عصر کرد

آخرين مطالب

پرواز تهران-کیش-تهران 2.4 میلیون تومان ورزشي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - در حالی قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزایش 4 برابری قیمت پروازهای داخلی را انکار کرده که نرخ بلیت‌ها همچنان به پرواز خود ادامه می‌دهد، در یک نمونه نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت تهران-کیش به 2.4 میلیون تومان افزایش یافته است
انکار عجیب جهش 4برابری قیمت پروازها توسط آقای قائم مقام
آرش خدایی شب گذشته اظهار کرد: این‌که گفته می‌شود سازمان هواپیمایی کشوری پشت افزایش قیمت پروازهای داخلی است، این صحت ندارد. به نظر ما رفتن این پول به جیب یک سری واسطه‌ها در قالب چارتری یک خسارت مطلق برای صنعت هواپیمایی است.
به شدت با شرکت‌های هواپیمایی سخت‌گیری می‌کنیم تا خودشان سیستم مدیریت هزینه و درآمد داشته باشند و بلیت‌های خود را بفروشند. اگر واقعا در بازار کششی جهت پرداخت پول بالاتری برای یک بلیت، چرا نباید این پول را شرکت هواپیمایی کسب کند چرا باید به چارترکننده بدهد.
برخی از اینها -ایرلاین‌ها- با چارترکنندگان قراردادهایی دارند و می‌گویند به آن متعهدیم. ابزاری که ما داریم این است که پرواز را کنسل کنیم.
قائم مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد:‌ اگر پرواز را کنسل کنیم باز به مردم فشار می‌آید.
خدایی درباره گرانی بلیت پروازهای داخلی نیز گفت: «در سرجمع حمل‌ونقل هوایی به هیچ عنوان افزایش چهار برابری که هیچی، سه برابر، دو برابر حتی 70، 80 درصد نداشته‌ایم و نداریم.»
«الان شروع می‌شود به ثابت شدن و کاهش قیمت.»
این در حالی است که به نظر می‌رسد آقای قائم مقام اطلاع درستی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی کشور ندارد.
به‌عنوان نمونه هم‌اکنون نرخ بلیت پروازهای داخلی نسبت به چند هفته قبل حدود 5 برابر شده است. به عنوان مثال نرخ بلیت پرواز تهران-کیش از مرز یک میلیون تومان عبور کرده و یک میلیون و 40 هزار تومان است. نرخ بلیت برگشت این مسیر پروازی یعنی کیش-تهران نیز یک میلیون و 360 هزار تومان است. به عبارت دیگر هزینه خرید بلیت رفت و برگشت پرواز تهران-کیش حدود 2 میلیون و 400 میلیون تومان است. نرخ بلیت این مسیر پروازی تا قبل از آزادسازی نرخ بلیت‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی، 170 هزار تومان (رفت) بود.
پرواز تهران-مشهد حدود 900 هزار تومان و قیمت بلیت برگشت این مسیر پروازی 900 هزار تومان است. در واقع هزینه رفت و برگشت بلیت پرواز مسیر تهران-مشهد 1.8 میلیون تومان خواهد بود. قیمت بلیت تهران مشهد قبل از آزادسازی 131 هزار تومان بود.
به گزارش تسنیم، حمل‌ونقل هوایی کشور چند ماهی است دچار معضل جدید افزایش قیمت و نبود نظارت کامل توسط سازمان هواپیمایی کشوری شده است. افزایش نرخ ارز و عدم تخصیص ارز دولتی دلایل افزایش لجام گسیخته نرخ پروازهای داخلی اعلام شده است. افزایش قیمتی که عالی‌ترین مقام وزارتخانه راه و شهرسازی با تایید تلویحی آن حفظ صنعت مذکور را مهم‌تر از قیمت بلیت پروازها اعلام کرده است.
حال در این نابسامانی انتظار می‌رود رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اقدام لازم را برای حذف پروازهای چارتری به‌عنوان یکی از عوامل مهم نابسامانی بازار حمل‌ونقل مسافری کشور اتخاذ کند، موضوعی که قائم مقام وی در میانه سخنانش به آن اشاره کرد. اطلاع‌رسانی شفاف و بدون واسطه کمترین انتظاری است که مردم از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دارند. در این رابطه شایسته است به جای واسپاری امر اطلاع‌رسانی به روابط عمومی یا قائم مقام - که در وجود چنین پستی در سازمان هواپیمایی تردیدهای جدی وجود دارد- شخصا اطلاع‌رسانی مطلوب و صادقانه که همواره وزیر راه و شهرسازی شعار آن را داده، انجام دهد.
منبع: tasnimnews.com

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/46799/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد