عصر کرد

آخرين مطالب

نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

ایجاد منطقه آزاد در کردستان تاثیر مثبتی در اقتصاد ملی خواهد داشت اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج- نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد در کردستان تاثیر مثبتی در اقتصاد ملی خواهد داشت، گفت: البته این اقدام نیاز به مدیریت صحیح دارد.

به گزارش خبرنگارمهر، سید احسن علوی امروز در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج به موضوعات مختلفی از جمله سیاست خارجی، وضعیت راه ها، آب و کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در ادبیات راهبردی آمریکا این نتیجه حاصل شده که ایران قدرت بازدارندگی را بدست آورده و امکان مقابله و جنگ سخت با آن وجود ندارد لذا این گزینه را کنار گذاشته است.
وی عنوان کرد: حال دشمنان از سه طریق شامل تحریم مالی، حمله سایبری و حمایت از اپوزیسیون های داخلی و خارجی به مقابله با کشورمان پرداختند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از تحریم های مالی و مشکلات اقتصادی امروز ایران ناشی از سوءمدیریت داخلی است، بیان کرد: 13 آبان ماه امسال تحریم های نفتی را هم خواهیم داشت و امکان دارد کشور بیشتر با تنگناهای مالی مواجه شود.
نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این شرایط می طلبد حکمرانان و دولتمردان کشورمان تدبیر اساسی بیاندیشند تا بتوانیم از پیچ های خطرناک تحریم ها عبور کنیم.
علوی اظهارداشت: همانگونه که در محیط زیست بحث اکوسیستم مطرح است باید در حوزه اقتصادی هم اکوسیستم ویژه آن را ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه تولید هر محصولی نیاز به شرایط ویژه ای دارد، افزود: باید کارآفرینی و محیط امن و ارزش افزوده ایجاد شود تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.
وی بر به روز کردن دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: تا زمانی که دانشگاه های کشورمان به وسیله پول نفت اداره می شوند دغدغه ایجاد ارزش افزوده و پژوهش های کاربردی در جامعه را ندارند.
نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر دانشگاه از طریق پول نفت دوپینگ نکند به سمت و سوی پژوهش و تحقیقات موثر در روند پیشرفت جامعه خواهد رفت.
علوی عنوان کرد: در کشورهایی هم چون چین اگر مسئول و مدیری نتواند ارزش افزوده ایجاد کند ارتقا پیدا نخواهد کرد مسئله ای که در ایران چندان توجهی به آن نشده است.
وی یکی از ضروریات موجود در هر کشوری از جمله ایران را سیاست خارجی قوی خواند و گفت: آنچه امروز حکمرانی را مشکل کرده این است که ما جهان بینی اسلامی داریم ولی تفکرهایی که وجود دارد تفکر سوسیالیستی دهه 60 که اعتقاد به اینکه قدرت مطلق در اختیار دولت است و نیاز به ارتباط با دیگر کشورها وجود ندارد و همچنین تفکر لیبرالیسم است.
وی با اشاره به اینکه کسانی که برای منافع ملی کار نکنند محکوم به شکست هستند، عنوان کرد: امروزه تیمی معتقد به انجام کاری و گروه دیگری مخالف آن هستند لذا تا زمانی که به قرارداد اجتماعی نرسیم همچنان با مشکلات متعددی مواجه خواهیم بود.
تعارض منافع در بخش دولتی و خصوصی مانع از بهبود شرایط کشورمی شود
وی یکی از دلایل عدم ایجاد بازار کار مناسب در کشور را بروکراسی اداری و دیدگاه های تنگ نظرانه برخی از مسئولان وکارشناسان ادارات دولتی خواند و بیان کرد: 80 نفر از نمایندگان مردم در مجلس سوالاتی در ارتباط با دلیل بوجود آمدن شرایط کنونی اقتصادی و اعطای ارز دولتی به شرکت هایی که اجناسی برخلاف آنچه حوزه فعالیت آنها بوده وارد کردند، از رییس جمهور پرسیدند.
وی بیان کرد: وقتی مدیری هم در بخش دولتی و هم خصوصی فعالیت می کند بی شک هر دو بخش با مشکل مواجه می شوند تعارض منافع مانع بهبود شرایط کشور می شود.
نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت راه تنها وزارتخانه ای است که عملکرد مطلوب و قابل دفاعی در کردستان دارد، اظهارداشت: 550 میلیارد تومان قرارداد در ارتباط با اجرای پروژه های حوزه راه استان منعقد شده است.
علوی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در شرایطی که برای اتمام پروژه های حوزه خود در کشور نیاز به 174 هزار میلیارد تومان دارد و رقم بودجه آن 4 هزار و 500 میلیارد تومان است، پروژه هایی را در کردستان اجرا کرده و یا در حال اجرای آنها است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون پروژه هایی در محورهای کامیاران، دیواندره و سقزدر حال انجام است، بیان کرد: ایجاد و احداث بزرگراه در کردستان به دلیل وجود معارض ملکی فراوان و توپوگرافی استان نسبت به سایر استان های کشور هزینه بردار تر است.
وی با بیان اینکه پروژه های حوزه جاده های روستایی و بافت ناکارآمد شهری و نواحی منفصل شهری استان هم در حال اجرا است، اظهارداشت: اجرای هر هزار متر تونل در جاده مریوان نیاز به 45 میلیارد تومان اعتبار دارد و طول یکی از تونل های مریوان 1800 متر است.
6 هزار و 334 شهر و روستای ایران فاقد آب هستند
نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در حوزه آب هم گفت: به شدت در کشور با تنش آبی مواجه شدیم به گونه ای که اکنون 334 شهر و 6 هزار روستا فاقد آب هستند.
علوی با اشاره به اینکه کردستان از لحاظ منابع آبی مشکلی ندارد، گفت: از محل سد آزاد اختصاص آب به دو هزار و 500 هکتار از اراضی دیم استان در نظر گرفته شده بود که با پیگیری های انجام شده به 30 هزار هکتار افزایش داده شد و اکنون خواستار افزایش آن تا 65 هزار هکتار هستیم.
وی با بیان اینکه بیشتر آب 33 سد موجود در استان به خارج از استان انتقال داده می شود، عنوان کرد: باید مانع از خروج آب استان بجز حوزه آب شرب به دیگر مناطق کشور شویم.
وی از تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه-مریوان در کمیسیون اقتصادی مجلس خبرداد و بیان کرد: منطقه آزاد برای استان کردستان چون صنعتی نیست و تولید زیادی هم ندارد می تواند بسیار موثر و کمک کننده وضعیت اشتغال و اقتصاد آن باشد.
نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد در کردستان تاثیر مثبتی هم در اقتصاد ملی خواهد داشت، ادامه داد: این مهم نیز باید به خوبی مدیریت شود نه اینکه محلی برای سرمایه گذاری افراد دیگر شده و تنها کولبری آن سهم مردم استان ما شود.
علوی یکی دیگر از ظرفیت استان را معادن غنی خواند و گفت: تمام تولید طلای کشور به 3 تن در سال هم نمی رسد و این در حالی است که در یکی از معادن کردستان 3.2 تن طلا استخراج می شود.
وی اظهارداشت: همواره برای ما جای سوال داشته و دارد که ارزش افزوده ناشی از ایجاد پتروشیمی در کردستان به کجا می رود؟، نمایندگان مردم ما در مجلس به جای اینکه وقت خود را صرف تعیین مدیر و بخشدار کنند باید به دنبال مشخص کردن چنین موارد مهمی باشند.
وی با اشاره به اینکه در کردستان امسال بیش از یک میلیون تن گندم تولید شده است، عنوان کرد: حمل و نقل گندم در استان با مشکل مواجه شده بود که خوشبختانه آن را رفع کردیم.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/45365/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستانک/ شنوایی کم

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی

مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون

انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون 965 نفر از زائران حج تمتع

تبدیل بلوار نوبهار شهر کرمانشاه به پیاده راه

صرفه‌جویی 291 میلیون لیتر بنزین در پارسال

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

افزایش 20 درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب

رفع تصرف 300 هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه

«زندگی به شرط خنده»، در راه شبکه آی‌فیلم

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس