عصر کرد

آخرين مطالب

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان:

90 درصد فارغ التحصیلان دانشکده های فنی جذب بازار کار می شوند اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: با توجه به آمار و مستندات حدود 90 درصد از فارغ التحصیلان دانشکده یزدان پناه و آموزشگاه های سقز و سنندج جذب بازار کار می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدلطیف شیردل ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های استان کردستان اظهارداشت: با ارتباطاتی که از طریق فضای مجازی با فارغ التحصیلان دانشکده یزدان پناه و آموزشگاه های سقز و سنندج داریم و پس از فراخوان هایی که در سامانه این دانشگاه داده می شود حدود 90 درصد فارغ التحصیلان در بازار کار جذب شده اند و یا خود اشتغال ایجاد کرده اند و 10 درصد دیگر بیشتر به دلیل ادامه تحصیل در این حوزه حضور نمی یابند.
وی افزود: در حال حاضر حدود دو هزار نفر در مقاطع کاردانی و کارشناسی در زیر مجموعه های این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و برای سال تحصیلی 97 نیز هزار دانشجوی جدید پذیرش می شوند.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان ادامه داد: این دانشجویان در 10 رشته کاردانی و 8 رشته کارشناسی در سه مرکز دانشکده یزدان پناه سنندج، آموزشگاه دختران سنندج و آموزشگاه سقز مشغول به فراگیری هستند.
شیردل با بیان اینکه آموزشگاه فنی و حرفه ای بانه نیز کارهای اخذ مجوز راه اندازی آن به اتمام رسیده است، یادآور شد: در صورت راه اندازی این مرکز برای ترم دوم امسال از طریق تکمیل ظرفیت دانشگاه ها دانشجو پذیرش می شود.
وی به جایگاه دانشکده یزدان پناه سنندج در میان آموزشگاه های فنی و حرفه ای کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به شاخص هایی که از سوی مرکز تعیین شده از مجموع 172 مرکز آموزشی فنی و حرفه ای تنها 14 مرکز به دانشکده تبدیل شده اند که دانشکده یزدان پناه سنندج نیز جزو این موارد است.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان اظهارداشت: امکانات کارگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی و فضای آموزشی لازم از مهمترین شاخص های یه دانشکده فنی و حرفه ای است که خوشبختانه دانشکده یزدان پناه سنندج از این حیث در جایگاه مناسبی برخوردار است و طی سال های 95 و 96 بیش از هفت میلیارد ریال تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی خریداری شده است.
شیردل با بیان اینکه کارگاه های موجود در این مراکز نه تنها در غرب کشور بلکه در سراسر کشور بی نظیر هستند، افزود: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی سعی شده جدیدترین دستگاه های مورد نیاز برای آموزش در این مراکز خریداری شود تا دانشجویان بتوانند با تکنولوژی روز دنیا آشنا شده و پس از فارغ التحصیلی به راحتی وارد بازار کار شوند و شاخص بیکاری استان نیز کاهش یابد.
وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه روزانه تکنولوژی های جدیدی وارد بازار می شود و ما نیز با محدودیت بودجه و اعتبار مواجه هستیم، امیدواریم با کمک خیران و حمایت مسئولان بتوانیم هر سال تجهیزات به روزتری خریداری کنیم.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان یادآور شد: امکانات مناسب و حضور اساتید برجسته در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان کردستان باعث شده هر ساله شاهد ساخت و ثبت یک اختراع جدید از سوی دانشجویان باشیم و ایده هایی که به پدیده تبدیل شده اند در انتظار سرمایه گذار برای انبوه سازی و تجاری سازی باشند.
شیردل با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از دروس آموزشی این مراکز به صورت عملی صورت می گیرد، گفت: تنها 30 درصد دروس تئوری هستند که همین امر باعث شده دانشجویان با فناوری و تکنولوژی های روز آشنا شوند و بتوانند مشکلات حوزه صنعت استان را مرتفع سازند.
وی در ادامه سخنان خود اظهارداشت: با توجه به اعتبارات خوبی که در سال 95 و 96 جذب کردیم توانستیم چند پروژه عمرانی در راستای توسعه فضاهای آموزشی، کارگاه ها و آزمایشگاه ها را به انجام برسانی و ظرف مدت 9 ماه هزار و 100 مترمربع به زیرساخت های فضاهای مراکز آموزشی فنی و حرفه ای کردستان اضافه شده است.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان افزود: در سال 97 نیز عملیات ساخت و بهره برداری از سالن ورزشی دختران با اعتباری بالغ بر 460 میلیون تومان، احداث خوابگاه دانشجویی با زیربنای هزارو 500 مترمربع با اعتبار یک میلیارد و 164 میلیون تومان و احداث دو هزار و 400 مترمربع فضای آزمایشگاهی جدید در دست اقدام قرار گرفته که برای اتمام این پروژه ها به پنج میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
شیردل ادامه داد: متاسفانه طی سالیان گذشته نبود خوابگاه باعث شده بود تعدادی از دانشجویان ما به دلیل مشکلات مالی و عدم توانایی تهیه منزل مسکونی از حضور در دانشگاه انصراف دهند که با ساخت و بهره برداری خوابگاه مذکور ظرفیت پذیرش 250 دانشجو را خواهیم داشت و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات زمینه اتمام هر چه زودتر این پروژه ها فراهم شود.
وی در پایان سخنان خود یادآور شد: با توجه به اینکه بسیاری از اختراعات دانشجویان مراکز آموزش فنی و حرفه استان کردستان به ثبت رسیده امیدواریم سرمایه گذاران زمینه تجاری سازی این اختراعات را فراهم کنند و شرکت های بزرگ به خصوص در حوزه خودروسازی از توانمندی های نیروهای آموزش دیده و صاحب اختراع بهره ببرند.
گفتنی است در پایان این نشست خبری خبرنگاران حاضر به همراه سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان و تعدادی از معاونان و اساتید دانشکده یزدان پناه سنندج از کارگاه ها و آزمایشگاه های این مرکز بازدید کردند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/52247/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

خلیفی به لاپورتا؛ این ایده احمقانه را کنار بگذارید

اینقدر اغراق نکنید، مسی کند بود و دو گل معمولی زد!‏

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

ویدیوی کامل بیانیه خوان لاپورتا درباره ال‌کلاسیکو

رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!

لیگ ملت‌ها؛ قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس باشگاه میلان: پیولی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

کسب 10 مدال در روز نخست برای نمایندگان ووشو ایران

علیرضا فغانی فینالیست آسیا را مشخص کرد!

استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی

شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی مدال طلا گرفتند

توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه

ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان

300 نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند

پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه

گل اول تیم فوتبال بعثت کرمانشاه به فولاد هرمزگان

اعزام 2کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

ما دو جور بخشنده داریم!

مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال

بازیکن رئال که ژابی برای لورکوزن می‌خواهد

ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی

العین - یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای

سرپرست استقلال خوزستان؛ فقط تمرکز و دیگر هیچ!

فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!

مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

دمتان گرم و ممنون نکونام و استقلال!

بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است

رشد 3 برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان

بازگشایی گردنه تته پس از 5 ماه + فیلم

توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور

انجام عمل تعویض دریچه قلب از طریق آنژیوگرافی برای اولین‌بار در کرمانشاه

عملیات بازگشایی گردنه تته

لایحه بودجه 1403 شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود

اجرای طرح شنبه‌های احیای واحدهای راکد در کردستان

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست

آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است

مذاکرات مثبت لیورپول با فاینورد برای جانشینی اشلوت با کلوپ

پائز: المپیک 2024 واقعیت است، نه رویا