عصر کرد

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در کردستان:

جذب اعتبارات برای توسعه فعالیت های قرآنی مورد توجه قرارگیرد اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج-نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه امروزگفت:جذب اعتبارات وِیژه برای توسعه فعالیت های قرآنی در استان از موارد ضروری است که باید مورد توجه قرارگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سنندج، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و انتقال آن به نسل جوان و نوجوان از ضروریات جامعه امروز است .
وی با تاکید بر اینکه جذب اعتبارات برای توسعه فعالیت های قرآنی در استان، عنوان کرد: مسئولان دستگاه های فرهنگی پیگیر جذب و تخصیص اعتبارات ویژه برای توسعه و تقویت فعالیت های در حوزه قرآنی باشند و سهم استان ها در این حوزه در حد قابل قبول دیده شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان از کمبود اعتبارات قرآنی به استان ها اعلام نارضایتی کرد و افزود: هر چقدر بتوانیم فعالیت های قرآنی را توسعه دهیم، جامعه سالم تر و پیشرفته تر خواهیم داشت.
آیت الله شاهرودی با اشاره به تاثیرگذاری فرهنگ اسلامی و قرآنی بیان کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به ترویج فرهنگ و معارف قرآنی نیاز دارد، چرا که قرآن روش درست زندگی کردن در کنار سعادت فردی، اجتماعی و اخروی برای انسان را به همراه دارد .
وی خواستار تهیه و تولید اثار با مضامین قرآنی و انعکاس بیشتر اخبار مربوط به این حوزه شد و اضافه کرد: لازم است نگاه به برنامه های فرهنگی با محوریت قرآن باشد .
نماینده ولی فقیه در استان کردستان قرآن کریم را از نعمت‌های بزرگ الهی به بندگانش و هدایتگر آنها نام برد و بیان کرد: قرآن کریم کتاب آسمانی برای بشریت بوده و اگر در رأس تمام کارهای ما قرار گیرد بهترین مسیر را در پیش‌روی انسان قرار می‌دهد .
12 6 مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در کردستان اجرایی شد
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان هم در این جلسه گفت: تا کنون 25 جلسه این شورا با 202 مصوبه در استان برگزار شده است که 126 مصوبه آن به صورت 100 درصد اجرا شده است.
جلال قلعه شاخانی با بیان اینکه 44 مصوبه دیگر نیز با رشد 50 درصدی در حال انجام است، عنوان کرد: 135 مصوبه دیگر نیز در کمیته طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای توسعه فالیت های قرآنی پیش بینی و عملیاتی شده است.
وی با اشاره به اعلام فراخوان آثار تولیدی هنرمندان در حوزه هنرهای تجسمی بیان کرد: دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت ماه مبارک رمضان اولین فراخوان المصور با عنوان نمایشگاه جلوه های ویژه قرآن، سنت و رمضان را با موضوعات اسما الحسنی، نماز، روزه، حج، روزی و کسب حلال و سبک زندگی اسلامی ایرانی در بین هنرمندان استان اعلام کرد .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: بعد از اعلام فراخوان این آثار 68 اثر در مدت زمان کوتاه توسط هیئت بازبینی برای برپایی نمایشگاه آثار قرآنی برگزیده شد که در آینده نزدیک در قالب نمایشگاه جلوه های قرآن، سنت و رمضان به نمایش درخواهد آمد.
قلعه شاخانی، با بیان اینکه ابزار هنر، قابلیتی قابل فهم و تاثیرگذار در ترویج فرهنگ قرآنی و دینی است، بیان کرد: با استفاده از فرهنگ و هنر باید علاوه بر ایجاد نشاط در جامعه، ارزش های والای انقلاب نظیر فرهنگ شهادت، اخلاق و معنویت را در جامعه ترویج کرد .
وی به کمبود اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان ها اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیته مالی و پشتیبانی در راستای توسعه و تقویت فعالیت های قرآنی، با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، خیرین و بخش خصوصی در دستور کار است که امیدواریم بتوانیم با جذب اعتبارات در جهت توسعه و حمایت روزافزون از برنامه های قرآنی گام برداریم.
وی، تخصیص اعتبارات قرآنی به استان ها را ناچیز و قطره چکانی ذکر و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک ریال اعتبار برای شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان تخصیص داده نشده است که با این وجود پیگیر جذب اعتبارات برای توسعه فعالیت های قرآنی از سایر منابع فرهنگی و هنری هستیم.
قلعه شاخانی، برگزاری 53 محفل جزخوانی در سطح استان، برگزاری 18 محفل انسی با قرآن، برگزایر سه مسابقه کتاب و اهدای جایزه به 60 نفر، 15 سخنرانی در ایام شب های قدر در مساجد استان، تکریم 10 هنرمند قرآنی با محوریت تولید آثار فرهنگی و قرآنی، برپایی 6 نمایشگاه آثار علوم قرآنی در سطح استان، برپایی 43 کلاس تفسیر کوتاه و نماز در سطح مساجد و کانون های مساجد استان، برپایی نمایشگاه خوشنویسی قرآنی در شهرستان های کامیاران و دیواندره، برگزاری مسابقات قرآن و اذان و افتتاح کانون های فرهنگی و هنری در مساجد استان از جمله فعالیت های این اداره کل در ماه مبارک رمضان برشمرد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/43615/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

پیشنهاد تمدید به ستاره رئال مادرید در ال‌کلاسیکو

جشن بی‌لباس‌ها در لباس خیبر!

جریمه 100 میلیونی برای سرمربی آلومینیوم

برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا با گل های زیدان و مک منمن

حاشیه های فوتبال جهان

شهرهای میزبان جام جهانی 2024 فوتسال معرفی شدند

حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی

پیگیری جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال

پیروزی دنور برابر لیکرز در دومین مسابقه پلی‌آف بسکتبال

قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی

یک بازیکن دیگر از تیم ملی والیبال انصراف داد

آب‌های کردستان، به کام دیگران

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

از کنار زدن مسی تا 21 جایزه با رئال در 9 ماه!

اعزام همزمان یزدانی و قاسم‌پور به مسابقات رنکینگ جهانی

اینزاگی: این داستان قهرمانان زیادی داشت

گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا 2028

اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد

لجبازی میلان با اینتر؛ جشن قهرمانی ممنوع!

معافیت 2 قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی

قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد

انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو

حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری 173 کرسی نقد و نظریه پردازی

کنتور برق 85 درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد

برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب 19 عنوان برگزار می‌شود

اجرای 19 عنوان برنامه در گرامیداشت روز «سنندج»

خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد

امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!

چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای 100 درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال 1403

صحنه، پربارش‌ترین شهر کرمانشاه طی چند روز اخیر

اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور

سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت

تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه

آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

سلامت 21 هزار نوآموز کردستانی سنجش شد

آدمی حسرت سرگردونه

چالش مسعود شجاعی در جام شیرین

بازسازی یک عکس‌ خاطره‌انگیز‌ فوتبالی توسط فوتسالی‌ها

نساجی هیچ‌وقت آن قدر شمالی نبود