عصر کرد

آخرين مطالب

حاشیه هایی از یک تجلیل؛

ورزش قروه همچنان در حاشیه/پرچم شعار مسئولان بالاست اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - قروه- برخورد بی تفاوت مسئولان قروه در مراسم تجلیل از قهرمان ووشو جهان در کنار حمایت نکردن از ورزشکاران این شهر در عمل و ضعف در مدیریت تشریفات برنامه، مباحث مورد انتقاد بسیاری از حاضران بود.

به گزارش خبرنگار مهر ، از یازدهم تا چهاردهم مرداد ماه سال جاری دومین دوره مسابقات ووشو دانشجویان جهان در ماکائو چین با حضور 260 ورزشکار در قالب 26 کشور برگزار شد. در این دوره از مسابقات تیم ملی دانشجویان ایران با کسب 4 مدال طلا در بخش ساندا قهرمان و در مجموع در بخش ساندا و تالو نایب قهرمان جهان شد.
از میان این قهرمانان یکی از مدال آوران «امیر کریمی» دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه است که در وزن 80- کیلوگرم در بین 16 ووشوکار و با غلبه بر حریفانی از کشورهای آمریکا، فرانسه و ترکیه در بخش ساندا مدال طلا را کسب می کند.
به مناسبت همین قهرمانی بود که دانشگاه آزاد قروه شامگاه پنجشنبه در مراسمی از تلاش های این ورزشکار قروه ای تجلیل کرد. تجلیلی که چندان خوشایند نبود و همین باعث شد که بیشتر ورزشکاران حاضر در مراسم صدای اعتراضشان درآید.
برخوردی تأسف آور
سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد قروه محل برگزاری مراسم بود. دعوت شدگان یکی یکی آمدند. طبق معمول هم ردیف های اول و دوم برای مسئولان و مدیران در نظر گرفته شد.
با وجود آنکه عنوان برنامه تجلیل از قهرمان ورزشی جهان است اما گویا مثل همیشه در قروه هیچکس برای ورزشکاران نام آور این شهرستان ارزش قایل نیست؛ هم از مسئولان گرفته و هم مردم. چرا که سالن نیمه پُر هم نشد.
در هر صورت برنامه آغاز شد آن هم بدون اینکه منتظر بمانند تا سوژه اصلی مراسم بیاید. بهانه منتظر نماندن هم عجله مسئولان دعوت شده بود. مسئولانی که همیشه مدعی دفاع از حق ورزشکاران و احترام به مردم هستند و همچنان از سخنان شعار محورشان رونمایی می شود.
«امیر کریمی» که کلید اصلی برنامه بود تقریباً اواسط مراسم همراه با خانواده اش رسید. اینجا بود که برخورد نادرست مدیران و مسئولان شهرستان قروه تأسف همه حاضران را به همراه داشت.
این قهرمان جهان هنگام ورود به سالن، به اصرار همراهانش به ردیف های جلو هدایت شد. در این میان مدیرانی که گویا عادت کرده اند همیشه پرچم دار پست و مقام خود باشند، حاضر نشدند به احترام جوان قهرمان شهر جای خود را عوض کرده و یک ردیف عقب تر بنشینند و کاری کردند که این ورزشکار میان بهت و حیرت مدتی را فقط به اطراف نگاه کرد.
مسئله ای که به چشم تک تک حاضران ناخوشایند آمد و جو مراسم را تغییر داد و اکثراً می گفتند مراسم مختص به «امیر» بود و باید او جایگاه ویژه ای را می داشت و این بی احترامی غیرقابل قبول است.
غایبان اصلی، حاضران فراری
همچنین جدای از برخورد نامناسب صورت گرفته، حضور مسئولانی که چندان به حوزه ورزش مرتبط نبودند جای تعجب داشت و از طرفی دیگر نبود خود متولیان امر ورزش همانند رئیس ورزش و جوانان قروه سؤال برانگیز بود. برای چنین برنامه مهمی، حضور نداشتن وی چه توجیهی می تواند داشته باشد؟
از آن طرف هم گله مندی از نیامدن مدیر کل ورزش و جوانان کردستان بود که علت حضور نداشتن او رفتن به مأموریت خارج از استان اعلام شد.
با وجود تمامی این مسایل اما برنامه ادامه یافت و انتظار می رفت حداقل مراسم با روند بهتری پیش رود اما اینبار مسئولان و مدیران بدون در نظر گرفتن شرایط، پس از تحویل هدایای خود به قهرمان ورزشی و گرفتن عکس های تبلیغی و عملکردی، با این بهانه که جلسه دارند، مراسم را ترک کرده و تا پایان برنامه نماندند.
عکس گرفتن برای گزارش عملکرد خود در کنار حضور کوتاه مدت تنها برای رفع تکلیف دو دلیل مسئولان جهت حضور در این گونه مراسم ها بوده و تشویق و ایجاد انگیزه در چنین جوانانی هرگز در زمره فعالیت های هیچکدام از نهادها وجود نداشته است.
حرف به کجا می رسد
در ادامه مراسم که تنها حاضران باقیمانده تیم ووشو شهرستان و عوامل دانشگاه آزاد بودند، پایه گذار ورزش ووشو در قروه به شدت از بی توجهی مسئولان امر به حوزه ورزش و ورزشکاران قهرمان انتقاد کرد.
«ابراهیم مهری» با بیان اینکه مشکل از کجاست که مسئولان حاضر نشدند یک ساعت را به احترام قهرمان جهان تحمل کنند، افزود: «حرف زدن و شعارهای کلیشه ای فایده ندارد. این ورزشکاران با امکاناتی محدود قهرمان می شوند و نیازمند حمایت و انگیزه برای ادامه هستند.»
به گفته او مسئولان بهتر است بدانند که این ورزشکاران از کجا شروع کردند و به کجا رسیدند و اینکه چطور می توان قدر قهرمانان شهر را دانست.
«مهری» با انتقاد از غایب بودن رئیس ورزش و جوانان شهرستان قروه، گفت: «مشکل ریشه ای بوده و لازم است حمایت ها ارزشمند باشد چرا که نگهداشت چنین ورزشکاران قهرمانی سخت است.»
مسئولان بی عمل
تمامی این مسایل بود که واکنش رئیس هیئت ووشو قروه را هم به همراه داشت. «مرتضی کرمی» در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن ابراز تأسف از این وضعیت پیش آمده اظهار داشت: ورزشکارانی چون «امیر کریمی» پشتوانه ورزش ووشو کردستان هستند و قطعاً این قهرمانی ها ادامه دارد لذا باید مسئولان امر رضایت دهند که از منبر حرف پایین بیایند و در ماشین عمل بنشینند.
او که 17 سال است ووشو کار می کند، قروه را قطب ووشوی ایران می داند و می گوید: «تمامی این مسئولان که به مراسم ها می آیند فقط حرف می زنند. ما تا به حال هیچ عمل مثبتی برای حمایت از ورزشکاران از جانب مسئولان ندیده ایم.»
به گفته «کرمی» هیئت ووشو که اکنون قهرمان جهان را در خود دارد با دست خالی شروع کرده و نیاز دارد که حمایت شود تا این قهرمانی ها ادامه یابد.
خاموشی مدیریت تشریفات
جدای از تمامی مباحث مطرح شده یک نکته اساسی نه تنها در این مراسم بلکه در تمامی برنامه ها و همایش ها به وضوح به چشم می خورد. آن هم ضعیف بودن مدیریت تشریفات است. مسئله ای که یکی از نیازهای اساسی در حوزه روابط عمومی بوده و باید مطابق با استانداردهای این حوزه مدنظر قرار گیرد.
به عنوان مثال اگر تشریفات این مراسم روند صحیحی را اجرا می کرد باید یک نفر مسئول استقبال از میهمانان بوده و آنان را راهنمایی می کرد که در کجا بنشینند و همین طور جایگاه ویژه برای افراد خاص همانند قهرمان ورزشی را تعیین می کرد.
تمامی این مباحث نشان می دهد که ارگان های دولتی هنوز به اهمیت و ارزش واحد روابط عمومی پی نبرده اند و همچنان این حوزه را در پایین ترین رده می شناسند. این در حالی است که یک روابط عمومی می تواند قدرتی بیشتر از مدیر داشته باشد چرا که در عصر ارتباطات، مسئول روابط عمومی همتراز با مدیر و حتی بالاتر از آن معرفی می شود.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/44799/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

ستاره رئال: تعویضی هم باشم می‌مانم

پروژه 700 میلیون یورویی بن‌سلمان در فوتبال روی هوا

لمپارد: پدرم من را به پارک برد و مجبورم کرد فوتبال بازی کنم

مرد یخی و سرشاخ با یک پدیده برای رسیدن به پاریس

کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود

آغاز جدال بسکتبال شهرداری گرگان برای فتح غرب آسیا از فردا

تردید در مادرید؛ عربستان مشتری ستاره رئال

آرتتا: در نیمه دوم واکنش خوبی نشان دادیم

دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا

سیلوا غایب بزرگ استقلال برابر تراکتور

تبرئه استقلال از شکایت 42 میلیاردی یک ایجنت

قوانین باید برای اخراج ستاره چلسی عوض شود

«خرده جنایت‌های زن و شوهری» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو

ثبت2 وقف جدید در کردستان

ثبت نام 198 کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است

به کارگیری 521 نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی

انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای 611 کودک زیر 5 سال

تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه

افتتاح بیش از 80 درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

داستانک/ پری خوشحال

تیم ملی والیبال از امروز با سرمربی

سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد

حضور نماینده دوچرخه‌سواری ایران در کمپ اتحادیه جهانی سوییس

انتقاد عربستانی‌ها از غرور سرمربی الهلال

کونسیسائو تا 2029 در پورتو

آزمون گزینه اصلی دروسی برای جانشینی لوکاکو

آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

هشدارهای شمسایی در نشست فنی قبل از بازی با قرقیزستان

اعلام ماموریت حمید مطهری در غیاب یحیی

6 سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه

اجری موفق طرح نور در کرمانشاه

تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد + فیلم

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

389 میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

تشکر ستاره اینتر از عمو تیری

ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم

سرنوشت قایدی در فصل آتی