عصر کرد

آخرين مطالب

نفرات برتر سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان معرفی شدند فرهنگی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - آیین اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با معرفی نفرات برتر برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، آیین اختتامیه سیزدهمین دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان امروز چهارشنبه(14 شهریور) در سالن نشاط آموزش و پرورش مریوان برگزار و براساس آرای هیات داوران، نفرات برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.
در بخش موسیقی آیینی سنتی ؛ اثر شاختابابا از آذربایجان مورد تقدیر قرار گرفت و اثر برگزیده این بخش آهنگساز و نوازنده نمایش دعای آفتاب از لاهیجان معرفی شد.
در بخش طراحی فضا، از طراح فضای نمایش دعای آفتاب از لاهیجان قدردانی و اثر برگزیده در این بخش، نمایش «داول کشی» از کرمانشاه معرفی شد.
در بخش تحقیق و پژوهش، جایزه این بخش به پژوهشگر نمایش داول کشی،«هواس بلوک» از کرمانشاه اهدا شد.
در بخش کارگردانی، محمدعلی صادق حسنی از نمایش دعای آفتاب از لاهیجان تقدیر و اثر برگزیده این بخش کارگردان نمایش داول کشی «مرتضی اسدی مرام» از کرمانشاه معرفی شد.
در بخش پوستر و بروشور آزاد مسابقه؛ رتبه اول «هومن رحیمی فرد» از نمایش دروازه‌های جهنم از رشت معرفی شد، رتبه دوم به نمایش درباره یک توپ، «سامان رستمی پور» از قروه تعلق گرفت و رتبه سوم «آیده یزدانی» از نمایش بیگانگی از آمل معرفی شد.
در بخش موسیقی این بخش، از «امیرمحمد بهزادی» از نمایش بیگانگی از آمل تقدیر شد، رتبه اول «احمد الفتی» و «مجید رهبری آزاد» از نمایش "اگر دربند درمانی" از آستانه اشرفیه شدند، رتبه دوم «فرید امام جمعه» از نمایش تیک تاک از بوکان شد و رتبه سوم هم به «مهرداد موسوی» از نمایش زلزله از کرمانشاه اهدا شد.
در بخش طراحی لباس، رتبه اول به طراحان نمایش «دایره مربع مستطیل» ئه‌ژین عبدالله زاده و افشین خدری از سنندج تعلق گرفت، رتبه دوم به «ساریه امینی» از نمایش تیک تاک از بوکان اهدا شد و رتبه سوم به «سعید خیراللهی» از نمایش یخچال از ایلام اهدا شد.
در بخش طراحی فضا، «امیر شهبازیان» به خاطر فضای نمایش درباره یک توپ از قروه قدردانی شد و رتبه اول به نمایش چمدان مختار محمدی از مریوان، رتبه دوم صعود به ارتفاعات بالا، مهدی حبیبی از تهران و رتبه سوم نمایش دایره مربع مستطیل، ئه ‌ژین عبدالله زاده و افشین خدری از سنندج معرفی شدند.
در بخش تقدیر و تشکر از بازیگران خردسال و نوجوان، السا کلهر بازیگر نمایش خون از الوند، بیتا شهبازیان بازیگر نمایش درباره یک توپ از قروه، هلین محمدی از نمایش چمدان از مریوان و بازیگر جوان نمایش دایره مربع مستطیل آرتین امجدی از سنندج مورد تقدیر قرار گرفتند.
بخش بازیگری بانوان، رتبه اول به نازیلا امینی از نمایش تیک تاک از بوکان رسید، رتبه دوم به نرگس خاککار از تهران از نمایش صعود به ارتفاعات تعلق گرفت و رتبه سوم به صورت مشترک به دو بازیگر نمایش یخچال، مرجان قاسمی از ایلام و مرجان آقانوری، نمایش سال به سال از مریوان اهدا شد.
بخش بازیگری آقایان، رتبه اول به «مصطفی کولیوندی» بازیگر نمایش‌های صعود به ارتفاعات بالا و چهار دیواری اختیاری رسید، رتبه دوم به صورت مشترک به «هاوری رضایی» بازیگر تیک تاک از بوکان و «احمد جعفری» از نمایش یخچال از دهلران اهدا شد و رتبه سوم هم به صورت مشترک «مالک آبسالان» بازیگر نمایش چهاردیواری اختیاری از دهلران و «سیوان فتاحی» از نمایش سال به سال از مریوان معرفی شدند.
در این بخش از بازیگر دو گروه نمایش بیگانگی و نمایش مستطیل مربع دایره تقدیر شد و جایزه ویژه هیات داوران هم به مختار محمدی از نمایش چمدان از مریوان اهدا شد.
در بخش طرح و ایده؛ رتبه اول به موسی هدایتی از نمایش درباره یک توپ از قروه، رتبه دوم به صورت مشترک به «افشین خدری» از نمایش دایره مربع مستطیل از سنندج و «مختار محمدی» از نمایش چمدان از مریوان اهدا شد و رتبه سوم هم به صورت مشترک به نرگس خاککار از نمایش صعود به ارتفاعات بالا از تهران و سوران حسینی از نمایش سال به سال از مریوان تعلق گرفت.
در بخش کارگردانی؛ هیات داوران از نرگس خاککار، کارگردان نمایش صعود به ارتفاعات بالا قدردانی کردند و رتبه اول به افشین خدری، کارگردان نمایش مربع مستطیل دایره از سنندج اهدا شد، رتبه دوم به صورت مشترک به کارگردان نمایش بیگانگی غنچه شکوهیان از آمل و یخچال سعید خیراللهی از دهلران رسید و رتبه سوم هم به صورت مشترک به سوران حسینی، کارگردان نمایش سال به سال از مریوان و نازیلا امینی از نمایش تیک تاک از بوکان اهدا شد.
در پایان نمایش های برگزیده جهت معرفی به دبیرخانه جشنواره فجر هم در دو بخش آیینی و سنتی معرفی شدند که در بخش آیینی سنتی؛ نمایش‌های داول کشی از کرمانشاه و دعای آفتاب از لاهیجان و در بخش مسابقه آزاد؛ نمایش‌های صعود به ارتفاعات بالا از تهران، بیگانگی از آمل، سال به سال از مریوان، یخچال از دهلران، دایره مربع مستطیل از سنندج، درباره یک توپ از قروه، چمدان از مریوان و تیک تاک از بوکان معرفی شدند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/50752/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمین گرد است!

برتری خفیف ایران برابر افغانستان در نیمه اول

حمید استیلی: قهرمان از بین پرسپولیس ‌و استقلال است

هاشم بیک زاده: ترجیح دادم از کادرفنی استقلال جدا شوم

هاشمی نسب: قانون جدیدی وضع نشود صدر می‌مانیم

از وضعیت مصدومیت طیبی تا شرایط تیم ملی فوتسال

روشن: به هیچ عنوان استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی‌شوند!

گل دوم ایران به افغانستان در رقابت های آسیایی فوتسال

گل سوم ایران به افغانستان توسط احمد عباسی

گلایه‌های مهدی هاشمی‌نسب از میثاقی در نشست خبری

نجات دروازه های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران

بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرا می‌گیرد

بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرامی‌گیرد

سالم الدوساری، موثرترین بازیکن لیگ قهرمانان

وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان

سه پنالتی علیه الهلال

سیل پرواز فرنگی‌کاران به ایران را لغو کرد

مهدی شیری: از خمس خیلی چیزها یاد گرفتم

تیم ملی فوتسال تاجیکستان از سد کره جنوبی گذشت

چرا هالند و دی‌بروینه را تعویض کردم

ترکیب تیم ملی فوتسال برای بازی با افغانستان مشخص شد

بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها

کرمانشاهیان در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی می‌کنند

ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا

سه پنالتی علیه الهلال، یکی از یکی درست‌تر!

حذف بروکراسی اداری در کردستان پیش‌ نیاز تحقق شعار سال

تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون نهایی

کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد

بیش از 90 درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند

رئیس جهاد دانشگاهی: کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

سرمربی رم در فصل آینده مشخص شد

قهرمانان غیرمنتظره؛ چه کسی باور می‌کرد!

رکورد خاص ذوب‌آهن شکست!

برترین پاس های کلیدی هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

بهار در کوچه باغات سراب قنبر- کرمانشاه

«طلوع خونین» را در تماشاخانه ایران‌شهر مشاهده کنید

بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی کرمانشاه امروز رایگان است

هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود

اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است

«وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

بازدید از بناهای تاریخی کردستان رایگان شد

واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن

رکورد دست‌نیافتنی رئال

بهترین گل‌های هفته لیگ قهرمانان اروپا

آذرباد: این اتفاق را در عمرم ندیده‌ بودم!