عصر کرد

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت گاز استان:

بهره‌برداری از 340 پروژه گازرسانی در کردستان اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه اجرای 340 طرح و پروژه گازرسانی در کردستان طی سال جاری اجرا می شود، اظهار کرد: این پروژه ها در قالب طرح های صنعتی، گازرسانی و پروژه های مقاوم سازی با اعتبار 194 میلیارد تومان اجرایی می شود به گزارش ایسنا، منطقه کردستان احمد فعله گری امروز (9مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه اجرای 340 طرح و پروژه گازرسانی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کردستان طی سال جاری اجرا می شود، اظهار کرد: این پروژه ها در قالب طرح های صنعتی، گازرسانی و پروژه مقاوم سازی با اعتبار 194 میلیارد تومان اجرایی می شود.
وی افزود: نکته حائز اهمیت پروژه های سال جاری این است که شرکت گاز استان کردستان بعنوان قطب پژوهشی کاهش هدر رفت گاز طبیعی تعیین گردیده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با ذکر اینکه طی حکم ابلاغی از طرف مدیر پژوهش، توسعه و فناوری شرکت ملی گاز ایران، شرکت گاز استان کردستان به‌عنوان قطب پژوهشی کاهش هدر رفت گاز طبیعی به مدت یکسال انتخاب شده است، گفت: بایستی در این مدت برنامه پیش‌بینی شده، اقدامات صورت گرفته و پروژه های مورد نظر جهت بررسی و تصویب به ستاد شرکت ملی گاز تهیه و ارائه گردد.
فعله گری جلوگیری از هدر رفت گاز را یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه ذکر کرد و گفت: در راستای اجرای این پروژه نسبت به اصلاح، کنترل و نگهداشت سیستم ها برنامه ریزی شده است.
فعال سازی خط 9 انتقال گاز دهگلان- میاندوآب تا پایان سال جاری
وی در ادامه با اشاره به اینکه کردستان منطقه تأمین کننده گاز نیست و گاز آن از خطوط جنوب تأمین می شود، تصریح کرد: خط انتقال سراسری گاز از عسلویه به طرف مرز بازرگان یکی از خطوط شایان توجهی است که خط ششم سراسری محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه طی سالهای قبل خط انتقال گاز عسلویه تا شهرستان دهگلان کشیده شده است، اظهار کرد: خط نهم سراسری به عنوان خط دهگلان – میاندوآب به طول 230 کیلومتر با ظرفیت انتقال گاز 100 میلیون متر مکعب گاز در حال اجرا است که ظرفیت قوی برای استان محسوب می شود.
وی از جمله مزایای فعال شدن این فاز را علاوه بر تقویت فشار گاز استان، توسعه استان، تغذیه صنایع و صادرات گاز به اقلیم کردستان دانست و گفت: تا پایان سال جاری 9 هزار و 454 کیلومتر شبکه گازرسانی در استان صورت پذیرفته است.
فعله گری با اشاره به اینکه در مجموع 12 هزار و 434 علمک در سال 96 در سطح استان نصب شده است، تصریح کرد: 33 هزار و 12 مورد مشترک جدید در استان شکل گرفته و به 92 روستای جدید طی یکسال اخیرگاز رسانی شده است.
وی با اعلام اینکه میزان نفوذ گاز در کردستان95.6 درصد نسبت به کل جمعیت استان است، ادامه داد: خوشبختانه صد در صد اعتبارات پیش بینی شده پروژه ها جذب شده است.
تعداد 425 واحد صنعتی فاقد گاز در کردستان شناسایی شد
فعله گری در ادامه با اشاره به تأمین پایدار سوخت برای صنایع گفت: تأمین سوخت مایع برای صنایعی که دارای مصرف فراوان بودند با دشواری های زیادی صورت می گرفت و برای جابه جایی و حمل نیاز به تردد کامیون های حمل سوخت جرء نیازهای اولیه برای تامین انر‍ژی مورد نیاز بود و ذخیره سازی سوخت نیز معضل دیگر صنایع بود .
وی با اشاره به اینکه با گسترش شبکه های گازرسانی در سطح استان بستر سازی مناسبی برای تأمین سوخت مطمئن، پایدار، مستمر و مداوم صنایع فراهم گردیده و امکان استفاده از شبکه های گازرسانی در هر نقطه ای از استان میسر گردیده است، خاطرنشان کرد: در سطح استان کردستان تعداد 425 واحد صنعتی فاقد گاز شناسایی شده که براساس مصوبه شورای اقتصاد شرایط گازرسانی برای آنان مهیا می باشد.
فعله گری تصریح کرد: از این تعداد 155 واحد در سال 96 از نعمت گاز بهره‌مند گردیده اند و با گازدار شدن این تعداد صنعت در مصرف 23 میلیون و 800 هزار لیتر سوخت های مایع صرفه جویی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 270 واحد صنعتی فاقد گاز طبیعی باقیمانده است، تصریح کرد: برنامه ریزی برای گازدار شدن 154 واحد صورت گرفته که تا پایان سال تعداد صنایع بهره مند از طرح مصوبه شورای اقتصاد به 309 مورد افزایش می یابد .
وی با ذکر اینکه با اتمام طرح های گازرسانی به صنایع استان طبق مصوبه شورای اقتصاد سالانه در مصرف 43 میلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می گردد، ادامه داد: در استان کردستان تعداد 12 شهرک صنعتی و 2034 صنعت عمده و جزء از نعمت گاز طبیعی برخوردار که 600 واحد آن مرغداری می باشد.
تحقق 141 درصدی اهداف گازرسانی به مناطق شهری در کردستان
مدیرعامل شرکت گاز کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 141 درصد تحقق اهداف گازرسانی مناطق شهری و 120 درصد پیشرفت گازرسانی به مناطق روستایی محقق شده است، گفت: در بحث جایگزینی گاز با سوخت های مایع با رشد 133 درصدی پیشرفت، اشتراک پذیری با 150 درصد رشد مواجه بوده و در مقابل حجم فروش گاز طی یکسال اخیر با کاهش روبرو بوده است.
وی با اعلام اینکه 377 روستای زیر 20 خانوار در کردستان گاز رسانی شده است، افزود: روستاهای 20 تا 100 خانوار 677 مورد و روستاهای پرجمعیت بین 100 تا 200 خانوار 224 روستا و روستاهای بالای 200 خانوار 143 آبادی گازرسانی شده است.
ضریب نفوذ گاز در سنندج به 94 درصد می رسد
فعله گری در ادامه با بیان اینکه ظریب نفوذ گاز در سنندج 76 درصد است، گفت: پیش بینی می شود که ظریب نفوذ با بهره برداری از پروژه های پیش رو به 94 درصد برسد.
وی با ذکر اینکه کل ایستگاه های استان به صورت مانیتورینگ رصد خواهد شد، افزود: در فاز نخست 82 ایستگاه برنامه ریزی شده و جایگاه های CNG و واحدهای پرمصرف در قالب پروژه مانیتورینگ رصد می شوند.
مدیرعامل شرکت گاز با اعلام اینکه در بحث آموزش سرانه آموزشی نیروهای رسمی 75 ساعت پیش بینی شده بود، خاطرنشان کرد: در پایان سال 85 نفر ساعت آموزش داده شد که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای صورت پذیرفت.
وی گریزی به برنامه های آتی شرکت گاز استان کردستان زد و خاطرنشان کرد: در هدف گذاری سال 97 با آغاز نهضت گازرسانی در استان پیش بینی می شود 750 کیلومتر شبکه گذاری ، 14 هزار و 500 علمک نصب، گازرسانی به 120 روستا و برنامه ریزی برای یک شهر جدید استان، 34 هزار خانوار جدید روستایی و شهری و پرژه گازرسانی به 110 واحد صنعتی تعیین شده است.
فعله گری در پایان با ذکر اینکه بیشترین مصرف روزانه گاز استان مربوط به مصرف نیروگاه با مصرف 831 مترمکعب است، یادآور شد: واحدهای مختلف میزان مصرف گاز در سال 96 در مجموع 8.2 درصد در بخش صنعت، 7 درصد در واحدهای CNG ، 31 درصد نیروگاه، 47.2 در بخش خانگی و 6.2 درصد در سایر را به خود اختصاص داده اند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/39778/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی

افزایش 16 درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری