسافرین منتظر می مانند که تاکسی تلفنی ها با گذر در این ایستگاه ها مسافرین را به راحتی و خارج از این ایستگاه ها سوار می کنند.
وی با اشاره به معضل عدم تعیین نرخ جدید می گوید: از مسافرینی که مسیر تعیین می کنند کرایه دربستی می گیریم که اگر مطابق با مسیرها کرایه دریافت کنیم بعضی مسیرها تا 40 هزار ریال باید دریافت کنیم اما مجبور هستیم که 20 هزار ریال کرایه بگیریم.
وی بابیان اینکه تفاوت قیمت بین سرویس های حمل و نقل بانه بسیار کم است و همین امر باعث ایجاد این شرایط شده اضافه می کند: تاکسی های عمومی در صورتی می تواند نرخ مصوب برای هر نفر را دریافت کند که ظرفیت هر سرویس تکمیل شود و رسیدن به این هدف نیازمند ایجاد ایستگاه تاکسی است.
رشیدی می افزاید: تابلوها در شهر بانه دست به دست می شود و هر روز رانندگان جدید با مشخصات جدید وارد ناوگان حمل و نقل درون شهری و جایگزین قبلی ها می شوند.
وی یکی از مشکلات را عدم رعایت قانون از طرف مغازه داران عنوان می کند و می گوید: بعضی از مغازه دارن خودروهای خود را جلو مغازه ها پارک می کنند و بخشی از خیابان را تصرف و ترافیکی سنگینی ایجاد می کنند و مانعی برای فعالیت ما شده اند.
وی اضافه می کند: در خیابان صلاح الدین ایوبی باید لاینی برای عبور تاکسی های عمومی ایجاد شود تا در مسیر بیمارستان صلاح الدین ایوبی ترافیک کمتر و خدمات رسانی بهتر انجام شود.
وی می گوید: بارها شاهد بودم که رانندگان تاکسی های تلفنی در ایستگاه تاکسی های عمومی مسافر دوم سوار کرده به همین خاطر تمایلی به افزایش قیمت ندارند چراکه در یک سرویس 2 برابر کرایه می گیرند.
نماینده تاکسی تلفنی ها هم می گوید: شهرداری در سال 94 به تاکسی تلفنی ها ابلاغ کرده که مدیران آژانس ها در راستای ساماندهی سیستم حمل و نقل عمومی تعداد آژانس های خود را کاهش دهند.
سالار باپیری می افزاید: با وجود مخالفی های زیادی در هر دفتر تاکسی تلفنی 12 دستگاه به عنوان تاکسی موقت عمومی جدا شد که وجود تاکسی های موقت اکنون به یک معضل تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: مدیریت حمل و نقل با رانندگان تاکسی تلفنی که در ایستگاه ها مسافر سوار می کنند برخورد می کند و به ندرت این اقدام انجام شده است.
باپیری می افزاید: کرایه تاکسی های تلفنی با تاکسی های گردشی تفاوت زیادی دارد اما اینکه چرا مردم تمایل به استفاده از تاکسی تلفنی دارند نیاز به بررسی کارشناسی دارد.
وی با اشاره به اینکه مردم کمتر با دفاتر تاکسی تلفنی برای استفاده از سرویس ها تماس می گیرند اظهار داشت: به این دلیل رانندگان تاکسی تلفنی مجبور شدند که به صورت گردشی کار کنند و سرویس دهی آژانس ها در دفاتر نیاز به فرهنگ سازی و فضایی برای پارک خودروها دارد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر بانه هم می گوید: خارج شدن 220 دستگاه آژانس و تبدیل آن به تاکسی موقت بر اساس مصوبه شورای اسلامی بوده و در استان تایید شده است.
هیوا رحیمی زاده می افزاید: انتقال این تاکسی ها به صورت موقت بوده و قرار بر این بوده که سه ماه به صورت موقت فعالیت کنند و به تاکسی عمومی تبدیل شوند که این معضل به دلیل سوء مدیریت مسئولین بعد از سه سال همچنان حل نشده باقی مانده است.
وی با بیان اینکه تاکسی های موقت برای خط روستایی است می افزاید: تغییر موقت تعدادی از خودروهای تاکسی تلفنی به تاکسی موقت کار مناسبی بوده اما فعالیت دراز مدت تاکسی های موقت اشتباه است.
وی می گوید: تاکنون تنها یکی از تاکسی های موقت برای تبدیل به تاکسی عمومی اقدام کرده و جای خوشحالی است که این اقدام آغاز شده و امیدواریم رانندگان دیگر هم اقدام کنند.
به گفته وی برای تغییر تاکسی های موقت به تاکسی عمومی باید در سامانه توسعه اتحادیه سازمان حمل ونقل همگانی کشور ثبت نام و با برخورداری از بسته های حمایتی سازمان تاکسی های جدید را دریافت کنند.
رحیمی زاده با بیان اینکه بر اساس استاندارد و سرانه جمعیتی 200 دستگاه از سرویس های خدمات رسان بانه اضافه است یاد آور شد: هم اکنون در بانه 284 تاکسی عمومی، 220 تاکسی موقت و 588 تاکسی تلفنی در 17 دفتر آژانس فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه تغییر نرخ کرایه مستلزم نصب دستگاه پرداخت الکترونیکی است اظهار داشت: از سال 93 تاکنون نرخ سرویس های حمل و نقل درون شهری بانه تغییر نکرده اما امسال قیمت ها مصوب شده و به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شده و تا زمانی که دستگاه پرداخت الکترونیکی در خودروها نصب نشود نرخ جدید را اعلام نمی کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/53583/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح آمایش سرزمینی ورزش در کرمانشاه در حال انجام است

کاراته قهرمانی کشور؛ معرفی نفرات برتر رده سنی امید‌ها

یادواره منطقه‌ای شهدای ایل کلهر

برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه

توزیع بیش از 100 هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه

«زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»

مصرف سه میلیارد و 695 میلیون مترمکعب گاز در کردستان

شرایط پارادوومیدانی برای پارالمپیک

آغاز مسابقات فوتسال لیگ برتر کردستان به میزبانی مریوان

سبزبانان و پاکبانان قشم صاحب خانه می‌شوند

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج

شرایط پارادوومیدانی برای پارالمپیک/ ترکیب 17 نفره برای پاریس

محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

راه‌اندازی یکصد و بیست و هشتمین جایگاه دومنظوره

اعزام 170 زائر کرمانشاهی به حج عمره

آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری

مصرف روزانه 800 هزار مترمکعب سوخت سی ان جی

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج

برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

مسمومیت 5 نفر به علت خوردن قارچ سمی

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به 3400 مورد حیوان گزیدگی در کردستان

آمادگی پلیس کردستان برای اجرای طرح نور "عفاف و حجاب"

مسجدجامعی: در گذشته اهل منبر، پله‌پله، چون خود منبر بالا می‌آمدند‌/ جامعه وعاظ را در مرتبه بالایی می‌دانستند/ وعاظ می‌دانستند که خطای آنها به پای اهل بیت(ع) نوشته می‌شود؛ خود را مهمان سفره اهل‌ بیت(ع) می‌دانستند و می‌گفتند باید حرمت صاحب سفره را نگه داشت

لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

انتخاب رئیس هیات گلف کردستان

واگذاری 738 واحد مسکن مددجویی در کردستان

افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان

آماده‌سازی 60 مرکز برای خرید تضمینی گندم

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از 15 اردیبهشت

تشریح بیش از 2400 جسد طی پارسال در پزشکی قانونی

ساخت حدود 34 هزار واحد روستایی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور

پیش بینی آخر هفته ای بارانی برای کرمانشاه/دمای هوا افزایش می‌یابد

ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»

پیش بینی صعود 40هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می‌شود

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز

پالنگان میزبان نوای هزار دف

تحقق 120 درصدی شاخص اختصاصی تدوین استانداردهای ملی در کردستان

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعلام شد

فال انبیا فردا سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فوت موتورسوار اصفهانی بدلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری