عصر کرد

آخرين مطالب

رفع بیکاری خواست نمایندگان کردستان از وزیر صنعت بود اقتصادي

  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - مهمترین خواست نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت، معدن و تجارت رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال جدید است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان که با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد خواستار رفع مشکل بیکاری، ایجاد اشتغال جدید و حمایت بیشتر بانک ها از سرمایه گذاران شدند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وضعیت اشتغال در کردستان تاسف بار است و باید در اولین فرصت برای این امر چاره اندیشی شود
محسن بیگلری افزود: لازم است کردستان در واگذاری تسهیلات بانکی ویژه دیده شود تا واحدهای تولیدی تمایل برای سرمایه گذاری در این استان داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه دسترسی به بازار اقلیم کردستان فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال و تولید باشد اضافه کرد: منطقه آزاد بانه و مریوان و بازارچه های مرزی سیرانبند بانه و سیف سقز می تواند پتانسیل خوبی برای بهبود اقتصادی می تواند موثر باشد.
بیگلری گفت: خط انتقال پتروشیمی که از کرمانشاه به استان آذربایجان غربی رسیده از استان کردسستان عبور می کند و جا دارد در مناطق مختلف استان واحد پتروشیمی در این مسیر راه اندازی شود.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها لازم است اشتغالزایی جدید در روستاهای استان انجام شود.
سیدمهدی فرشادان اظهار داشت: در اشتغال روستایی بانک های عامل در استان کردستان بسیار بد عمل می کنند و با سلیقه ای عمل تیشه به ریشه طرح اشتغال روستایی زده اند.
وی با اشاره به اینکه 2 بانک با 2 شیوه نامه متفاوت اقدام می کنند اضافه کرد: بانک ها به خاطر چک برگشتی در برخی واحدهای صنعتی اجازه سرمایه گذاری نمی دهند و بانک ها باید از خدا بترسند اگر از مسئولان ترس ندارند.
فرشادان گفت: لازم است 5 درصد از تولیدات پتروشمی استانبه صورت الزام اور به واحدهای صنعتی استان که مواد اولیه انها از فراورده های پتروشیمی است اختصاص یابد.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مطالبه مهم مردم کردستان رفع بیکاری و ایجاد اشتغال جدید است که می تواند با واگذاری تسهیلات بانکی و حمایت از سرمایه گذاران در این راستا عمل کرد.
حمدالله کرمی اظهار داشت: کردستان کلکسیونی از انواع معضلات مختلف از جمله فقر، بیکاری، طلاق و ... است که باید برای این منظور چاره اندیشی شود.
وی اضافه کرد: برای حل مشکل تولید و اشتغال کردستان مشکل فرابخشی است و باید تمام دستگاه ها ددر این زمینه وارد عمل شوند.
به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت علاوه بر شرکت در کارگروه رفع موانع تولید برای شروع عملیات اجرایی سه طرح زنجیره تولید فولاد شامل کارخانه های تولید گندله آهن شرکت صبا نور در بیجار و شرکت صنایع فولاد کردستان در قروه با سرمایه گذاری داخلی و تولید آهن اسفنجی در شرکت فولاد گستر الماس سقز با سرمایه گذاری خارجی واحدهای صنعتی روز پنجشنبه به استان کردستان سفر کرده است.
این کارخانه ها به ظرفیت تولید سالانه حدود سه میلیون و 400 هزار تن با پیش بینی 21 هزار و 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری ارزی و ریالی و فراهم کردن زمینه اشتغال مستقیم یک هزار و 550 نفر در این شهرستان ها احداث و پیش بینی می شود پس از بهره برداری از فروش خام حدود سه میلیون و 400 هزار تن مواد معدنی جلوگیری شود.
کارخانه های تولید گندله آهن شرکت صبانور در بیجار و شرکت صنایع فولاد کردستان در قروه هر کدام با ظرفیت اسمی سالانه یک میلیون تن گندله آهن (مواد اولیه تولید آهن اسفنجی) با پیش بینی 200 شغل مستقیم و سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی در زمینی به مساحت 70 هزار متر مربع با 12 هزار متر مربع زیربنا احداث می شود.
کارخانه تولید آهن اسفنجی شرکت فولاد گستر الماس نیز در شهرستان سقز با سرمایه گذار خارجی ساخته می شود که ظرفیت اسمی تولید کنسانتره آهن، گندله آهن و آهن اسفنجی خام آن سالانه حدود یک میلیون و 400 هزار تن است.
اجرای این طرح در زمینی به مساحت 105 هکتار با 20 هکتار زیر بنا، 15 هزار و 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی انجام و براساس پیش بینی ها برای یک هزار و 150 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می کند.
از نظر ذخایر معدنی کردستان دارای 620 میلیون تن ذخایر معدنی است و هم اکنون 384 معدن در این استان با یک هزار و 940 نفر اشتغالزایی دارای پروانه بهره برداری هستند.
ظرفیت اسمی استخراج معادن کردستان سالانه 19 میلیون تن است اما فقط 6 میلیون تن از این میزان استخراج می شود. وجود 18 گونه ماده معدنی در استان از جمله انواع سنگ های تزئینی، پلی متال، طلا و سنگ آهن، باریت و پوکه ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه کردستان وجود دارد.
استان کردستان دارای 20 معدن سنگ آهن است که 74 میلیون تن از 2 میلیارد و 800 میلیون تن از ذخیره قطعی معادن کشور را در خود جای داده است.
سهم کردستان از ذخیره قطعی 48 هزار میلیون تُنی معادن کشور 1.2 درصد و در بخش اشتغال هم سهم استان از 138 هزار و 879 نفر اشغال اسمی کشور سه درصد است.
3020

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/34520/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

نقشه زن خیانتکار برای قتل شوهر

فال انبیا فردا پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

1268 واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد