عصر کرد

آخرين مطالب

فضای نقد منصفانه، علمی و کارشناسانه در جامعه فراهم شود اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - معاون سیاسی – امنیتی استاندار کردستان گفت: خبرنگاران سربازان گمنامی هستند که در عرصه خبر و خبررسانی با همه کمبودها و کاستی‌هابی که با آن روبه رو بوده، با اطلاع‌رسانی دقیق و کارشناسانه و نقدهای منصفانه کمک حال مدیران استان هستند.
  حسین خوش اقبال، اظهار کرد: یاد و خاطره شهیدان عرصه قلم و مطبوعات به ویژه شهید صارمی را گرامی می‌داریم و امیدواریم خداوند متعال به ما توفیق دهد تا ادامه‌دهنده راه شهدا اشیم.
وی افزود: شهدا در راستای حفظ کرامت انسانی، حفاظت از نظام مقدس اسلامی، بیان آزادی اندیشه و حقایق، همچون شهید صارمی جان خود را فدا کردند که ما باید این رسالت را ارج نهیم.
معاون سیاسی – امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه به ارزش قلم و جایگاه والای قلم در آموزه های اسلام تأکید شده است، بیان کرد: در این راستا هم جامعه مطبوعات و هم مسئولان نظام باید در حفظ این جایگاه بکوشند.
وی اعلام کرد: خبرنگاران سربازان گمنامی هستند که در عرصه خبر و خبررسانی با همه کمبودها و کاستی‌هایی که با آن روبه رو هستند، با اطلاع‌رسانی دقیق و کارشناسانه و نقدهای منصفانه کمک حال مدیران استان هستند.
خوش اقبال عنوان کرد: اگر امروز امنیتی را در جامعه شاهدیم بخشی از آن به واسطه ایثار و فداکاری نیروهای مسلح و امنیتی بوده و بخشی نیز به واسطه فعالیت فعالان عرصه‌های اطلاع‌رسانی بوده است چراکه رسانه ها با آگاهی‌بخشی به مردم و امیدبخش بودن کارهای نظام، می‌توانند مردم را در صحنه نگهدارند.
وی افزود: حرفه خبرنگاری برای خبرنگاران یک شغل نیست بلکه بخشی از زندگی آن هاست چراکه با عشق و علاقه در این عرصه حضور می‌یابند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان افزود: امیدواریم همه دست اندرکاران نظام فضا را به نحوی پیش ببرند که در آن فضا، فضای نقد کارشناسانه، علمی و منصفانه فراهم باشد و گوش شنوایی برای شنیدن درد دل‌های بیان شده مردم در خبرگزاری‌ها داشته باشند.
وی مهم‌ترین مؤلفه حرفه خبرنگاری را انتقال رویدادها دانست و اعلام کرد: خبرنگاران پیشتازان عرصه فرهنگ جامعه هستند و به این امر عشق نشان می‌دهند و آثار ارزشمندی را در این بخش دارند.
خوش اقبال نقش خبرنگاران در عرصه توسعه و پیشرفت کشور را بی بدیل ذکر و بیان کرد: باید فضایی فراهم باشد که خبرنگاران بدون هیچ ترس و واهمه‌ای واقعیت‌ها را بیان کنند.
وی در ادامه گفت: تعدادی از مسئولان هر نقدی را تخریب می‌دانند در حالیکه این طور نیست و خبرنگاران آیینه تمام نمای بیان مسائل و مشکلات جامعه هستند و مسئولان باید این مسائل را باید پیگیری کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به نقش کلیدی خبرنگاران در ایجاد نشاط اجتماعی و امید و خوش‌بینی به نظام اشاره کرد و افزود: امروز که ما در مبارزه اقتصادی با آمریکا هستیم اگر رسانه نقش خود را به درستی و شایسته ایفا کند، اعتماد مردم به نظام و مسئولان بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به مقایسه وضعیت زندگی امروزه مردم با اوایل انقلاب بیان کرد: مردم از زمان شروع جنگ هشت سال مبارزه کردند و از کمبودهای بیشتری نسبت به امروز برخوردار بودند اما در مقابل این مشکلات مردم ایستادگی و مقاومت کردند.
خوش اقبال اعلام کرد: امروز باید اعتماد و اعتقاد مردم به حاکمیت و مسئولان نظام توسط رسانه‌ها بیشتر تقویت شود چراکه درست است امروز ما تحریم اقتصادی شده‌ایم اما داشته‌های علمی و دستاوردهای نظام به برکت اساتید دانشگاهی، نخبگان، مخترعان کشور بیشتر بوده است.
وی نقش خبرنگاران در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کلیدی جامعه هم برای مسئولان و هم جامعه را مهم ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم خبرنگاران در انتقال اخبار با حفظ اصول حرفه‌ای که مورد انتظار جامعه است، بتوانند امید را در جامعه تقویت کنند.
معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان با اشاره به نگرانی مسئولان نظام از عدم اعتماد مردم تأکید کرد: اگر مردم امید و اعتماد به نظام داشته باشند یقینا عملکرد دولت در رفع مسائل و مشکلاتی که گریبانگیر جامعه است، موفق‌تر خواهد بود.
وی یادآور شد: خبرنگاران در عرصه مبارزه فرهنگی، اجتماعی و نظامی همواره می‌توانند پیشگام باشند، لذا باید با انتقاد سازنده مسئولان را بیشتر همراهی کنند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/45116/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

انجام بیش از 1400 آزمایش در راستای جوانی جمعیت در کرمانشاه

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

کنسرت‌های اردیبهشت در راهند؛ از طلیسچی تا بانی

دقیقی: اطرافیان می‌گفتند گزینه اول تراکتور هستی

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان