عصر کرد

آخرين مطالب

پیروزی در جنگ اقتصادی نیازمند حکم فرمایی تفکر دهه 60 است اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان گفت: برای پیروزی در جنگ اقتصادی نیازمند حکم فرمایی تفکر جهادی و انقلابی دهه 60 در تمامی امورات هستیم.
  حسین خوش اقبال روز یکشنبه در چهارمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: با توجه به تحریم های یکجانبه آمریکا، علیه کشور جمهوری اسلامی برای شکوفایی و موفقیت در عرصه اقتصادی باید روی پای خودمان ایستادگی کنیم و این مهم تنها با همراهی و همگامی همه میسر است.
وی افزود: از این رو امروز به روحیه جهادی بیش از گذشته نیاز داریم و لازم است استفاده از تفکر جهادی و انقلابی دهه 60 که باعث شد در شرایط سخت، انقلاب و جنگ را به پیروزی برسانیم در امورات کشور حکم فرما شود.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: علاوه بر آن در جنگ اقتصادی به مدیرانی نیازمند هستیم که به انقلاب اسلامی، آرمان ها و اهداف آن باور قلبی داشته باشند تا تنها با هدف اعتلای این اهداف کار کنند.
خوش اقبال بر اهمیت مسئولیت پذیری در انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و یادآور شد: مدیران باید توجه داشت باشند در نظامی مسئولیت دارند که مردم برای به ثمر رسیدن آن خون جوانان رشید خود را داده اند و تا کنون تمامی نتایج مثبت انقلاب با حمایت و پشتیبانی این مردم به ثمر رسیده است.
** 33 باند قاچاق کالا در کردستان منهدم شد
دبیر سابق کمیسیون قاچاق کالا و ارز کردستان نیز در این جلسه گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری با تلاش های اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان 33 باند قاچاق کالا و ارز منهدم شده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته خود 13 درصد افزایش دارد.
رضا میرزایی اظهار داشت: در این مدت پرونده های قاچاق کالا با 13 درصد کاهش به یک هزار و 633 فقره و دستگیری متهمان با 26 درصد کاهش به 939 نفر و توقیف وسایل نقلیه حمل کالای قاچاق با 48 درصد کاهش به 439 دستگاه رسیده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری 2 هزار و 459 دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شده است اضافه کرد: قاچاق کالا در استان طی سال جاری در بیشتر موارد نسبت به مدت مشابه خود کاهش داشته که از جمله آن می توان به کاهش 88 درصدی قاچاق گوشی های تلفن همراه اشاره کرد که این مهم نشان از موفقیت طرح ریجیستری است.
میرزایی افزود: در این مدت کشفیات مشروبات الکلی با 27 درصد کاهش به حدود 124 هزار بطری، سیگار قاچاق با 67 درصد کاهش به یک میلیون و 93 هزار نخ، لوازم آرایشی و بهداشتی با 63 درصد کاهش به 270 هزار قلم، انواع دارو به یک میلیون و 734 هزار مورد رسیده است.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه گفت: قاچاق میوه های خارجی باعث بروز برخی از آفت ها در باغ های می شود که امسال در استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام باعث بروز خسارت هایی به باغداران شده است.
شهریار حنیفی افزود: در استان کردستان نیز این مساله در باغ های شهرستان مریوان منجر به شیوه آفت مگس مدیترانه ای شده که لازم است دستگاه های متولی از جمله مرزبانی به مساله جلوگیری از ورود میوه های قاچاق توجه بیشتری داشته باشد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان نیز در این جلسه از پایین بودن سرانه تخصیص سوخت به ناوگان حمل و نقل عمومی استان خبر داد و گفت: سوخت مورد نیاز ناوگان به دو صورت ملی و پایش مصرف استانی تخصیص داده می شود.
عبد الرحمن حسینی اظهار داشت: در تخصیص سهمیه ملی مشکلی وجود ندارد اما آنچه که مورد توجه است پایین بودن سرانه تخصیص سوخت بر اساس پایش به رانندگان کردستان نسبت به استان های همجوار از جمله کرمانشاه، همدان و آذربایجان غربی است.
وی افزود: ماهیانه برای هر دستگاه ها خودروی فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی کردستان 120 تخصیص داده می شود اما در سایر استان ها به 200 لیتر نیز می رسد که انتظار می رود شرکت منطقه پخش فرآورده های نفتی و کمیسیون قاچاق کالا و ارز افزایش این سهمیه را پیگیری کنند.
 در این جلسه مقرر شد بکارگیری مامور پلیس زن در گمرک باشماق، افزایش سهمیه سوخت حمل و نقل عمومی استان و ادامه فعالیت های فرهنگی از سوی اعضای کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری شود.
همچنین در این جلسه رضا میرزایی دبیر سابق کمیسیون قاچاق کالا و ارز کردستان تکریم و مقرر شد تا معرفی دبیر جدید از سوی وزارت کشور، حسین خوش اقبال به عنوان جانشین این کمیسیون در کردستان جلسات را مدیریت کند.
استان کردستان به سبب داشتن بیش از 284 کیلومتر مرز با کشور عراق یکی از مبادی ورود و خروج کالا و ارز به شمار می رود و سالانه به ارزش ده ها میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط می شود.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/40926/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

سرخیو راموس اینگونه توپ را از روی خط دروازه تیمش بیرون کشید!

7 سال قبل در چنین روزی؛ شادی گل خاص مسی در ال‌کلاسیکو

عواقب واگذاری؛ تغییرات مدیریتی در سرخابی ها؟

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت

آرتتا: پوچتینو جای پدرم است، از او درس زندگی می‌گیرم

نکات مهم اوسمار درباره جدایی مهاجم گلزن

دوپینگ 6 ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال 2023

بیرانوند از صعود به فینال مسابقات تراپ قطر باز ماند

جوکوویچ: امیدوارم یک بار دیگر با نادال بازی کنم

گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو

اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟

درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان

مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

تکرار یک رکورد تاریخی در سری A با قهرمانی اینتر

امید آلومینیوم به ارسال تأییدیه یوئل برای مجوز حرفه‌ای

«پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید

کلوپ: همه چیز از باخت به یونایتد شروع شد

رضاییان: به رحمتی پیش قرارداد داده بودیم

رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد

امری در ویلا ماندنی شد

دو تمدید فوری که رئال مادرید می‌خواهد

زشته جلوی دوربین؛ بحث جالب یزدانی و میرزازاد برای شروع مجدد بازی

برهانی در آستانه ریاست دوباره آکادمی استقلال

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم

مرگ 109 نفر در تصادفات درون‌شهری کرمانشاه

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران/ پزشک زن یا پزشک مرد؟

وضعیت محیط‌زیست کردستان از زبان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست این استان

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه

کلیپ زیبای باشگاه اینتر به مناسبت 2 ستاره شدن لوگوی این تیم

ترین‌های هفته؛ تیر دروازه های هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر

بازی اسم و فامیل مدیران تراکتور به قیمت پراندن یک جام دیگر

اسنایدر:‌ امیدوارم یونایتد با پنج گل در فینال شکست بخورد

حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد

انریکه: رکورد را خراب کردی، کسی از امباپه نپرسیده بود

خداحافظ نایکی؛ لیورپول با آدیداس بست

ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد

قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال

مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست

افشاگری درباره رفتار‌های جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری

نمایش «آلاء» به تونس می‌رود

افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد

با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد

هزینه 13 میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

داستانک/ دوستت دارم

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن